• Anonym (lisa till)

antabus och dricka?

Min sambo tar antabus 2 ggr per vecka, anledningen är att det blivit för mycket drickande under en period.

Men jag blir lite förvånad. Jag gav honom den senaste tabletter i fredags och i går kävll (lördag) kunde han ändå dricka ett par glas vin.

Hur länge sitter antabus i kroppen egentligen och varför tar man denna "medicin"?

• Svar på tråden antabus och dricka?
  • Anonym (Skumt)

Men vadå minska ner...... alltså man får väl i hela friden inte antabus om man behöver "minska ner" man får väl antabus om man har svåra alkohol problem, så pass svåra att man inte kan sluta själv.

Är det läkare som skrivit ut tabletterna så ring och fråga! dosen måste höjas.

• Anonym (går inte)

TS, en fråga. Hur är din sambos andedräkt?

• DreamBitch
    Anonym (ja du...) skrev 2010-09-26 05:58:16 följande:
    Tror antabus bara verkar i kroppen lika länge som andra mediciner typ max 12 timmar eller nåt sånt.
    Hur menar du nu?
  • Anonym (ja du...)
    DreamBitch skrev 2010-09-26 09:37:19 följande:
    Hur menar du nu?
    Jag skrev bara vad jag trodde, då de jag träffat genom jobbet som behövt antabus tagit taletter varje dag. Läste sedan på Fass att de effekten sitter kvar längre och det har jag även skrivit i tidigare inlägg som du kan läsa om du tittar i tråden.
  • DreamBitch
    Anonym (ja du...) skrev 2010-09-26 11:15:33 följande:
    Jag skrev bara vad jag trodde, då de jag träffat genom jobbet som behövt antabus tagit taletter varje dag. Läste sedan på Fass att de effekten sitter kvar längre och det har jag även skrivit i tidigare inlägg som du kan läsa om du tittar i tråden.
    Jag undrade mest vad du menade med att "alla andra mediciner verkar max 12 timmar"?
  • Anonym
    Waldo skrev 2010-09-26 11:44:10 följande:
    Det kan ju vara så enkelt att han inte svalde tabletten
    Har han tabletter eller brus??
    du vet att man är  alltid lurad som anhörig !
    jag levde ihop med en alkoholist som också sa att han åt antabus, han tillockh med stoppa ner c-vitamin brus i burken för att lura mig och drack sedan , jag fatta ingeting...!! tills jag kom i kontakt med en alkoholläkare något år senare som skratta och sa ....omöjligt att dricka och ta antabus samtidigt....
    man ser det , sa han bara....

om din kille har en vilja att minska som du beskriver det eller sluta så varför provar han att ta några glas vin?
    nej jag tycker att du kan släppa allt om detta antabus funderingarna och  koncentrara på dig själv istället, lägg all din energi på hur du ska må och vill må.
  • Anonym (Girl)

Det går visst att dricka på antabus. Jag har gjort det flera gånger (dock ej samma dag som jag tagit brustabletten men dagen efter), i början fick jag  reaktioner men nu märker inte direkt mycket. Visst, fast man inte får någon "allergisk " reaktion så tar hjärtat och levern stryk av att man dricker på antabus.

Och meningen att man tar antabus är ju för att man Inte ska dricka helt enkelt...

• Anonym (ja du...)
    DreamBitch skrev 2010-09-26 11:39:54 följande:
    Jag undrade mest vad du menade med att "alla andra mediciner verkar max 12 timmar"?
    Det vanligaste är att tabletter räcker upp till 12 timmar. Vissa har kortare tid andra längre.
  • DreamBitch
    Anonym (ja du...) skrev 2010-09-26 21:47:09 följande:
    Det vanligaste är att tabletter räcker upp till 12 timmar. Vissa har kortare tid andra längre.
    Det var det dummaste jag har hört. Det beror helt på vilken halveringstid substansen har.
Svar på tråden antabus och dricka?