Inlägg från: TheLove |Visa alla inlägg
  • TheLove

~mittenavmajknoddar~

masw skrev 2011-02-16 07:11:39 följande:
    Aha, ja just det. Nu ser jag ju att det var Åsasåsa som skrev det. Iaf, nice med körkort. 

Jag bor i Ulrika utanför Linköping, eller det tillhör Linköpings kommun, men ligger eg närmare Mjölby, Kisa och Rimforsa, eller du kanske vet.   ...Eller kanske inte. Det är ju inte direkt stort.

Visst måste ni också till Linköping för förlossning? 

Jag är fortfarande hemma på med första barnet och har därför rätt mycket tid att fördriva och rätt mycket social att få utlopp för  så det är ju bra att det finns lite sånt här. Framför allt nu när det är andra barnet så att det inte blir någon föräldrautbildning.

Jag är relativt ny inte bara här på sidan utan även i Östergötland så jag tyckte att föräldrautbildningen var  toppen för att lära känna lite folk. 

Ha en bra alla!  
    Nej jag vet faktiskt inte vart det ligger... (dock är jag från Linköping men jag har inte mycket koll hehe)

Jo vi kommer föda på Linköpings förlossning... Hur gammalt är ditt äldre barn då? Min son blir tre i April.
    Jag gillade inte föräldrautbildningen när jag väntade Elliot men det beror kanske på att vi var en ganska stor grupp, vi skulle träffas 3 gånger men jag gick på första, sen gick mitt vatten och jag var inlagd på special bb och missade nästa tillfälle, tillfället efter det fick jag permission och då hade ju alla redan lärt känna varandra och man kände sig lite utanför...

Jag går även hos bm i Linköping...

Jag ska börja på vattengymnastik på p.a.u.s i Linköping den 2/3.. www.vattengymnastikforgravida.se/ Det är 4 gånger och kostar 900:- (dvs svindyrt) min syster gick på det och säger att hon skulle utan tvekan betala det dubbla. Det bästa hon gjort... Då nu tänkte jag prova det med. Det är en gång i veckan 2 timmar och man börjar med vattengympa och sen fikar man. De som håller i gympan är barnmorskor som jobbar på förlossningen så det är endel profylaxövningar och sådär... Så vill du kan du väl boka in dig där också? Skulle vara kul tycker jag, och det är ju förberedelser inför förlossningen...

Själv känner jag inte så många andra mammor. Umgicks med en del när jag bodde i linköping men vi gled ifrån varandra efter att jag flyttade och har inte några mammakompisar i mjölby... Lite trist och speciellt för sonen som inte har några kompisar att leka med efter dagis...
  • TheLove
    masw skrev 2011-02-16 19:43:07 följande:
    He he, nej jag trodde nästan inte det heller. Det  är Ulrika är skitlitet, men ganska mysigt och det är rätt kul att bo i en sån här liten håla när man inte växt upp i den. Det är ju rätt mycket skvaller och rykten, men inga handlar om mig och mina ungdomssynder för dem är det ingen som känner till.

Det låter jättekul med vattengympa och jag har kompisar som rekomenderat det. Det var ju iofs väldigt dyrt, men man kanske ska unna sig något dyrt nån gång, men problemet är vad jag i så fall skulle göra med Lilla Snäckan, eller Emilia som hon heter på papper. Snäckan blir ett år i mars och har inte börjat på dagis ännu. Hmmm.... Jag får kolla upp om jag känner någon som skulle kunna barnvakta. 

När det gäller lekkompis så har jag haft tur. Min syster fick en liten tjej fem dagar efter mig och bor bara 7 km bort (supernära på landet men det är ju roligt om man kan ha flera förstos, fast min tjej kanske är för liten för en treåring att leka med? 

Min sambo ska förresten bygga Coop i Mjölby.   ....Helt själv ;-P he he...  Eller han och några till kanske. (plusinfo)

När måste man anmäla sig senast? 
    Ja det är ju skit dyrt men jag känner att det är antagligen sista gången som jag är gravid, självklart ska jag passa på att unna mig detta (och då är både jag och maken studenter) Men det blir nog inte mer än dessa fyra gånger för min del...

Åh så skönt med syrran nära och extra bra att kunna vara mammaledig samtidigt. Jag har min syster i Bankekind (om du vet vart det ligger) så det tar ju nästan 50 minuter att ta sig dit...

Min son älskar att leka med småbarnen på dagis, de yngsta är väl nu 1½ men Elliot känner sig så stor med dem så han skulle nog ha jätte kul :) (dessutom skulle det ju inte göra nått med lite sällskap i sommar) Flört

Jaha vad skoj! När är det som det beräknas vara färdigt? Jag har ju tänkt tigga jobb där ju... (skadar ju inte med extrajobb som mammaledig)

Anmälan till vattengympan bör nog göras så snart som möjligt... tror det var en del majmammor som redan börjat...
  • TheLove
    masw skrev 2011-02-17 15:15:31 följande:
    Aha oki, jag ska kolla med syrrans man om han kanske kan passa. Vilken veckodag hade du tänkt gå? 

