• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • MaLevi

Elin ringde och bad mig berätta att Kryddorna kommer på torsdag och ni som har beställt ska betala INNAN torsdag.
    Så imorgon kommer Elin till Kyrkis så då kan ni betala till henne, smartast att göra så för då träffas nästan alla

• Solhöjden

Petra - Vad härligt med pepparkaksdoft i hela huset Jag får nöja mig med att tända ett kaneldoftljus Jag måste dessvärre ta fram symaskinen och fixa julgardinerna till vardagsrummet... de har såna där hällor och det vill inte jag ha....
    Jag tänkte att mellan barnbidrag o lön, då måste det vara lite folk på Marieberg. Jag hängde på låset vid IKEA kl. 10.00...så ett spar-tips till alla "fattiga" föräldralediga ...de bjuder på kaffe i foajen där tills de öppnar om man kommer några minuter före....

• Peand

Jenny - kommer verkligen Elin i morgon, skulle inte hon åka bort??

• MaLevi

Elin kommer imorgon, Linus blev sämre dagen efter tupperware/kryddparty så de åkte aldrig.

Petra - sa ju att de jäste hur man än gör kan man aldrig få dem som på bilderna iaf inte jag!

Nu ska jag och snorkråkan in i bastun och försöka få bort allt snor man har eucaluptus olja så det stinker det i hela huset Hade hellre haft pepparkaksdoft.

• englamax

jo det e juh sant nej vi kommer imorn..vi skulle åkt bort sön till tis kväll men max va juh så snorig så vi stanna hemma! måste bara berätta..maxen stog själv idag i ca 4 sekunder och då menar jag 4 sek..snacka om att vi vart chockade.. så idag fick han öppna en av sina julklappar ..en lära gå vagn *haha...ja det blir säker som vi trode , killen hoppar över krypningen!!

• englamax

(va tvungen att skriva menade 4 sekunder för min mamma trode jag menade 4 skit snabba sekunder *haha)

• Peand

Johanna - Det var värst vad tidigt tomten kommer till er
    Han gör framsteg den grabben.... Då gäller det att hålla koll på vad som händer den närmsta framtiden.
    Här fixar vi inte att sitta själv riktigt ännu, men kuddar runt visst men inte utan skyddsnät....
    Men jag är inte ett dugg orolig eller stressad över det. Denna gång vet jag att det kommer när det kommer. Var betydligt mer fundersam och orolig med Jesper när han inte kröp vid 9 månaders ålder. Vissa kompisar till honom gick ju redan och där satt han. Jag gick alltså på den klassisak tabben att jämföra barn, ajajaj!!!!

• Morots mamman

Johanna: felix kröp aldrig utan han gick vid 10 månader inte så kuuuul alltid inte haha... vad duktig han e maxen...

• Druvan

Ousiders kanal 5, ett märkligt program med väldigt märkliga människor och som man måste titta på fast det ryser i kroppen ibland, speciellt i dagens program!

• Malmhagen

Här har vi precis kommit hem..Vi har varit hos en kompis och tittat på kossor. Har inte kollat på dom sen han va liten å då blev han ledsen. Det blev han inte idag men han sa inte ett ljud han bara tittade på dom,så lite stora och otäcka va dom nog fortfarande

Svar på tråden LindeMammor2005