• svampbob78

Se hit, hjälp finns att få! ProgesterAll är svaret!

Hej! För 7 år sedan fick jag reda på att jag hade PCO. Jag skulle aldrig kunna bli gravid spontant sade läkarna till mig. MEN snart är jag mamma till nummer fyra i syskonskaran. 6 år, 4 år, 1,5 år, och så bebis i magen.
    Mycket har hänt och min äldsta flicka blev till genom IVF, och all tung medicinering som jag genomgått under åren har fått mig att må dåligt. 
    Min livshistoria är väl kanske inte så intressant men genom åren har jag själv räknat ut ett och annat och det visade sig att jag hade rätt!
    För ett halvår sedan kom jag i kontakt med en näringsterapeut och jag förändrade min kost, käkade vitaminer och mådde så mycket bättre. MEN jag hade ett stort problem som jag fortfarande inte löst och det var min långa menscykel. Då hade jag mer än 50 dagar mellan mellan dagarna så att säga. Tur var väl att jag tog upp det här med min terapeut! Hon är tyligen "kompis" med en annan Naturmedicinare som är expert på hormoner. Jag gick på en av hans föreläsningar och fick tag på en helt ny creme som heter ProgesterAll. Jag börja använda den (då hade jag inga tankar på att bli gravid, utan ville bara få ordning på menscykeln) och för varje mens blev den kortare och kortare, sist var den nere i 32 dagar! Tankarna snurrade och jag och min man ville försöka bli gravida igen och det gick på andra försöket! INGEN annan medicinering. Det är helt otrologt. Nu är det så att jag haft problem med missfall och så också men det fixar samma creme! Blir man gravi så ska man fortsätta att smörja nu varje dag tom v 12. Detta för att fostret ska fastna så att säga. Nu idag var jag på tidigt ultraljud och såg min lilla bebis, lika fantastiskt varje gång.
    Jag ville bara dela med mig av det här till alla er  som kämpar med att bli gravida. TESTA DET HÄR! Ni har inget att förlora! Detta är ganska nytt så det är inte säkert läkarna hänger med i svängarna. Sök på nätet efter ProgesterAll och kolla på hormoni.se för att se hur ni ska använda den. #00 kr för en tub kostar det, som hittat! Lycka till!

• Svar på tråden Se hit, hjälp finns att få! ProgesterAll är svaret!
  • svampbob78

300 kr kostar cremen..Glad

• babytigger

hej hopp..
    Grattis till lilla pyret i magen o alla d små du fått innan.. =)
    jag använder oxå den, börjar efter min ÄL och fram till min mens, för jag har inte lyckats bli gravid än,, smörjde du varje dag även innan äl?

• svampbob78

Hej och tack! 
    Jag använde cremen så här:
    Om din senaste menscykel var tex 40 dagar så börjar du smörja en gång på kvällen (kikärta) och en gång på morgonen(ärta) den nästa menscykeln på dag 26 (40-14 dagar)
    Nästa gång kanske din mens kommer på dag 38 och då börjar du smörja på dag 24 (38-14).
    Min mens var 50 dagar när jag började och efter ungefär 6-7 mån kom den regelbundet mellan 32-33 dagar. 

Fortsätt bara på samma sätt, skulle du bli gravid så ska du fortsätta smörja varje kväll/morgon tom graviditetsvecka 12.
    Upplever du några problem med cremen?
    Jag får ganska mycket pormaskar och plitor på käkpartiet och lite på halsen. (Tydligen ett vanligt tecken på att man behandlars med progesteron) Men vad gör det, jag är ju gravid! Nu har jag precis slutat använda cremen och det känns redan som om det häller på att lägga sig lite.
    Och du, ett STORT lycka till!

Kram//Solig

• babytigger

så jag som har 28 dagar ska börja på dag 14 (28-14)
    Men om jag gör det så börjar jag 2-3 dagar innan min ägglossning, är det bra?
    Har för mig att jag läste att man inte skulle använda den innan ägglossningen för
    att inte rubba den..
    Men då börjar jag nångra dagar tidigare nästa gång då =)

tack för svaret

• svampbob78

Hej igen.
    Fick intrycket av att din menscykel var oregelbunden och att du ville" normalisera" den. Men det verkar ju inte vara fallet. Så du använder den för att bli gravid? missfallsrisk?  Jag är ju inte direkt någon expert på den här cremen, du får nog fråga där du köpte den. Men jag är helt säker på att min näringsterapeut sa till mig att ägglossningen inträffar alltid exakt 14 dagar innan mens, oavsett hur lång menscykeln är. JAG tror inte att du kan rubba din mens om den är i balans. (Min stannade ju runt 32 dagar som sagt.) Din är väl 28 dagar.
    Hursomhelst lycka till och gå in på hemsidan jag nämner i trådstarten ( det blev lite problem när jag skrev om den, fick lite skäll för att jag gjorde "reklam" för den här cremen.) Där vet jag står mycket om hur man använder den.

