• Anonym (bugaboo)

varför snålar ni och köper fula åbäken till vagnar??!

Som rubriken lyder, Varför snålar vissa när det gäller att köpa barnvagn?

Nu är detta mest riktat till dessa som använder barnvagn mycket och ofta.

Varför snåla och köpa ett fult åbäke som är använt av flera ungar innan ditt?
    Är det så svårt att spara ihop iaf en femhundring i månaden under graviditeten så kan du få en rätt så okej vagn för det priset.

Jag var student och hade csn och lyckades spara ihop 1000:- i månaden och sedan la jag till drygt 2000:- efter förlossningen och fick mig en fräsch och ny bugaboo.

sedan ser jag folk som jobbar och har råd och kör runt i teutonia vagnar från 1800 talet typ som 2-3 ungar använt innan och som dessutom är otymplig och galet ful och man kan inte låta bli att undra, varför? Varför inte ge lite extra på nåt man använder mycket för de kan omöjligtvis tycka att den vagnen är snygg även om de säger "att den duger"..

eller varför köper man B märken som ABC design typ då dessa har OTROLIGT dålig kvalitet. Köpte en sådan åt sonen bara för vi skulle på semester och vagnen blev helt obrukbar och skranglig efter 2 veckor!!

jag fattar inte..

• Svar på tråden varför snålar ni och köper fula åbäken till vagnar??!
  • hilah

Älskar min begagnade Brio som lätt tar sig upp och ner för trappor, där de nyare, "smidigare" vagnarna skulle bryta mitt itu.

• clembke

Vi köpte en beg vagn åt vår första son, kostade 750 kr. Vi va supernöjda med den. Det va en Teutonia från 01. 2 barn hade använt den innan vår¨son. Dessutom fick lillebror ha den nu när han föddes.
    Dessutom va det en som köpte den för ett litet tag sen då vi inte behövde den längre.

Varför köpa beg o billigt? Ja varför köpa en dyrare o nyare vagn? Barnet bryr sig inte så fruktansvärt mkt vad den ligger i för vagn, bara den är bekväm.
    Lägger hellre pengar på barnen när dom behöver det på riktigt o inte för att uppfylla våra (eller rättare sagt dina) estetiska behov.

• Mattemamman

Gissar att den här tråden ska ligga i sandlådan - för det här kan bara inte vara på riktigt!

• BymBym

Vissa kanske lägger pengarna i reskassan som som så småningom leder till en härlig semester...

• beccagranen

Smaken är som baken. Jag tycker att bugaboo är en värdelös vagn, pga den lilla sittdelen som min son växte ur när han var 14mån, det känns inte OK när man betalar så mycket pengar!  Den klassiska duovagnen är kanske inte den snyggaste och mest i tiden, men ack så bra kvalité (och genomtänkta). Ett barn och 9 vagnar senare så
    har man testat på de mesta, en klassiker från 90talet är det som håller i längden (har det som extra vagn hos svärföräldrarna). Själv har jag hakat på trenderna, och hittils inte hittat någon vagn som täcker våra behov på dagens marknad.

• Madde01
    Anonym (bugaboo) skrev 2010-09-27 06:16:43 följande:
    nej jag är NYFIKEN på varför man köper ett fult åbäke när det finns så fina vagnar..

o frågar man så får man svar..
    Det kanske finns andra som tycker ditt "åbäke" är fult ?
  • La Lola
    Madde01 skrev 2010-09-27 08:42:12 följande:
    Det kanske finns andra som tycker ditt "åbäke" är fult ?
    Det gör det.
    Bugaboo skulle jag inte köra om jag så fick betalt för det...
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • JaneDoe10

Nu har jag inte köpt vagn en, men jag kommer att köpa en ny i 5-7000kr klassen. Skulle dock aldrig köpa en bugaboo, tycker de är döfula.Skäms

Snälla stanna nu, så vi får träffa dig i mars. <3
  • hannis

Oj vilken tur att man inte måste ha en bugga. Jag bor ute i skogen och kör i stort sett bara i terräng och är supernöjd med min "Svenssonvagn" Brio Happy. Dessutom är den snygg så för mig är det den perfekta vagnen.

• sheena82

Såklart köpte jag mitt fula åbäke (fin i mina ögon, men säkert inte i TS) enbart för att andra med tjusiga Buggaboovagnar ska reta sig och må dåligt där dom trippar fram med sina tjusiga små barn.

Svar på tråden varför snålar ni och köper fula åbäken till vagnar??!