Jag hittar rätt dåligt i omgivningarna ännu så nej jag vet inte vart det ligger.

Jag vet inte heller när det ska vara klart, bara att han ska vara där rätt länge och det var ju lite nice eftersom det blir närmre för honom till jobbet. De skulle dock varit igång för länge sen, redan före jul tror jag, men hittills har det bara varit tre dagars jobb där så det kommer nog bli försenat.
    Jag kommer gå på onsdagar kl 12:30

Bankekind ligger utanför linköping vid bla Askeby (har knappt koll själv) det är i alla fall på fel sida Linköping... Hon har i alla fall en son som är 8 månader äldre än Elliot och en dotter född i Juni.

Ja de har ju inte kommit jättelångt med bygget. Men nu när din man är där blir det väl klart på ett kick ;)

Angående att vaccinera sig så har jag inte heller gjort det. Gjorde det varken förra hösten eller denna.. Jag tror att risken att man blir dålig av vaccinet är större än att man drabbas av influensan...

Fick i alla fall också höra att man inte behöver vaccinera sig om man tagit den förra hösten men att man som gravid skulle vaccinera sig... Men jag vågar mig inte på vaccin som inte är så testade....
  • TheLove

Det är rätt hotell! Då går man in i dörren till höger om hotellets ingång.

• TheLove
    masw skrev 2011-02-18 09:52:32 följande:
    Toppen då hittar jag ju dit, då ska jag bara se om jag kan få barnvakt också :-S
  • TheLove
    masw skrev 2011-02-20 09:51:52 följande:
    Jag försökte ringa dem på vattengympan (barnmorskemottagningen) i fredags ang anmälan och exakt vilka dagar det är så jag kan boka barnvakten och så. Vilken onsdag startar det? Det var iaf ingen som svarade så jag mailade dem också men har inte fått något svar så jag får försöka igen på måndag.
    konstigt... Jag svarade igår på mobilen...

Jag börjar i alla fall den 2/3. Mailade dem och de ringde upp mig nästa vardag.
    Hoppas de svarar snart så du också kan vara med :)

----

Nu har vi varit på Gekås och handlat grejer till Lillebror och till Elliot :) Och så lite annat också då... Elliot fyller ju år i april så det kändes nödvändigt med lite nya grejer till lilleman!

Nu är man 3000:- fattigare men det kan det vara värt :)
    Nu vill jag tillbaka :)
  • TheLove
    Sommarnatt2010 skrev 2011-02-21 10:28:31 följande:
    Måste bara höra om det är någon mer som börjat må illa igen eller om det kanske är något annat??? jag som snart lyckats kurera mig från förra veckan tycker ju det här känns mindre roligt :(
    Jag har fått lite halsbränna och lite illamående.. Har även läst att det är vanligt kring dessa veckor att det kommer tillbaka :(
  • TheLove
    Sommarnatt2010 skrev 2011-02-21 13:04:45 följande:
    jahap :(
    Får hoppas att det inte gäller oss dock, att det bara är någonting som håller i sig ett par dagar ;)
  • TheLove
    masw skrev 2011-02-21 13:48:01 följande:
    Jag har fått lite foglossning och halsbränna, men mår annars bra. Förra gången fick jag mycket foglossning väldigt tidigt så jag är helnöjd så länge det inte är värre än som jag har det nu. Då hade jag jätteont och svårt att gå och dessutom var halsbrännan också mycket värre förra gången. Det är klart att det fortfarande kan hinna bli riktigt jobbigt, men det är ju inte så lång tid kvar.
    TheLove skrev 2011-02-21 07:48:15 följande:
    konstigt... Jag svarade igår på mobilen...

Jag börjar i alla fall den 2/3. Mailade dem och de ringde upp mig nästa vardag.
    Hoppas de svarar snart så du också kan vara med :)

----

Nu har vi varit på Gekås och handlat grejer till Lillebror och till Elliot :) Och så lite annat också då... Elliot fyller ju år i april så det kändes nödvändigt med lite nya grejer till lilleman!

Nu är man 3000:- fattigare men det kan det vara värt :)
    Nu vill jag tillbaka :)
    Jag fick tag i dem idag och skulle nog kunna få plats i onsdagsgruppen, men skulle få ett definitivt besked imorgon.
    Åh vad roligt! Då håller jag tummarna för det och så ses vi nästa onsdag :)
  • TheLove
    masw skrev 2011-02-23 17:40:49 följande:
    Det blev inte nästa onsdag för mig. Jag fick besked igår och tydligen fick jag inte plats förrän den 16/3  :-/ men men. Du kanske fortfarandegår då? Iaf måste du meddela vad du tycker om det sen när du börjat.
    Nej vad synd! Men då kommer vi i alla fall kunna gå två gånger tillsammans :)Såklart jag meddelar om vad jag tycker :)
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~