Kram

• Lille Gris
    babytigger skrev 2010-09-28 20:18:07 följande:
    så jag som har 28 dagar ska börja på dag 14 (28-14)
    Men om jag gör det så börjar jag 2-3 dagar innan min ägglossning, är det bra?
    Har för mig att jag läste att man inte skulle använda den innan ägglossningen för
    att inte rubba den..
    Men då börjar jag nångra dagar tidigare nästa gång då =)

tack för svaret
    Progesteron är det hormon som börjar bildas när ägget lossar från äggstocken och som hjälper ett ev befruktat ägg att fästa i livmodern. Om man tillsätter progesteron i form av tabletter eller krämer så sänds det ut signaler om att man har haft ägglossning redan, och då kan kroppen stoppa det ägg som är på väg att lossa. Så att börja före ägglossning är nog inte att rekommendera.
    Har du koll på när i cykeln du har din ägglossning? För alla har inte exakt 14 dagar mellan ägglossning och mens, det kan diffa på några dagar från person till person. Har du tex bara 12 dagar så bör du inte börja förrän på dag 16-17.

Hur länge har du försökt och har du fått konstaterat lågt progesteron?

TS:
    Stannade din cykel på 32 dagar även när du slutat med krämen? Hur länge räcker en tub?

Det är inte så mycket konstigare att använda en kräm eller ta tabletter i form av Provera e dy för att förkorta menscykeln. Båda är hormontillskott, den ena tas upp i tarmarna och den andra genom huden, skillnaden är väl bara att just den här krämen inte är testad och godkänd av Läkemedelsverket. Det svåra brukar vara att få kroppen att stabilisera sig utan dessa tillskott.
    Ibland är andras bild av att ha roligt väääldigt olik din egen
  • svampbob78

Hej! Berättade i en tidigare inlägg att jag gick på en föreläsning om hormoner. Kom ihåg att han sade att hormoner ska tas genom huden (kräm) det hade bevisats att man behövde lägre doser då och att magvägen var mer osäkert hur mycket kroppen tog uppav hormonerna. Vet inte om ni har sett Oprah Winfrey show. Det var den här cremen hon lovordade och fick ta mycket skit från de stora läkemedelsföretagen. Kan inte svära på att det här är rätt men jag tror att han som höll föreläsningen även sa att ALLA hormonpreparat kommer från mexikansk jamsrot. Läkemedelsföretagen ändrar den kemiskt (ändrar lite molekyler) och tar sedan patent på den. I kroppen är det just den här "ändringen" som ställer till med massor av problem i kroppen. Cremen jag pratar om kommer också från mexikansk jamsrot men är inte ändrad på något sätt. ( Men då kan man ju heller inte ta patent på den) Kommer inte just nu ihåg vad han heter men kan ta reda på om ni vill. Anledningen till att han vet detta är att han själv arbetat inom ett läkemedelsföretag. Han ville liksom inte vara med om det där längre. Han fick frågan om p-piller och sa att han ALDRIG skulle rekommendera syntetiska hormoner. (Eller kosttillskott för den delen heller. Kolla även där att vitaminerna är naturliga så att säga.
    Jag har genom åren blivit lite skeptisk till läkare och hur glada de är att skriva ut läkemedel i olika former. Jag har själv fått dåliga reaktioner på endel av dem framförallt sprutorna man fick ta i samband med IVF. Jag har behövt använda allt mindre läkemedel för att bli gravid för varje barn som fötts så att säga. Jag käkade p-piller sedan jag gick i högstadiet och när jag slutade med dem så var det kaos i kroppen. Jag tror själv att de till stor del ligger bakom mina problem.
    Nu försöker jag äta så Ren mat som möjligt, använda så lite läkemedel som möjligt och allt jag lägger på huden är ekologiskt och utan parabener och mineraloljor. Jag mår idag toppen och har min näringsterapeut att tacka för mycket. Alla dessa hormoner och läkemedel finns fortfarande kvar i min kropp och ställer till det, så det får bli en storstädning av kroppen sedan när jag ammat färdigt.
    Jag har använt två tuber sedan jag började. Det gick ju åt lite mer nu när jag blev gravid.
    Pust, det blev lite längre än jag hade räknat med.
    Det där med dagar och när ni ska börja ta cremen kan inte jag, jag fick rådet att ägglossningen är 14 dagar innan mens, då ska man börja ( räkna som jag skrivit tidigare) och blir du gravid så fortsätter du tom graviditetsvecka 12. Funkade på mig iaf.  Det var inte heller farligt att överdosera eftersom det finns mängder av progesteron i kroppen när man är gravid, och det ökar för varje vecka som går. Man kunde om man ville fortsätta med cremen hela graviditeten också om man ville.
    Ne, nu orkar jag inte mer idag. Hoppas ni fick lite hjälp iaf Kram!

