• Anonym

Operation av hemorrojder!

Ska på torsdag in för att kolla vad som ska göras med mina hemorrojder. Dom ska prova att sätta dit gummiband.  Till saken hör att jag kommer ha mens då. Jag blöder rikligt Detta är sjukt pinsamt i sig och så mens på det? Har väntat länge på min tid och vågar inte ringa för att ändra den. Är rädd att jag ska behöva vänta i ett år till och det kan jag inte då jag blöder från dom massor. Det gör ont så jag inte kan sitta Fy va jobbigt detta är!

Ville bara skriva av mig lite, kanske få tips o råd av er som varit där?!

• Svar på tråden Operation av hemorrojder!
  • Anonym

Är också drabbad och undrar hur en operation går till.

• Anonym (blyg)
    Anonym skrev 2010-09-20 00:18:04 följande:
    Är sheriproct mycket bättre än de receptfria salvorna/stolpillrena?
    Jag tycker att scheriprockt är skit bra! Dom har hjälpt massor. Mitt ställer mer psykiska problem. Jobbigt o se blod i toastolen mm...
  • Anonym (blyg)
    Qvintuz skrev 2010-09-20 00:12:50 följande:
    skrev en fråga om detta okså men har ej fått svar!
    men undrar om de e nån som vart med om en operation av just hemorojder o hur går dom tillväga!?...söver dom en elle hur funkar de där? o hur känns de efteråt?? hur lång tid tar de innan man e "normal" igen?

har själv inte vågat söka hjälp om detta, visst har inte ont men jag vet att dom finns där! =(

Här finns info om alla tre metoderna.

http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=1246

• Anonym (blyg)

Någon som opererat o kan tala om hur det är efteråt? Dom närmaste dagarna så säga...Gör det ont när man ska gå på toa?

• Anonym (lillrumpan)

Jag opererade bort hemmosar för 3 år sen och kan klart rekomendera detta. Visst det är inte kul att visa upp rumpan men hade så sjukt ont att det var värt det. Jag blev nedsövd och sov gott. Man kan gå hem nån timme efter uppvaket om man inte mår alltför illa. Man måste ju hålla magen i trim efter så det inte kommer tegelstenar men första toabesöket gick så mkt bättre än jag föreställt mig :) Svider en del, men man slipper ju allt det svullna lixom!
    Nu jag tyvärr fått tillbaks besvären efter senaste förlossningen och kommer nog göra ett nytt ingrepp.

Lycka Till  

• Anonym (blyg)
    Anonym (lillrumpan) skrev 2010-09-21 10:31:28 följande:
    Jag opererade bort hemmosar för 3 år sen och kan klart rekomendera detta. Visst det är inte kul att visa upp rumpan men hade så sjukt ont att det var värt det. Jag blev nedsövd och sov gott. Man kan gå hem nån timme efter uppvaket om man inte mår alltför illa. Man måste ju hålla magen i trim efter så det inte kommer tegelstenar men första toabesöket gick så mkt bättre än jag föreställt mig :) Svider en del, men man slipper ju allt det svullna lixom!
    Nu jag tyvärr fått tillbaks besvären efter senaste förlossningen och kommer nog göra ett nytt ingrepp.

Lycka Till  
    Nu hoppas jag att det ska räcka med gummiband till dom jag har. Ska man tänka på o äta nått speciellt eller snarare undvika nått som är big no no
    Jag är så sjukt rädd att jag gått med migrän sen igår kväll. Huvudet sprängs!
  • Anonym (lillrumpan)
    Glad Ja hoppas det funkar bra med gummiband för dig. Haha, jag hade den största som gyn sett så det räckte inte för mig tyvärr... så ingen erfarenhet av hur det funkar  med gummibandet efteråt. Har bara hört att det är bra mkt smidigare än kirurgiskt ingrepp.
    Jag undvek mat med mkt vitt mjöl och stark mat. sånt man kan få lite stopp av och åt mer frukt och grönt, fibrer och lättare mat några dagar men vet inte om det är nödvändigt. Alla magar funkar ju olika. 
    Lätt för mig att säga men du behöver verkligen inte oroa dig för läkaren. De har helt säkert sett värre saker!!
    Och jag kan lova dig att du kommer må som en prinsessa när allt funkar som det ska igen Solig
  • Anonym (blyg)
    Anonym (lillrumpan) skrev 2010-09-21 14:19:48 följande:
    Glad Ja hoppas det funkar bra med gummiband för dig. Haha, jag hade den största som gyn sett så det räckte inte för mig tyvärr... så ingen erfarenhet av hur det funkar  med gummibandet efteråt. Har bara hört att det är bra mkt smidigare än kirurgiskt ingrepp.
    Jag undvek mat med mkt vitt mjöl och stark mat. sånt man kan få lite stopp av och åt mer frukt och grönt, fibrer och lättare mat några dagar men vet inte om det är nödvändigt. Alla magar funkar ju olika. 
    Lätt för mig att säga men du behöver verkligen inte oroa dig för läkaren. De har helt säkert sett värre saker!!
    Och jag kan lova dig att du kommer må som en prinsessa när allt funkar som det ska igen Solig

Tack fina du för dom lugnande orden. Det är ju nått med oss kvinnor som gör att vi är som vi är Hade jag bara varit mindre klant hade jag ju kunnat skjuta fram mensen med piller men men...

Ska in o handla klyx imorgon...huaaa

• Anonym (blyg)

Nu har jag för första gången i mitt liv handlat klyx. Höll nästan på att tuppa av när jag såg flaskan Hur i sjutton ska man behålla allt detta i 5 minuter

Jag mår ingen vidare idag, mår illa har huvudvärk och ingen aptit. Fy fanken hur ska detta gå

• Anonym (blyg)

Hua, nu är jag hemma! Det gick lungt till och gjorde inte så ont. Jag var nervös men hon var så otroligt proffsig. Hon passade på att titta lite högre upp i tarmen och allt såg bra ut. Nu har jag två gummiband (man kan max sätta 3). Provar med dom först.
    Hade inte mycket hemorrojder och inga utanpå. Det som jag trode var synliga hemorojjder är hud.

Undersökningen var enkel och gick fort till. Allt var över på 10 minuter. har fått recept på smärtstillande och ska nu lägga mig o sova. har inte sovit en blund inatt. Detta var verkligen inte så jobbigt som jag trode att det skulle bli. Har lite ont i baken och är trött...

Svar på tråden Operation av hemorrojder!