Qvintuz skrev 2010-09-23 18:51:29 följande:
gick du till VC med detta som fixade det elle fick du åka till typ kss??
undrar okså...ska dom bara "åka bort" nu när du satt dit gummibandet??
gjorde de ont när hon satte din själva gummibandet elle fick du smärtstillande?
Hej!
Jag började med att söka hjälp på vårdcentralen. Detta har jag gått o dragits med i 6 år. Hade så ont dagarna innan jag sökte till vc att jag inte kunde sitta. Tydligen var det denna gång en spricka jag hade för idag kunde hon se spår av den. Den håller fortfarande på att läka. Hon ville undersöka mig där men jag vägrade för jag hade såååå ont. Jag ville att hon skickade mig till lasarettet o där ville jag att dom skulle söva ner mig.
Hon övetalade mig med att bara skicka med mig en salva och stolpiller och så skickade hon en remiss till en läkare som hon själv sa var riktigt bra. Jag skulle ge dom en chans att prova fixa utan narkos.
Var klart tveksam till allt innan jag gick dit idag. Det är 2 års väntetid säger dom på att få detta gjort i narkos

så jag hade inget val. Från att jag sökte hjälp till idag tog det 3v.
Undersökningen gick till såhär. Först börjar man klart med att prata o berätta. Sen så fick jag lägga mig ner och hon kände med bara fingrarna. Där sa hon direkt att jag inte hade några yttre hemorrojder vilket hon flera gånger sa var bra.
Sen så sprutade hon in bedövningsgel och väntade någon minut. Då började hon med att undersöka tarmen- Hon gjorde en lite djupare undersökning ca 20 cm upp i tarmen. Detta kändes lite obehagligt o det gjorde lite ont fast inte i tarmen dock. Det gjorde mer ont i nedre delen av magen. Var dock över på någon minut.
Sen så bytte hon redskap o satte dit gummibanden. JAg valde att börja med två st för att se. Hon sa ju fler band man sätter dessto mer smärta blir det efteråt. Man får sätta max 3 åt gången.
När hon satte gummibanden så kändes det inte så mycket. Det var redan bedövat. Det jag kände var som om någon nöp mig lite lätt.
Runt 17 tiden så började bedövningen att släppa. Innan det kändes det bara bra. Jäklar säger jag bara för den smärta som kom då. Jag försökte hålla mig för att inte gå på toa men det gick inte. Tömde det lilla som fanns i tarmen och satan jäkla skit va ont det gjorde. Jag höll på att svimma. Nu vill jag inte skrämma någon av er men ett tips är att man ska försöka gå på toa när smärtlindringen fortfarande är igång. Runt den tiden var det ju dax för mig att fylla på med smärtlindring. Tabletterna hann inte göra sitt så säga när det hela började göra ont. Jag vek mig av smärta!! Kunde inte sitta, inte ligga inte gå jag höll på å bli tokig. Men så fort medicinerna började göra sitt så blev det lungt igen.
Nu är det någon timme sen jag tryckte i mig lite mediciner och allt är bra. Det jag tyckte var dåligt är ju att dom bara skickade voltaren o alvedon. Man behöver starkare!