~mittenavmajknoddar~
masw skrev 2011-02-16 07:11:39 följande:
Aha, ja just det. Nu ser jag ju att det var Åsasåsa som skrev det. Iaf, nice med körkort. Jag bor i Ulrika utanför Linköping, eller det tillhör Linköpings kommun, men ligger eg närmare Mjölby, Kisa och Rimforsa, eller du kanske vet. ...Eller kanske inte. Det är ju inte direkt stort.
Visst måste ni också till Linköping för förlossning?
Jag är fortfarande hemma på med första barnet och har därför rätt mycket tid att fördriva och rätt mycket social att få utlopp för så det är ju bra att det finns lite sånt här. Framför allt nu när det är andra barnet så att det inte blir någon föräldrautbildning.
Jag är relativt ny inte bara här på sidan utan även i Östergötland så jag tyckte att föräldrautbildningen var toppen för att lära känna lite folk.
Ha en bra alla!
Jo vi kommer föda på Linköpings förlossning... Hur gammalt är ditt äldre barn då? Min son blir tre i April.
Jag gillade inte föräldrautbildningen när jag väntade Elliot men det beror kanske på att vi var en ganska stor grupp, vi skulle träffas 3 gånger men jag gick på första, sen gick mitt vatten och jag var inlagd på special bb och missade nästa tillfälle, tillfället efter det fick jag permission och då hade ju alla redan lärt känna varandra och man kände sig lite utanför...
Jag går även hos bm i Linköping...
Jag ska börja på vattengymnastik på p.a.u.s i Linköping den 2/3.. www.vattengymnastikforgravida.se/ Det är 4 gånger och kostar 900:- (dvs svindyrt) min syster gick på det och säger att hon skulle utan tvekan betala det dubbla. Det bästa hon gjort... Då nu tänkte jag prova det med. Det är en gång i veckan 2 timmar och man börjar med vattengympa och sen fikar man. De som håller i gympan är barnmorskor som jobbar på förlossningen så det är endel profylaxövningar och sådär... Så vill du kan du väl boka in dig där också? Skulle vara kul tycker jag, och det är ju förberedelser inför förlossningen...
Själv känner jag inte så många andra mammor. Umgicks med en del när jag bodde i linköping men vi gled ifrån varandra efter att jag flyttade och har inte några mammakompisar i mjölby... Lite trist och speciellt för sonen som inte har några kompisar att leka med efter dagis...