Inlägg från: jakeline |Visa alla inlägg
  • jakeline

~mittenavmajknoddar~

snöstjärna skrev 2010-11-04 15:35:28 följande:
    Ja det hade ju varit roligt, men det är nog svårt att veta med säkerhet vilka som legat i den =/
    Men verkligen underbart med en sådan tradition, funderar om vi ska skriva in våra barns namn på undersidan eller nått sånt i alla fall, så att de finns kvar =)
    jo det är ju det. Och dessvärre har pappa ingen större koll, och hans moster som skulle ha kunnat veta gick bort i somras,
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    maddelu skrev 2010-11-04 16:15:50 följande:
    vad roligt att se lite bilder, speciellt magbilder tycker jag. Ska oxå fota och lägga ut vid tillfälleGlad Jag har köpt mammabyxor idag, känndes lite tidigt, men vad tusan inga byxor sitter ju skönt.
    jag har haft mammabyxor i några veckor nu. Det syns ju egentligen inte att det är mammabyxor så länge du har tröjor som är lite längre...
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-11-04 18:18:55 följande:
    Vi har inte funderat så mycket på det där med dop...är inte heller religös, men jag känner ändå att jag nog vill göra det...

Det undrade jag oxå när min vän sa att jag borde köpa det =) leggings i jeanstyg typ...strechiga o sköna med reså i midjan... Kan nog ha de jag köpte ganska länge, de är ganska mjuka i resån... 
    Vi döpte inte vår son då ingen av oss är troende. Tycker det är lite hyckleri helt ärligt. Visst det är tradition och hela den biten. Men jag köper det inte. Ha hellre då en fin namngivelseceremoni istället om ni prompt måste ha något. Min son får välja själv istället när han vet vad det handlar om. Att han inte är döpt idag, hindrar ju inte att han döper sig senare om han nu skulle vilja konfirmeras eller dylikt.

Vi var på dop för våra vänners son och de stod tom utanför kyrkan och sa att de inte var troende. Det tycker jag är helt fel! varför döpa då om man inte själv delar trosuppfattningen?

men det är jag det... :P Alla får göra som de vill men jag har lite svårt att förstå att icketroende döper in sina barn i en tro som de inte delar.

men annars är det fredag! Och halvdag till på köpet! Åker upp till svärfar för att fira maken som fyller år i morgon!
  • jakeline
    TheLove skrev 2010-11-05 10:43:59 följande:
    Jag har världens huvudvärk :( Tycker synd om mig själv. Maken och jag är båda lediga idag, likaså sonen så nu sitter jag hemma med en pojke som kollar på barnprogram och leker med trolldeg och är jättesnäll och jag längtar sönder mig till maken kommer hem (är hos sin syster och fikar) så jag får lägga mig och sova igen (fick sovmorgon till 9 idag...

Urs vad det är synd om mig idag :P
    haha jag blev väckt av en armbåge i magen av sonen vid typ fem i morse... :P och jag jobbar... tur att detär halvdag... :P
  • jakeline
    TheLove skrev 2010-11-05 11:59:27 följande:
    haha härligt!
    Jag tycker det är så läskigt med slag och sparkar i magen (sonen brukar vara bra på det) men de säger ju att bebisen ligger tryggt där inne...

Skönt med bara halvdag i alla fall :)
    jo de säger ju det. Men jag försöker få honom att förstå att han inte ska vara så hårdhänt mot magen
  • jakeline
    TheLove skrev 2010-11-05 12:05:49 följande:
    jo jag med men det fattar inte min son...

I morse (vid 6 någon gång) vaknade han och skulle kolla i min telefon på bebisen. (har som skärmsläckare)
    "mamma, ja titta bebis" "ska du bli storebror?" "Jaaaaao"

Sötungen... Får se hur lång tid det tar innan han berättar på dagis...
    haha vad gulligt! Min son har inte hajjat grejen ännu. Han är nog för liten tror jag.
  • jakeline
    TheLove skrev 2010-11-05 12:31:39 följande:
    Hur gammal är han? Elliot är 2½.
    Han har precis fått en liten kusin så därför är det väl lite lättare att förstå...
    han blir två i december så han är ju lite yngre. Han förstår inte konceptet bebis, då det antagligen fortfarande är synonymt med honom. Men det kommer väl tänker jag. :)
    Sommarnatt2010 skrev 2010-11-05 20:51:39 följande:
    Ja jag vet inte. Jag är kluven i det här. Har inte funderat så mycket på det...Men jag har ju några månader på mig...Men spontant känner jag att jag gärna döper mina barn. Jag tror inte det är många 14åringar som vill döpa sig om de kommer på att de vill konfirmera sig o sen "inser" att de inte är döpta. Våra barn kan ju göra samma val. Även om vi väljer att döpa...O jag tror det är lättare att välja bort än att sen välja till om du förstår vad jag menar... Jag är både döpt, konfirmerad o gift (kyrkligt). Är med i svenska kyrkan, så visst är man väl kristen även om jag inte skulle räknar mig som troende...
    Förut, när jag var yngre, hade jag alltid tänkt mig ett kyrkligt bröllop, jag skulle döpa mina barn och så vidare, för att jag då hade någon sorts tro. Jag är döpt och konfirmerad och har jobbat som konfirmationsledare. Haha... vet inte vad som hände... Maken är definitiv inte troende och vi funderar på att gå ur svenska kyrkan. Vi gifte oss borgerligt. Men det har inte blivit någon namngivelseceremoni... Kanske tar båda på en gång nästa gång istället... :P
  • jakeline

Hade vi någon magbildstråd i anslutning till denna? Har glömt att spara den tråden... och jag orkar inte leta igenom efter länken... :P latmaskig som jag är

• jakeline
    maddelu skrev 2010-11-08 11:55:05 följande:
    MAGBILDSTRÅD

Jag har gjort en egen tråd där vi kan lägga in magbilder, fick iden av  Jakeline som redan trodde det fanns en sådan tråd. Hoppas ni andra oxå tyckte det var en bra ide Glad

Länk finns i TS ... och här..... www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html
    har invigt den nu! :)
  • jakeline

min karl passade nog upp mer på mig förra graviditeten, än denna trots att jag mått sämre nu. Men han tar extra vovvepromenader när jag inte orkar, och är den som oftast lagar mat. Jag får även mycket egentid vilket är superbra. Förra gången var ju allt nytt. Spännande och man visste inte vad man hade att vänta sig, så det gjorde väl sitt till skulle jag tro. 

Börjar känna lite fladder i magen iaf. Fast man vet ju aldrig. Dock känns det som om moderkakan inte sitter i fram som den gjorde förra gången, för igår när sonen somnade med huvudet på magen började det genast fladdra i respons där inne. Men det kan ju vara gaser, svårt att veta ju. :P 

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~