• babytigger

Jag köpte krämen från början för att förlänga min lutealfas som va 9 dagar,, är nu uppe i 10-11, men sen kom jag på att den kunde nog vara bra för o bli gravid eftersom den innerhåller gulkroppshormon. Så nu använder jag den till d.. =)
    Brukar börja använda den dagen efter fullt utslag på mitt ÄL test, men då fortsätter jag nog så..
    Men jag tycker d e kul att nån mer hittat den och blivigt gravid med hjälp utav den.

Själv har jag nog ett helt naturapotek här hemma, äter lite olika tabletter, pulver o droppar,,
    Jag borde nog föda världens friskaste bebis sen =)

kram

• svampbob78

Som sagt ett stort lycka till med att bli gravid. Det kommer säkert ordna sig ska du se. Och med lite pulver, droppar och vitaminer (EJ SYNTETISKA) har du riktigt bra förutsättningar till det,haha. Ett tips: Alpha plus sortiment är helt i sin egen klass. De har allt ovanstående och jag var faktiskt på en föreläsning förra veckan med Peter Wilhelmsson (skaparen till sortimentet) Jätteintressant, handlade om matallergier. Ni kanske tror att jag går på föreläsningar hela tiden men det var faktiskt bara de här två. Har kommit på att jag tycker det här med mat och näring är riktigt kul.  Nej, dags att sluta. Godnatt och kram på dig!

• babytigger
    svampbob78 skrev 2010-09-30 01:14:43 följande:
    Som sagt ett stort lycka till med att bli gravid. Det kommer säkert ordna sig ska du se. Och med lite pulver, droppar och vitaminer (EJ SYNTETISKA) har du riktigt bra förutsättningar till det,haha. Ett tips: Alpha plus sortiment är helt i sin egen klass. De har allt ovanstående och jag var faktiskt på en föreläsning förra veckan med Peter Wilhelmsson (skaparen till sortimentet) Jätteintressant, handlade om matallergier. Ni kanske tror att jag går på föreläsningar hela tiden men det var faktiskt bara de här två. Har kommit på att jag tycker det här med mat och näring är riktigt kul.  Nej, dags att sluta. Godnatt och kram på dig!
    nu e jag lite dålig på dehär, men vad innebär att vitaminerna inte är syntetiska?
    Jag dricker mivitotal
    sen dricker jag även nyponpulver, blåbärspulver och nässelpulver, som jag bladar med nypressad juice (utan grapefrukt) och lite linfröolja för o få i mig omega 3

har även omega3 kapslar, men äter inte alltid dom
    GLA - Nalljusolja
    Zink
    Folsyra
    Järn
    SuperC
    Alger från Algbörje, äter endast mellan mens och äl

antar att en del av dom kan vara syntetiska, men dom är köpta på hälsokost.
    o sen använder jag även babyklister D3/D4 mellan ÄL och mens, 10 droppar 3ggr dagl. i ett glas vatten
    och sen smörjer jag med ProgesterAll

sen dricker jag kalk (kalcium/magnezium) innan jag går o lägger mig, varje dag.

