• 1 Tea

plus efter ivf

Grav.testet visade ett PLUS på ruvardag 14! Det känns overkligt och jag vågar inte tro att det är sant. Om 2 och en halv vecka är det dags för ultraljud. Jag hoppas verkligen att det finns ett (eller två) hjärta som slår då.

Finns det några andra där ute som just fått ett PLUS efter IVF? 

• Svar på tråden plus efter ivf
  • Gullvippan

Lycka till nu på VUL, jag håller tummarna och ser fram emot att höra att allt gått bra.
    Det känns galet långt bort med VUL den 18e som jag har. Jag är såklart grymt orolig och spänd inför det eftersom det gick dåligt förra gången när vi var där. Vi känner också att ser det bra ut kan vi berätta för några fler vänner att vi är gravida och kanske vågar njuta lite själva också.

• Gullvippan

En fråga bara. Hur gär ni med progesteronet? När vi plussade på sophiahemmet har jag för mig att vi fortsatte ett tag till med det. Nu sa de på huddinge att jag fick göra lite som jag ville... det var ok att sluta helt för att kroppen producerar eget men jag kunde om jag ville fasa ut mig med ev en om dagen ett tag vilket jag har gjort.

• Angelique

Mammiz: Klockan 13.15 miorgon är det dags. Tack för stödet!!

Gullvippan: Eftersom vi går på Sophiahemmet så har vi blivit tillsagda att fortsätta med progesteronet 3 ggr/dag minst till ultraljudet imorgon. Lovar att rapportera ifall vi får nya förhållningsorder. Tack för din optimism - behövs!!

• denita

Åh! vad spännande för er som har VUL snart. Jag tycker att mitt är så sent, 20 okt!!! Försökte ringa idag för att få en tidigare tid men kom aldrig fram. Är det inte ok vill jag hellre veta det nu. Men det är ju ok såklart :)))))))
    Jag tog aldrig progesteron, inte efter insättningen heller. De sa att det inte behövdes.

• fröken 1981

Har denna underbara dag fått se ett tickande hjärta vid dagens ultraljud! Hjärta
    Vilken underbar känsla det var!

• Gullvippan

Fröken81 - Massa grattis!!!! Kan förstå att det är en helt underbar känsla.

• mammiz83

har ingen bra idag... Gråter
    V 7+1 idag och inga symptom, men däremot lite blod på papperet i morse....

längtande själ
  • Gullvippan

Men åhh mammiz83, jag förstår att du är orolig, inga ord om att man kan blöda och det är normalt kan ta bort oros känslan.  Du kan inte ringa till kliniken och få komma in på ett VUL redan idag? Jag vet att du har tid imorgon men i sådant här läge är ett dygn lång tid att gå och oroas.  Jag håller mina tummar så galet mkt för att allt är bra med dig och pyret.

• mammiz83

Gullvippan: tack! Jag ringde kliniken direkt i morse, men det finns inga tider och hon tyckte det lät som att jag inte skulle oroa mig, jag har inte blött nåt färskblod utan mer lite brunblandade flytningar och inte ont i magen alls.
    Jag antar att jag får genomlida den här hemska dagen och hoppas det blir torsdag snart.

längtande själ
  • michaelani

Hej

Slänger mig också in här. Är gravid i v 8 efter FET och skall på VUL 11/10.
    Har innan dess gjort 2 misslyckade IVF i denna omgång. Har sedan tidigare en dotter på 16 månader som kom till mot alla odds efter 3 IVF. Blev utdömd efter 2 IVFer och satt på äggdonationskö men gjorde ett sista IVF på nåder där det bara blev ett ägg =dotter. Denna gång svarade kroppen med att producera många superägg så en graviditet gjorde susen för äggproduktionenSkrattande
    Mår betydligt sämre denna graviditet och magen är sjukt stor redan. Knappast bara bebis...

mammiz83: Håller tummarna för dig. Allt är säkert ok.

Svar på tråden plus efter ivf