• 1 Tea

plus efter ivf

Grav.testet visade ett PLUS på ruvardag 14! Det känns overkligt och jag vågar inte tro att det är sant. Om 2 och en halv vecka är det dags för ultraljud. Jag hoppas verkligen att det finns ett (eller två) hjärta som slår då.

Finns det några andra där ute som just fått ett PLUS efter IVF? 

• Svar på tråden plus efter ivf
  • vertige
    Skrippo skrev 2010-10-11 17:12:14 följande:
    Någon här som haft färgade flytningar eller blödit lite fast det inte varit mf?

Jag hade bruna och brunröda flytningar vid tre olika tillfällen i vecka 8, 10 och 11. Inte mycket, men det kom på papperet varje gång jag gick på toaletten och höll i sig i 2-3 dagar varje gång.

Såg ett litet hjärta på VUL i vecka 7+6 och fick lyssna på hjärtljud hos BM i 13+1 och är idag i 16+6.

• Piggelin80

Hej!
    Hänger gärna på här =) Gjorde mitt andra IVF i augusti/september (ET 9/9, 3-dagars odlat) och plussade äntiligen (för första gången någonsin)! Är överstimulerad och sjukskriven i två och en halv vecka, inte så kul, men det är helt klart värt det!!! Har sett ett litet hjärta picka 2 gånger på VUL Hjärta

Grattis till er alla gravida!

• Gullvippan
    Piggelin80 skrev 2010-10-12 11:34:47 följande:
    Hej!
    Hänger gärna på här =) Gjorde mitt andra IVF i augusti/september (ET 9/9, 3-dagars odlat) och plussade äntiligen (för första gången någonsin)! Är överstimulerad och sjukskriven i två och en halv vecka, inte så kul, men det är helt klart värt det!!! Har sett ett litet hjärta picka 2 gånger på VUL Hjärta

Grattis till er alla gravida!
    Grattis till plusset och att du fått se hjärtat picka till VUL!
    Jag känner att jag satt mig själv och lite livet på "hold" tills måndag när jag äntligen får gå på VUL på dag 8+0. Efter det och om allt ser bra ut känner jag att jag kan våga känna mig gravid på riktigt. Annars har jag de senaste dagarna haft ett konstant illamående som lättar lite om jag äter med jämna mellanrum.
  • MillaPo

Längtar så till VUL när man läser om er som får se ett litet pickande hjärta, men samtidigt e jag grymt nervös inför det. Kommer få VUL runt 1 november, får hem en tid nu i veckan, pratade även med BM idag och ska dit den 28oktober för hälso samtalGlad  nu vill man ju bara att första tiden ska gå fort, fort så man kan slappna av lite sen förhoppningsvis.
    Mår illa till och från, dock värst på morgonen och yr på morgonen, sen "växtverk" till och från under dagarna, brösen e tok ömma, gör ont bara man nuddar dom så ja hoppas alla dom här symptomen är av godo, dom hålle rmig i allafall hyfsad lugn.Skrattande

• Mammiztill2

Hej!

Förlåt jag hoppar in i tråden
    Jag undrar vilken RD plussade ni på?
    Jag har "tjuv testat" innan min td, så jag får hoppas plusset håller i sig till fredag.

• Kelsson1

Vet inte om jag verkligen vågar hoppa på den här tråden...
    Plussade idag, men blödde extremt mycket i slutet på förra veckan så jag vet inte än om det är MF eller inte. Vågar man hoppas?

• MillaPo
    Kelsson1 skrev 2010-10-13 08:10:13 följande:
    Vet inte om jag verkligen vågar hoppa på den här tråden...
    Plussade idag, men blödde extremt mycket i slutet på förra veckan så jag vet inte än om det är MF eller inte. Vågar man hoppas?
    Håller tummarna för dig att du kan komma in hit helt och hållet, kan ju vara en "ofarlig" blödning du hade.
  • MillaPo

Idag är verkligen en toppen dag! Mådde inte speciellt illa i morse, överstimuleringen har äntligen gett med sig o magen ser inte fullt så uppblåst ut längre och hade inte ont i njurarna i natt som jag haft i över en vecka pga av överstimuleringen. Brösten e jätte ömma och e yr som bara den, tog ett CB digitalt idag o visade så fint GRAVID 2-3 veckor o det stämmer ju fin-fint.
    Är bara så himla glad idag och ville dela med mig lite av mina härliga dag!Skrattande Hoppas nu andra oxå har det bra i höstkylan!

• Mammiztill2
    MillaPo skrev 2010-10-13 13:52:03 följande:
    Idag är verkligen en toppen dag! Mådde inte speciellt illa i morse, överstimuleringen har äntligen gett med sig o magen ser inte fullt så uppblåst ut längre och hade inte ont i njurarna i natt som jag haft i över en vecka pga av överstimuleringen. Brösten e jätte ömma och e yr som bara den, tog ett CB digitalt idag o visade så fint GRAVID 2-3 veckor o det stämmer ju fin-fint.
    Är bara så himla glad idag och ville dela med mig lite av mina härliga dag!Skrattande Hoppas nu andra oxå har det bra i höstkylan!
    Härligt   skönt och höra positiva saker, kanske gör mig att våga bli lite mer positiv själv.
Svar på tråden plus efter ivf