Inlägg från: Fridayyy |Visa alla inlägg
  • Fridayyy

~mittenavmajknoddar~

Jag har fått höra hjärtljud innan i v.10. Men BM sa att det inte var säkert att man skulle höra.

Jag äter bananer mot illamående. Och F*N vad kaffe luktar och smakar illa! Jag som alltid druckit 4 koppar per dag innan ungefär. Mår illa av bara tanken nu ju!

• Fridayyy

Jag blöder inte heller. Men jag känner mig håglös, deprimerad. Känner inte för att göra nåt. Illamående ibland och trött. Det känns jättejobbigt allting. Barnen märker det och är på mig ännu mer för de söker väl mer närhet eller kontakt eller vad man ska säga. Blir en ond spiral, och jag blir ännu tröttare. Deras pappa duger inte, båda ska sova precis jämte mig. Hur ska det bli när en tredje kommer????

Nån som har tre barn och två mammiga sedan tidigare??

• Fridayyy
    Sommarnatt2010 skrev 2010-09-29 12:36:59 följande:

jag dricker mellanmjölk, har alltid gjort o vill inte byta nu..Tror inte det är så farligt. hoppas jag iaf...Får väl fråga BM nästa gång...

Håller tummarna för dig idag!!!

Klart det inte är farligt! Livsmedelsverket har fel i så mycket. Vi dricker röd mjölk (jag dricker dock inte så mycket) det är den enda mjölk som har vitaminerna i sig själv utan att vara tillsatta. De tycker ju att barn ska äta lättmargarin med en massa tillsatser i också. Det är nog mer farligt än vanligt smör. De är sååå rädda för att folk ska bli överviktiga.
  • Fridayyy
    ljusgläntan3030 skrev 2010-10-06 07:50:35 följande:
    Imorgon ska jag träffa min vän som för flera veckor sedan sa att hon såg på mig att jag var gravid i min utstrålning.. hon tjatade om att jag skulle ta gravidtest när jag kom hem.. haha.. men jag förneka.

Nu ska vi ses igen och hon kommer säkert börja fråga ut om det där igen, vet inte hur jag ska slingra mig igen, jobbigt att ljuga faktiskt men vi vill ha gjort vul innan vi säger det till någon och nästa är ju på måndag!!
    Jag tänker som så att man lika gärna kan berätta. För skulle nåt gå fel berättar man ju det ändå. Jag har inte sagt nåt på jobbet än och bara till närmsta släkten för det är ju dem man berättar om nåt skulle gå fel. Det var så jobbigt att dölja för mamma att jag var sååå trött och håglös.
  • Fridayyy

Jaha, nu har jag ätit stekt fläsk och löksås. Det är ju annars en rätt man inte borde klara av som gravid..=) Men jag kan äta alla rätter en gång sen mår jag illa av dem...så nu måste jag sitta och tänka ut vad jag kan tänka mig att äta. Jag mår alltid lite illa precis innan jag äter och efter jag ätit. Varför är kroppen så konstig??? Vill den att jag ska äta eller inte?? Vilket luktsinne man får också, är det för att man ska kunna lukta sig till saker som man inte borde äta??

• Fridayyy
    snöstjärna skrev 2010-10-06 13:17:11 följande:
    Hej allihopa!

Allt var bra med bönan, lite mindre än vad h*n borde vara, men det rättar ju till sig vid rUL i alla fall. Hade växt rätt mycket denna vecka i alla fall. Och jag ska nog inte behöva åka in igen å göra VUL om jag inte skulle börja blöda väldigt mycket. "Tvillingen" har dock inte kommit ut helt ännu ... den säcken var fortfarande fylld med vätska, så mer kommer det att komma, men att jag skulle inte vara orolig.

Bönan påverkas inte av detta alls, utan låg så väl skyddad i sin egen lilla säck å del av livmodern.

Skönt!

Så nu tänker jag börja berätta ... ska berätta för mamma å pappa å brorsor i helgen då de kommer å firar min födelsedag =)

Nu slappnar jag av lite å ska försöka NJUTA av detta! Magen har redan svällt en aning, lite jobbigt. Men vikten ligger ungefär på samma som innan jag blev gravid. Skönt. Önskar kunna hålla mig kring denna vikt resten av tiden .
    Vad skönt att det såg bra ut!!!
  • Fridayyy

Jag har fött i både mars och maj och jag har inte haft nån speciell jacka. Dels blir man ju väldigt varm som gravid och mina jackor har inte varit så tajta innan. Men förhoppningsvis blir det VÅR tidigt. Det var värre med skor när jag svullnade på första barnet. Har för mig jag hade sandaler på mig och vinterjacka...=)

• Fridayyy

Jag var hos BM igår och tog blodprov för jag ville inte göra det vid inskrivningen. Då gjorde hon även ett cellprov för det var dags, jag hade fått tid innan. Efter det har jag börjat blöda, jag hoppas så innerligt på att det beror på att hon var där och rotade, MEN hon sa nåt precis i början, hon undrade om jag blött innan för det verkar som blodet kom så fort. Hur länge kan man blöda efter att de varit och petat på livmodertappen??? Det kommer inte i trosorna men på pappret.

• Fridayyy
    tove83 skrev 2010-10-19 21:39:23 följande:
    idag har jag fått se den lilla...hela 3 cm...sprattlade som bara den när vi gjorde vul,vilket var skoj,äntligen fick man ett litet bevis oxå!!detta var väldigt uppskattad av sambon som var  med oxå
    .
    efter vi hade varit där så åkte vi ut till mina föräldrar och fikade lite och berättade nyheten,de blev jätteglada=)

däremot så vill läkarn att jag ska komma om 2 veckor igen,då vi är lite oense vilken vecka jag är i,så hon kan mätta igen och se så den växer som den ska!!
    Vilken dag hade du sista mensen? Och BF?
  • Fridayyy
    tove83 skrev 2010-10-20 17:18:10 följande:
    min senaste mens var  3 aug, så mellan den 9-11 maj är jag beräknad men barnmorskan tror senare ändå ska dit på vul om 2 veckor pyret är bara 3 cm än så länge=)
    Jag hade min senaste mens 8 aug och min lilla var bara 2,3 cm i måndag. Men jag hade inte ägglossning förrän 26 aug. Men hon sa inget om att den var för liten..bara att jag istället skulle vara i v. 9.
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~