Anonym (frisk oxå) skrev 2010-09-30 21:46:32 följande:
Jag hade bulimi mellan 15 och 22 års ålder. Ingen märkte något, utåt var jag en pigg, glad, duktig och trygg tjej. Började gå i tearpi när jag var 19 och det räddade mig. Hade försökt sluta hetsäta och kräkas så många gånger att jag tappat räkningen mha självhjälpsböcker, hård disiplin etc men fick ständiga återfall. Till slut efter påtryckningar av min pojkvän sökte jag hjälp (hos psykolog på ungdomsmottagningen).
I mitt fall var bulimin ett matmissbruk, där jag använde hetsätningen lite som en "snuttefilt", eller för att döva en underliggande ångest helt enkelt. Jobbade väldigt mycket med att bearbeta känslor och med realtionen till mina föräldrar bland annat.
Idag är jag HELT frisk. Har ett helt normalt och sunt förhållande till mat! Underbart för mat skall njutas! Det går att bli frisk! Även om det för många kan vara svårt att bli av med "tänket".
Skönt att du är frisk

Hos mig är det också ångesten som triggar igång det tror jag. Jag blir så trött på mig själv..Igår bakade jag en sockerkaka och åt upp hela skiten sedan kräktes jag... Idag funderar jag på om jag ska börja med Nutrilett och rensa skåpen eller något för då har man bara en viss sak man äter. Har gjort det förut och det är väldigt skönt att inte behöva välja mat och laga osv.. Jag är ju överviktig också och jag går upp i vikt trots att jag spyr. Känner mig så jävla ful och fet
Har beställt den där boken iaf..