Inlägg från: jakeline |Visa alla inlägg
  • jakeline

~mittenavmajknoddar~

maddelu skrev 2010-10-26 14:04:57 följande:

gud vad jag mår oförskämt bra, inga  jobbiga symtom alls!! ....fram till idag {#emotions_dlg.djavulsk} har dock inte med bebis att göra. Men jag fick ryggskott imorse när jag skulle ta på mig skorna!!!!!!! gah! det gör så ont och är så irriterande. Är andra gången jag har det, hade det förra året vid samma tidpunkt ungefär....

Var bara tvungen att klaga av mig lite!! Skrikandes

Är i vecka 11 nu. (10 + 5) Skönt att dom mest kritiska vekorna snart är över. Känns bra!Glad Visst är det hela 12 veckor ( 13 +0 ) som räknas som "gränsen" ?

Hoppas nu har det toppen ni andra!

enligt FL så är det när man går över 11 fulla. Det står i min graviditetskalender att missfallsrisken sjunker avsevärt när man går in i vecka tolv... Trodde också det var 12 fulla veckor. Men men... vem vet? :P har börjat komma tillbaka nu iaf. Mår bättre och är inte lika trött. Känns jätteskönt! :) 
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    snöstjärna skrev 2010-10-26 15:21:43 följande:
    Är själv i 10+2 idag. Å jag måste säga att jag inte direkt känner mig gravid så mycket längre.
    Förutom att magen är som en boll nu framåt eftermiddagen då ...
    Inget illamående längre, inte så öm i brösten ... dock väldigt kissnödig igen.

Tycker det är jobbigt att lixom inte kunna titta till å kolla så allt e bra fortfarande med bebis =)

Brukar de verkligen inte lyssna på hjärtljuden förrän efter rUL?
    BM sa att det inte var nått mer hos henne nu förrän efter det ...
    det finns ju sådana man kan köpa själv för att lyssna på hjärtljuden. Den heter angelsounds och här kan du läsa om det. Vet att en kompis till mig köpte en i england förut. http://www.storkhjalp.com/angelsounds.asp
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    snöstjärna skrev 2010-10-26 16:20:39 följande:
    mmm hade ett sånt förra graviditeten, men sålde det sen.
    Tyckte det var svårt å få fram bra ljud i den .. hade väl kanske för mycket fett på magen då.
    Men jag vet inte om jag vill köpa ett igen .. =(
    Tycker man borde kunna få lyssna hos BM.
    Jag ska höra med henne om nån vecka .. lixom mitt emellan från nu till rUL =)
    jo, jag tycker nog att det är rätt långt till nästa BMbesök... men det är snart december o    h rUL så jag får försöka ge mig till tåls. Förhoppningsvis hinner jag känna bebban inna dess. :P Det gjorde jag sist. kollade upp hur det var sist och då fick jag inte lyssna förrän efter rul då heller. konstigt egentligen att det går så långt mellan första och andra BMbesöket...
  • jakeline
    talare skrev 2010-10-26 16:43:53 följande:
    nä, ska man får det!? vad är det för barnmorska jag har fått egentligen!? jag läste också att man ska bli erbjuden en läkarundersökning om det är första barnet...!? nåja.... man kanske ska byta bm vid nästa besök.
    tror det... Du kan ju höra i alla fall.... Hos oss har de en läkare som övervakar journalerna och om det är något så får man läkarbesök. Jag fick inget förra gången, men fick göra sockerbelastning och extra ul för att jag är överviktig enl bmi. 
  • jakeline
    snöstjärna skrev 2010-10-27 15:18:42 följande:
    Såg att de höjt priset för UL bilder i vårt landsting. 200:-!!!! För tre år sen betalade vi 20:- styck har jag för mig.
    Hos oss betalar vi 50 kr och sist fick vi 3 bilder. sjukt dyrt med 200 spänn ju!
  • jakeline
    maddelu skrev 2010-10-28 21:40:29 följande:

Jag vann en auktion på en bärsele på tradera idag Glad
    ----> www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=1210...

den ska ju vara säkerhetstestad så jag hoppas att den är bra och så. Betalade 137 kr (ink. frakt) , det tyckte jag den var värd.

