• Anonym (bugaboo)

varför snålar ni och köper fula åbäken till vagnar??!

Som rubriken lyder, Varför snålar vissa när det gäller att köpa barnvagn?

Nu är detta mest riktat till dessa som använder barnvagn mycket och ofta.

Varför snåla och köpa ett fult åbäke som är använt av flera ungar innan ditt?
    Är det så svårt att spara ihop iaf en femhundring i månaden under graviditeten så kan du få en rätt så okej vagn för det priset.

Jag var student och hade csn och lyckades spara ihop 1000:- i månaden och sedan la jag till drygt 2000:- efter förlossningen och fick mig en fräsch och ny bugaboo.

sedan ser jag folk som jobbar och har råd och kör runt i teutonia vagnar från 1800 talet typ som 2-3 ungar använt innan och som dessutom är otymplig och galet ful och man kan inte låta bli att undra, varför? Varför inte ge lite extra på nåt man använder mycket för de kan omöjligtvis tycka att den vagnen är snygg även om de säger "att den duger"..

eller varför köper man B märken som ABC design typ då dessa har OTROLIGT dålig kvalitet. Köpte en sådan åt sonen bara för vi skulle på semester och vagnen blev helt obrukbar och skranglig efter 2 veckor!!

jag fattar inte..

• Svar på tråden varför snålar ni och köper fula åbäken till vagnar??!
  • Kajee
    Förvånad
    Vad spelar det för roll vilken vagn man har så länge den är säker?!
    Tycker att den här prylhysterin blir allt värre och inte bara när det gäller vagnar. När jag fick mina barn för 15, 12 och 9 år sen var det inte alls den här hetsen kring prylar av vissa märken eller så. Förstår inte varför sånt är så viktigt. Mina barn mår alldeles utmärkt och det påverkar dom inte ett dugg att dom har legat i olika sorters vagnar allihop.
    Låt var och en välja vagn wefter eget huvud.
    ?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • vikarien

Nu har jag bara läst TS och äger faktiskt inte ens en vagn då jag itne har några barn än....

men va fan? Alla gillar inte bugaboo!! Jag skulle aldrig i hela mitt liv köpa en sån vagn då jag tycker dom är fruktasnvärt fula om något!
    hellre en brio eller nåt från 98 en bugaboo...

• Anatha
    PerG skrev 2010-09-27 10:03:14 följande:
    Eller så kanske många av de som har god ekonomi har det för att de gör rationella beslut, medan de med dålig ekonomi har det för att de gör irrationella beslut och detta sedan återspeglar sig i vagnsval? ;)
    Jo så är det ju också givetvis. Jag köpe min begagnade vagn av en tjej som hade en vagnpark som var sprillans ny och värd mer än hennes bil. Hon undrade nog vad jag gjorde där och köpte en vagn för 2 500 kr med min betydligt dyrare och säkrare bil (dock ej ny för det är ju inte heller så bra ekonomi att köpa ny).
  • zanna80
    snillis skrev 2010-09-27 10:07:52 följande:
    Kanske för att vi som tjänar bra inte har något behov av att visa att vi har råd att köpa snordyra vagnar?
    Det tror jag absolut på.
    Vi valde vagn efter ändamål, inte efter pris eller status.
    ♥ Lovisa ♥
  • ashera

Vi köpte en ca 5 år gammal emmaljunga begagnat för 500 kr. Perfekt.
    Varför skulle vi köpa ny när vi fick en så bra vagn för så lite pengar? Dessutom fick vi skötväska, lakan till vagnen, kudde, åkpåse, myggnät och lite kläder i priset. Nu var den fin i färger och så (mörkblå) men spelar roll hur en vagn ser ut. Har den fyra hjul och ordentlig liggdel och sittdel så funkar den för mig.

• ashera
    ashera skrev 2010-09-27 10:41:59 följande:
    Vi köpte en ca 5 år gammal emmaljunga begagnat för 500 kr. Perfekt.
    Varför skulle vi köpa ny när vi fick en så bra vagn för så lite pengar? Dessutom fick vi skötväska, lakan till vagnen, kudde, åkpåse, myggnät och lite kläder i priset. Nu var den fin i färger och så (mörkblå) men spelar roll hur en vagn ser ut. Har den fyra hjul och ordentlig liggdel och sittdel så funkar den för mig.
    Kan tillägga att den är från -99 och skulle vi få ett barn till hade jag använt den igen. Nu blir det nog inga fler barn här, så jag kommer antagligen skänka bort den.
  • upyours
    Anonym (bugaboo) skrev 2010-09-27 04:45:08 följande:

Som rubriken lyder, Varför snålar vissa när det gäller att köpa barnvagn?

För att de vill.
    Det är nästan roligt jämt
  • PruttPottan

Kanske för att nya inte är värda sitt priis iaf? Börjar ångra att vi la 10 papp på en EL :/

• trötta mamma

jag har alltid köpt brio happy,vagn,en ny modell för varje barn,så år 2001 köpte jag senaste,och 2003 köpte jag senaste och även 2008 senaste,och ja sålde dom när jag inte behövde använda dom mera:)) nu har jag gått och köpt brio race,och en emmaljunga årsmodell 2009. jag har råd att köpa och jag gillar att ha fina vagnar,jag sparar i högst 3 månader och har råd för en vagn som kostar 8400,den senaste brion kostade så. sedan köpte man skötväska till och den kostade 800kronor.

Svar på tråden varför snålar ni och köper fula åbäken till vagnar??!