• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Molaris

Petra- Du är jätte duktig!! Glöm inte det!
    Är oxå super sugen på Pepparkakor och glögg. Är svårt att fatt att det är första advent till helgen! Har nog inte fått in den rätta stämningen än!
    Blev det några kryddor?

• Peand

Cissie - Prata inte om kryddor!!! Har lite ångest över prislappen men jag hoppas och tror att jag komemr bli nöjd när jag får dem. Men dyrt blev det fast samtidigt har jag kryddor för ett bra tag framåt. Men det springer iväg när varje burk kostar minst 150:-
    Visst tar vi en adventsfika sedan? Vi får bara vänta till efter lördag, det magiska datumet
    Ses i morgon, eller???? Tårar rinner på kinden annars

Linda - Varför är det så att vissa dagar ringer telefonen i ett? Att det dessutom är en dag när man har tänkt ta sovmorgon är ju som uppgjort...Man kan bli irriterad för mindre....
    Duktig och duktig vet jag inte?? Just nu går det på ren envishet....Tur att ajg har en stor portion av det

• Morots mamman

Petra:: Då kanske jag skulle kunna få en halv portion för envis e jag men inte när det gäller sånt ja visst så nu har jag vart irreterad hela dagen å gått i strejk för att min sov morron blev förstörd så jag VÄGRAR göra nått alls haha

• Peand

Linda - Det är helt rätt och OK att ta sånna dagar. Det är ju _ inte _ ditt fel att telefonen störde hela tiden
    Envishet kan du få lite av. Det är ju inte alltid bra att vara envis, kan ju vara väldigt dumt också....Svårt att erkänna fel, säger någon att man ska göra på ett sätt har jag tyvärr alltid lust att visa att det visst går att göra på ett annat sätt. Ja, du förstår nog vad ajg menar. Fast när man ska fostra en trotsig 7 åring kan det vara väldigt bra med att vara envis

• englamax

jenny- dom hade ingen aning om vad det kunde vara ...dom sa bara att han måste juh ha ont eftersom han skrek så och så sa dom att vi skulle komma upp på en gång och sen ev vidare till örebro men det behövdes juh alldrig och tack och lov för det!

petra- fan ..vi åkte alldrig till marieberg.. kunde jag fått sett idolarna alltså! va jonah där * dreggel ...jo precis så var det när vi va på willys så fick jag för mig att det kanske va du men du vad har du haft för dig i helgen igentligen..har knappt sätt dig här! gud va du e gullig petra som bakade till brorsan oxå..du tänker då på alla..du har ett stort

• Peand

Johanna - Gör dig besviken nu men jag vet faktistk inte om Jonah var där....Men du har ju Magnus
    I Lördags var jag ju i Örebro och ganska så trött på kvällen då jag inte hade fått sova på natten - bortskämmda jag . Och igår jag då bakade jag faktistk hela dagen. Var innen här en sväng emn kände att jag inte hade så mycket att tillföra
    Humöret har inte varit på topp så jag har beklagat mig i några andra trådar... Vill ju inte förstöra din bild av glada mig Men nu är jag snart tillbaks till det normala
    Ses vi i morgon? Tyckte jag läste om ett stort EV...Hoppas att det är borta och att du kommer.

• Solhöjden

Idag var det betydligt mindre folk på Marieberg....perfekt för mig som slapp trängas.... Har lyckats inhandla de flesta julklapparna. Bara några kvar, det känns sköööööönt. Bara att njuta av första advent och den nalkande julen....
    Jag är också sugen på glögg......pepparkakor har jag redan nallat på......

• Peand

Maria - nu blir jag grön av avundsjuka!!!! Dels lite folk och sedan alla julklappar klara....
    Men jag och barnen ska dit nästa vecka och hämta Pelles byxor till kostymen (de behövdes läggas ner lite) och då ska jag också fixa alla julklappar

Glöggen kommer till helgen och hela huset luktar pepparkakor nu då jag har pepparkaksbiscottin på torkning i ugnen.
    ( Jenny - det vete 17 vad du har lurat på mig...Känns som om de blir alldeles förstora och inte ser de då ut som på bilden hoppas att de smakar gott iallafall...)

Svar på tråden LindeMammor2005