Vad tror ni? erfarenhet? Ska ni köpa bärsele?

Hoppas ni alla har det toppen!

vi har en baby björn som vi fick till sonen. Helt underbar tycker jag. Tror det är guld värt när man har två. Ha liten i sele och stora i sulkyn.
  • jakeline
    Gummsan85 skrev 2010-10-29 10:51:44 följande:
    jag e inte nervös över själva blödandet :) har juh med att hon va där å pillade å göra. aldrig haft en blödning hittills och hade inga alls under förra så jag e ganska säker :)

va hos doktorn idag för att få ut en salva på recept och tog upp att det svider/gör ont när jag kissar (inte hela tiden bara på slutet) och han tyckte jag skulle vänta till på måndag men blir det värre skulle jag åka till sjukhuset. så får se hur det går :) hoppas att det går över iaf :)
    det låter ju som urinvägsinfektion... Hoppas att det går över!
  • jakeline

jag hoppas på att kunna jobba så länge det går. Ja ghar ett väldigt slött jobb... Är växelhäxa så jag behöver inte göra så mycket tungt. Jobbade till två veckor innan förra gången. Det fungerade riktigt bra och var lagom tycker jag. 

• jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-31 16:47:08 följande:
    Jag har ingen aning om hur länge jag vill jobba. Tycker det är sååå svårt. Är ju första barnet... Det sägs ju att man delvis är som sin egen mamma när det handlar om allt det här o hon fick både mig o brossan tidigt. Mig 10dagar o brossan en hel månad. Vill gärna vara hemma lite...men inte för länge. Lärar jobbet är ju inget tungt arbet på det viset, men man står ju en väldig massa på dagarna och det kan ju vara jobbigt på slutet antar jag...Får fundera lite till på det...Måste ju dessutom ta föräldrar dagar o det lockar inte :S

Har ni hört eller läst något om att man inte ska äta skogssvamp när man är gravid??? Vi har plockat en hel massa kantareller den här hösten...jag bara älskar kantareller så jag har ätit en del oxå...Men idag läste jag att man bör undvika skogssvamp o vilt för att det kan innehålla radioaktivstrålning...Såg inget om det här på livsmedelsverket, Men nu är jag super nojjig. Ska ringa BM i morgon, men tänkte höra om någon av er hört nått om detta??
    jag frågade förra gpngen och det ska inte vara några problem. Åt massor av kantareller och trattisar då. Maken frågade då för vi plockar svamp i hälsingland och de fick en rätt bra dos av tjernobyl... :P Men hon sa att det  var så länge sedan att de inte ska vara några problem. Så smaska på du! (men fråga om du är osäker så klart... )
  • jakeline
    TheLove skrev 2010-11-01 18:59:27 följande:
    Jag har också svårt att hålla koll på vem som skriver vad ;)
    Men jo jag har blödit mycket till och från och gjorde det med sonen med...
    Jag är inte så orolig för blödningarna längre, känns som värsta faran är över. Tror inte det är någon fara alls med rosa flytningar (det har jag nästan hela tiden, alternativt bruna) Jag försöker trösta mig med att skulle jag få missfall skulle jag ju märka det klart och tydligt eftersom igelkotten i magen är 12 veckor nu och därmed ganska stor... Inget som skulle kunna komma ut obemärkt om man säger så, och självklart är det jobbigt att blöda, varesig det är lite eller mycket men det gäller att se det positiva...

Jag tror nästan det är en tjej i magen denna gång. Jag mår så bra och när jag väntade sonen mådde jag skit. Tänker att det kan ju ha med könet att göra hehe
    haha, för mig är det tvärt om. jag mådde mycket bättre med sonen än vad jag har gjort den här gången. Vad jobbigt med blödningarna...
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~