nu när jag tittar på allt jag skrev, så e d ju en jävla massa.. Borde nog välja bort lite saker..
    Anledningen till att jag äter allt detta är för att min mamma jobbar med hälsa och zonterapi, så jag får även behandlingar, en gång i veckan.. Och vi försöker väl boosta upp min kropp och imunförsvar för jag har varit ganska försurad innan..
    mitt ph värde låg innan på 3,5, välldigt sur, men nu har har det rättat till sig och jag har ett värde på 7,1
    Man kan inte odla på en sur åker som mamma brukar säga =)

får nog ta en titt över vad jag stoppar i mig, funderar på o detoxa en vecka oxå... =)

kraaaaaaaaaaaaam
  • svampbob78

Hej, du jag är inte nån vidare expert på det här heller. Min näringsterapeut är Väldigt n oga med att poängtera kvaliten på vitaminerna. Att de ska vara naturliga och ej syntetiska (kemiskt framställda) Tex så sa hon att AD droppar man får på BVC är syntetiska så därför ger jag mina barn istället fiskleverolja. Garden of life- cod liver oil. Och så får de 1 multivitamintablett varje dag (Barn, Alpha plus)

Jag äter 1. multivitamintabletter (mamma, Alpha Plus) 4/dag. Ingår allt man behöver järn folsyra osv. När jag började med alla dessa vitaminer så var det de här som gjorde mig pigg och glad igen (Då år jag även D-vitamin (Holistic)
    2. Probion active, Wasa Medicals
    3. 2 st Järn plus (Alpha plus) INGA magproblem längre med de här STORT problem tidigare)
    4. 1-2 matskedar linfröolja varje dag (Tar du fel sort kan de härskna i kroppen drick Holistics linfröolja, viktigt!)
    5. Kapslar med Omega 3, tillfälligt slut kommer inte på vad de heter

Hon brukar också rekommendera en Mighty Greens dryck varje dag men just nu har jag bara inte råd.

Jag försöker få i mig en smoothie varje dag gjord på 2 dl rismjölk, 1 msk linfröolja, 1 banan, hallon eller /och blåbär. 1tsk Maca pulver.(superfood)Prova den supergott. Om inte prova iaf rismjölk, min favorit jag inte klarar mig utan. (Rice dream original,)

Hon pratar också mycket om det här med ph i kroppen, det fixar man med maten man äter, har jag fattat som.
    Good luck!

• svampbob78

Roligt att du säger det, näringsterapeuten berättade för mig att hon jobbat i en hälsokostaffär i 5 år. Det fanns massor av skräp även där ( speciellt inom bantningsindustrin) hon kände att det var svårt att stå och sälja något som en kund absolut ville köpa (som hon visste inte var bra) Därför startade hon eget och idag är hon mycket framgångsrik. Hennes man jobbar också där och han sa till mig en gång: De här produkterna vi säljer här har en gång passerat Hannas nålsöga. De orden fastnade och det känns tryggt att handla där.

• MaShi

Vill säga att PCOS are borde egentligen inte äta kolhydrater.... kör GI eller LCHF- vi har nu gått ner 15/16 kg var sedan februari med låg-kolhydratkost och promenader. Bara några kilos viktminskning kan förbättra chanserna att bli gravid avsevärt.

www.kostdoktorn.se/at-dig-gravid 

• svampbob78

Du har helt rätt. Att hålla koll på vikten och äta rätt kan göra stor skillnad. Nu är detta inte mitt problem och har aldrig varit överviktig. Jag är 178 lång och väger mellan 65-68 kg. Det är inte så vanligt att det är så här men inte mindre viktigt att äta NÄRING! Har inget skräp hemma längre och lagar all mat själv. Stor skillnad på hur jag mår. OCH så har jag lyckats sluta röka!!! Ha det gott!

• RamonaMaria

Här kommer en frågvis en!
    Har nyss haft mitt andra MA o fick nys om progesterall-salvan nyss. Undrar om någon vet om man kan ta salvan tillsammans med Albyl minor, som innehåller acetylsalicylsyra (ASA) o som ska verka som lite blodförtunnande vid ev. proppar i livmodern.
    Hade inte tänkt att börja med Albyl förrän ev. nästa plus.
    Min ÄL har inte kommit än, så jag undrar också när man isåfall ska börja med salvan? Mellan ÄL och BIM? Och sen sluta när mens kommer? 

• Martensson

Jag använder krämen för att få ordning på min cykel. Men eftersom jag inte vet hur lång eller kort den är så är min fråga: KAN JAG ANVÄNDA DEN VARJE DAG? Eller blir det konstigt för kroppen då? Jag vet inte hur jag ska räkna eftersom det är så olika... Mycket tacksam för svar!

Svar på tråden Se hit, hjälp finns att få! ProgesterAll är svaret!