• Anonym (bugaboo)

varför snålar ni och köper fula åbäken till vagnar??!

Som rubriken lyder, Varför snålar vissa när det gäller att köpa barnvagn?

Nu är detta mest riktat till dessa som använder barnvagn mycket och ofta.

Varför snåla och köpa ett fult åbäke som är använt av flera ungar innan ditt?
    Är det så svårt att spara ihop iaf en femhundring i månaden under graviditeten så kan du få en rätt så okej vagn för det priset.

Jag var student och hade csn och lyckades spara ihop 1000:- i månaden och sedan la jag till drygt 2000:- efter förlossningen och fick mig en fräsch och ny bugaboo.

sedan ser jag folk som jobbar och har råd och kör runt i teutonia vagnar från 1800 talet typ som 2-3 ungar använt innan och som dessutom är otymplig och galet ful och man kan inte låta bli att undra, varför? Varför inte ge lite extra på nåt man använder mycket för de kan omöjligtvis tycka att den vagnen är snygg även om de säger "att den duger"..

eller varför köper man B märken som ABC design typ då dessa har OTROLIGT dålig kvalitet. Köpte en sådan åt sonen bara för vi skulle på semester och vagnen blev helt obrukbar och skranglig efter 2 veckor!!

jag fattar inte..

• Svar på tråden varför snålar ni och köper fula åbäken till vagnar??!
  • FruSen

Oj, en sån ful vagn som bugaboo menar jag

Jag ahr en rejäl emmaljunga, pansarvagnen kallar vi den. Men allvarligt, TS, du får gärna förklara för mig hur man ska kunan ta sig fram i decimeterdjup snö med bugaboos hjulstorlek.
    Fast när man inte kan vara anonym längre är det nog inte speciallt troligt att jag får nått svar...

• FruSen

jag kan ju inte stava idag, har och kunna ska det ju stå! Mina fingrar är lite långsammare än jag trodde

• Lysmasken

Köpte en teutonia -05 och den används idag till den hyfsat nyfödda tillskottet i våran familj. Måste jag köpa en ny vagn bara för att jag har haft den till mina 2 andra barn innan eller för att den är för gammal....

Nä denna vagn duger gott och väl även om jag har pengar att köpa en ny men varför...

Isabelle 051204 Filippa 080401 Nova-Li 100825
  • älskarlivet81
    Anonym (bugaboo) skrev 2010-09-27 04:45:08 följande:

Är det så svårt att spara ihop iaf en femhundring i månaden under graviditeten så kan du få en rätt så okej vagn för det priset.

Jag var student och hade csn och lyckades spara ihop 1000:- i månaden och sedan la jag till drygt 2000:- efter förlossningen och fick mig en fräsch och ny bugaboo.

sedan ser jag folk som jobbar och har råd och kör runt i teutonia vagnar från 1800 talet typ som 2-3 ungar använt innan och som dessutom är otymplig och galet ful och man kan inte låta bli att undra, varför? Varför inte ge lite extra på nåt man använder mycket för de kan omöjligtvis tycka att den vagnen är snygg även om de säger "att den duger"..

eller varför köper man B märken som ABC design typ då dessa har OTROLIGT dålig kvalitet. Köpte en sådan åt sonen bara för vi skulle på semester och vagnen blev helt obrukbar och skranglig efter 2 veckor!!

jag fattar inte..

Jag tycker Bugaboo är en av de fulaste vagnarna, tillsammans med Stokke! Själv köpte vi en Emmaljunga Nitro City..
  • HonSomVet
    Anonym (oj oj) skrev 2010-09-27 04:55:44 följande:
    Har råd att köpa vilken vagn jag vill men skulle ALDRIG köpa en bugaboo. Alla som jag känner som har den vagnen tycker att barnen sover dåligt i den för att den har en formgjuten sittdel. Sen vill jag hellre lägga pengar på resor och upplevelser som ger minnen för livet istället för en i mitt tycke ful vagn. Men alla väljer själva vad de vill göra för sina pengar och jag förstår inte vart du vill komma. Tycker du att vi alla ska vara robottar som gör samma val som du för att du "väljer rätt"?
    Vi har inte en Bugaboo, däremot en annan vagn med "formgjuten" sittdel. Och oj, vad dottern har älskat att sitta i den vagnen! Föredragit den framför alla andra hon provsuttit. Och sovit gott har hon också gjort i den...
  • anne h

jag fattar inte..

Tror du barnet har det sämre i en grådaskig vagn som har bra fjädring och gott om plats än i den dyra vagnen med senaste tyget och tillbehören jag inte behöver?
    Bryr sig barnet om det är en grå vagn eller en av senaste modellen? Tror inte det, va.

Visst, min vagn för 1.000 kr som jag köpte begagnad, använd av ett barn i 7 mån, till första barnet var kanske inte av senaste modellen, men den var betydligt bättre än de nya dyra som fanns på marknaden. Bättre hjul, bättre fjädring och framförallt bättre hållbarhet.

Man måste inte ha det senaste hippaste hottaste, det går bra med annat billigare så kan man också leva, inte bara existera.  

Självklart finns det svindyra nya snygga vagnar (även om de faktiskt ÄR sämre kvalité än den jag köpte begagnad) för att det FINNS osmarta morsor. Tala om ytlig, va. 
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Dr Mupp
    HonSomVet skrev 2010-09-27 09:16:36 följande:
    Vi har inte en Bugaboo, däremot en annan vagn med "formgjuten" sittdel. Och oj, vad dottern har älskat att sitta i den vagnen! Föredragit den framför alla andra hon provsuttit. Och sovit gott har hon också gjort i den...
    Våran son sover dagligen i sin buga sittdel. Sover hur bra som helst.
    If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • CloudBerry 1

Har haft en emmaljunga från -97, en ful grönrutig grej. Riktigt ful.

Men så underbart lättstyrd, ombonad, stensäker att köra i trappor och bekväm att åka i och köra och det är viktigare än utseende anser jag.

Bugaboo är väl för övrigt en av de fulaste vagnarna som finns så jag väljer alla ggr en gammal sliten emmaljunga framför en ny bugga.

Nu till tredje så ska jag dock köpa en nyare emmaljunga, en rosabrun citycross med ligg och sittdel på blocket för runt 2000. Helt okej.

Jag tycker att det är vansinnigt att köpa en vagn för det pris man kan få en gammal fullt fungerande bil för.

• HäckHäxan

jag fattar inte..

Hmm för att jag tillhör de som tycker det är idioti att lägga så mkt pengar på något man inte använder så länge, helt menlöst för mig. Köpte ju dock en begagnad vagn, som jag tyckte såg helt okej ut OCH som var sådär praktisk som jag ville ha den, gick att köra i nästan all möjlig teräng, snö och annat, den var bra både unde vintern och sommaren, sen använde vi inte den mer.

Jag hade kunnat köpa en ny, men helt ärligt just då tyckte jag att de flesta vagnar var rätt gräsligt fula nya också, den enda jag hittade som verkarde okej var bajsbrun och de tänkte iaf inte jag ha min nyfödda i, så trist.
    Det är en mörk tid i mitt land OCH jag trivs inte ett dugg med det!
  • snillis

För att man inte är så ytlig att man måste ha det senaste av allt. Huvudsaken att vagnen är säker och att barnet har det skönt, torrt och varmt.

Då kontrar jag och ställer mig frågan hur man kan köpa en vagn för 10000 när man knappt har råd med mat och hur fan man tänker när man köper en vagn som är osäker  - bara för att den är snygg och "inne"?

Svar på tråden varför snålar ni och köper fula åbäken till vagnar??!