Inlägg från: jakeline |Visa alla inlägg
  • jakeline

~mittenavmajknoddar~

TheLove skrev 2010-11-18 12:57:27 följande:
    Jag sitter som på nålar idag...
    Vi har funderat på att kolla på ett radhus men skippade det (visning i lördags och i måndags) för vi trodde det skulle bli omöjligt att få lån.

Idag damp det ned ett brev i nedkastet där det stod: "vi har sålt bostad i ert område och har flera som är intresserade, om ni funderar på att flytta får ni gärna kontakta oss" typ... Jag ringde för att höra mig för.
    Bostaden de sålt var 76kvm, 3 rok och ljus och fräch...
    Vår är 70kvm, 3 rok, och behöver nya tapeter i ett rum, annars jättefin (ev nytt golv) de hade fått 375 000 för deras och vi gav 350 för vår och har varit livrädda för att inte få tillbaka det...
    Ringde sen till mäklaren som har radhuset vi funderat på och de har ännu ingen köpare, ev, en på g som ska kolla på måndag kl 10, då ska vi med dit och kolla...
    Ringde banken och de sa att det låter positivt att vi skulle kunna få ett lån och nu väntar vi på svar från dem...
    Imorgon ska vi få veta om vi får ett lån och jag sitter som på nålar...

Trodde aldrig att det skulle gå i och med att båda studerar men hon lät jätte positiv, känns som det kommer gå vägen (kommer kosta ung 500:- mindre varje månad än vad vi betalar idag... Yaayyy!!!

Håll tummarna för mig! Jag kanske blir husägare snart!!!! *lycklig*
    vad spännande! Vi har också börjat gå i hustankar, men vi har inga sparpengar eller nåt och ingen bostadsrätt... det går ju ändå... men jag får jordens ångest... Höga lån och grejor gör min mage orolig...
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    TheLove skrev 2010-11-18 14:08:14 följande:
    Vi har inga sparpengar just nu heller utan det är 100 000 som vi lagt på lägenheten. Vi måste få ut minst 370 000 för att kunna få lån har jag insett (insats 119 000 om vi får det för det begärda priset) men 19 går lätt att få ihop annars... (låna lite av mamma och pappa kanske och betala av direkt ;) )

Ni får börja spara lite pengar så ni får råd i alla fall snart... inte så lätt att spara ihop de där pengarna... Lån gör mig inget att ha om det gäller bostad men skulle aldrig ta lån till en ny bil eller köpa grejer på avbetalning (anser att man bara ska köpa saker man har råd med, bortsätt från hus då haha)
    jo vi försöker och jag har sagt att jag vill att vi väntar tills vi båda varit hemma med den här bebben. Vi har inga direkta lån i övrigt, förutom csn och ett litet billån (bil, hus och studier är helt ok enligt mig... :P). Men det ger sig nog tänker jag.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-11-20 18:41:58 följande:
    fast jag vill oxå ha en sån där fin lite kula... Förstår inte vad liten gömmer sig...10cm borde ju ändå ta lite plats
    jo man tycker ju det. Fast jag har ju en hel del extra som vadderar... men den börjar bli mer fast nu och inte bara fettfladdrig. :P
  • jakeline
    Gummsan85 skrev 2010-12-01 19:37:23 följande:
    va på ul idag, fick se den lille :) klart och tydligt va det sa hon så nu vet vi :) blev dock bakflyttad några dagar :( nu beräknas han komma den 14 maj å inte 2-4 maj men han mådde bra och allt såg fint ut :) ska lägga upp bilder på honom i fotoalbumet sen när jag hinner :)
    grattis! :) 
  • jakeline
    TheLove skrev 2010-12-01 23:28:25 följande:
    Grattis till pojken i magen får jag väl lov att säga :) Det är ju verkligen underbart att få se sin lilla på ul.

Jag och sonen var på stan idag och gick förbi bebiskläderna och började småkika lite. Då säger han: "lillasyster ha den tröja" "Ha hjärta tröjan"
    Varpå jag säger att det kan ju vara en lillebror lika gärna. "Nej lillasyster mammas mage" Vi får väl se om han har rätt.

Nu har "lillasyster" fått en mjukisdress från hm som det står I "hjärta" Dad
    Första inköpet avklarat!
    åh vad mysigt! :P
  • jakeline

Det är många som tror att jag väntar tvillingar... För att magen kom så tidigt och att det finns i släkten. Jag är dock bergsäker på att det bara är en.

• jakeline
    snöstjärna skrev 2010-12-02 11:38:41 följande:
    Ja jag menar det, borde bara vara en. Men ja, de har ju haft fel förr ..
    Men jag tycker jag borde ha större mage då .. och känt av dem.
    Så, neee, det är bara en! *intalar mig själv*

Julskinka! mmm gott. Köpte en till första advent jag å gjorde ;) Den är nästan slut ... iofs var det en liiiiten en =) Får köpa en till närmare jul å göra ...
    jakeline skrev 2010-12-02 11:31:34 följande:
    Det är många som tror att jag väntar tvillingar... För att magen kom så tidigt och att det finns i släkten. Jag är dock bergsäker på att det bara är en.
    Ja det är lite det jag "tar det på" ... inte så stor mage. Men å andra sidan har jag ju en massa löst skin å hull kvar på magen ... så ja jag vet inte jag ... Blir så nervös så fort sonen nämner båda hela tiden.
    å andra sidan trodde de tvillingar förra gången också för mig och det var ju bara en. :P den 14e får vi veta.
  • jakeline
    snöstjärna skrev 2010-12-02 12:29:25 följande:
    Å vi den 16:E =)
    men det är ju en halv evighet... eller hur? jag har ju inte sett bönan alls ännu... :P bara känt den.
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~