• Anonym

Operation av hemorrojder!

Ska på torsdag in för att kolla vad som ska göras med mina hemorrojder. Dom ska prova att sätta dit gummiband.  Till saken hör att jag kommer ha mens då. Jag blöder rikligt Detta är sjukt pinsamt i sig och så mens på det? Har väntat länge på min tid och vågar inte ringa för att ändra den. Är rädd att jag ska behöva vänta i ett år till och det kan jag inte då jag blöder från dom massor. Det gör ont så jag inte kan sitta Fy va jobbigt detta är!

Ville bara skriva av mig lite, kanske få tips o råd av er som varit där?!

• Svar på tråden Operation av hemorrojder!
  • Anonym

Usch vad hemskt, men sjukvården är ju vana vid sånt här. Att en kvinna råkar ha mens vid ett sådan tillfälle är inget dom tänker på, det kan jag lova!

Hoppas för din skull att du kommer få en bra vistelse på sjukhuset/ vårdcentralen 

• Anonym (lugnt)

Kan du inte använda tampong? Jag lovar, de är så sjukt vana vid sånt här, för dem är det vardag även om det inte är det för dig. Jag har själv blivit opererad i rumpan och det känns så sjukt pinsamt, kommer bli opad tre ggr till. Men tänk på att det är mest jobbigt för dig, personalen är van.
    Sätter de gummiband så går det fort och kvickt, jag jobbar inom vården o har varit med om när de gjort detta på en patient. Ingen fara. 

• Anonym (blyg)

Detta är satans jobbigt, jag sover inte om nätterna o jäklar så såg jag nu att mensen kommer. Jag kommer försöka med tampong men får väl köpa en XXXXLLLL tampong
    Jag har satt in en spiral där av mina kraftiga blödningar.

Tack för era lugnande ord! Det är säkert så som ni säger. Jag ville sövas men skulle då behöva vänta länge till. Nu får jag via landstinget komma till en privat klinik dom sammarbetar med och fick allså en kallelse två veckor efter jag gått med på att det.

• Anonym

Har oxå hemorrojd problem, har inte vågat söka hjälp än. Det 'r verkligen skiit. Du måste fokusera på att det korta lidandet när du har din rumpa i vädret tar bort ett konstant lidande. Så tänker jag och ska vilken dag som helst nu ringa och försöka få hjälp... 

• Anonym

Vill inte sno tråden men måste bara fråga var man ska söka hjälpen någonstanns. Jag fick lite problem under min graviditet och på förlossningen så blev det mycket värre, nu är det ganska bra men inte helt. Blöder lite ibland, jag frågade på efterkontrollen vad jag skulle göra men barnmorskan tyckte att jag skulle fortsätte ett tag till själv.

Alltså var söker man hjälp, via vårdcentralen??

• Anonym

Vårdcentralen får man alltid börja med så skickar de dig vidare om de inte kanhjälpa dig där!

• Anonym

okej, tack... jobbigt bara, har inte så stor lust att visa upp den delen för en manlig läkare.

• Anonym (blyg)

Jag började med att söka hjälp på VC. Fick recept på stolpiller o salva som hjälpt massor. Men nu så orkar jag inte mer...Tack för all stöd! Jag måste bita ihop o få detta gjort!

• Qvintuz

skrev en fråga om detta okså men har ej fått svar!
    men undrar om de e nån som vart med om en operation av just hemorojder o hur går dom tillväga!?...söver dom en elle hur funkar de där? o hur känns de efteråt?? hur lång tid tar de innan man e "normal" igen?

har själv inte vågat söka hjälp om detta, visst har inte ont men jag vet att dom finns där! =(

• Anonym

Är sheriproct mycket bättre än de receptfria salvorna/stolpillrena?

Svar på tråden Operation av hemorrojder!