• Styvmamma88

"Den perfekta vaginan" Fan va arg jag blir!

Jag sitter och tittar på ett program på kanal 4+ om den perfekta vaginan, det börjar bli allt vanligare att man opererar underlivet så det ska bli perfekt. Hur sjukt är inte det? Det finns inte ett underliv som är likt något annat. Hur långt ska det gå egentligen? Bröstförstoring, hel-vaxning och nu kosmetisk-kirurgui i underlivet, när ska man få se ut som man är född att göra? Varför är det så att det bankas in i kvinnor att man inte är perfekt som man är? Att man måste lägga sig under kniven för att se ut som så många andra?
    Jag blir så otroligt ledsen, jag har själv undrat om man ser "okej" ut där nere, jag har skämts så över att visa mig innan jag fick se en utställning när jag va 20 (!!!) på olika underliv och fattade att jag var helt normal. Tycker så synd om dom kommande generationerna och hur långt idealet kommer att gå.

• Svar på tråden "Den perfekta vaginan" Fan va arg jag blir!
  • jfsebastian

Jag tycker den perfekta vaginan har stora inre blydläppar, så det är inte alls mitt tycke att den ska ha små.

Men i vanlig ordning tänder man mest på den musen som man har framför sig.
    Den slår 10 i datorn eller i tidningarna......

Bäst av alla är den som sitter på flickvännen/frun/sambon.
    Om man har det bra vill säga.

• Themis

Helt sjukt vad människor kan fås till att tro är viktigt, vissa borde slängas ut i skogen utan vatten, el och mat en vecka så de får lite perspektiv.

• Lavish
    Themis skrev 2010-09-30 21:42:51 följande:
    Helt sjukt vad människor kan fås till att tro är viktigt, vissa borde slängas ut i skogen utan vatten, el och mat en vecka så de får lite perspektiv.
    Ja det är ju väldigt olyckligt och lite svårt att förstå. Åtminstone om musen till att börja med befann sig inom det normala (vilket ju är ganska brett). Jag kan ju inte se annat än att det antingen rör sig om en person som ofta har sex med nya personer OCH är ganska osäker, eller om en person som är VÄLDIGT osäker.

Jag menar jag visar ju ändå inte muttan för någon som jag inte är kär i och redan känner någorlunda. Då har jag ju redan förtroende för den personen.

Det känns som ett väldigt otryggt liv att ha sex med många olika partners och samtidigt ha så lågt självförtroende att man oroar sig för vad dessa ska tycka om musens utseende.
  • mrs Elliott

VEM citerade kungarna i Tylösand ? "kvinnor blir slappare av mycket sex"
    Ha ha ..ja de grabbarna är ju källan till visdom personifierad.
    "kuken blir slappare av för mycket klamydia " Det hade låtit mer trovärdigt.

Jag rakar inte ens min murva . Funkar hur bra som helst . Jag får ligga ändå Cool

• Themis

Lavish: Lär ju bli något jobbigt också om de byter partner och ska rätta sig efter alla.

"Jaha, så idag ska jag fixa små flätor och en diamant i könshåret för Steffes skull, och sen måste jag operera större blygdisar, och sen måste jag pierca klittan nästa vecka för då tänkte jag flörta med Jocke, och sen ska jag vaxa mig till Rhodosresan med Kalle och Frida-trekanten och sen måste jag...." Kräks

• Anonym (pop)

Jag tycker det är bra att folk reagerar på detta men undrar varför det nästan aldrig blir diskussion när folk opererar brösten, magen eller gör nått med läpparna nu för tiden. Vad är skillnaden?
    Tycker det har ändrat sig rejält under 15 år eller så då det nu för tiden knappt är någon som höjer ögonbrynen åt en bröstförstoring längre.

• Anonym (Andreas)

I en del kulturer tycker man att den perfekta vaginan saknar bjygdläppar och klitoris = omskuren.
    Vad olika människors åsikter är.

• LyckligtSlut

Förstår inte ens varför man blir arg. Ni kan inte mena att ni påverkas själva av att andra är besatta av detta?

PMS året runt :(
  • Anonym (men...)

jag fattar vad alla skrivit om att de e galet att operera fittan o de säger min instinkt också... men... ja tycker min e skitful! ärligt! stora yttre blygdläppar, stort venusberg, lagom stor klitta o lagom små inre blygdläppar... har svårt att låta mannen gå ner då ja skäms så mycket.... han däremot säger att ja har en fin, skön och god fitta men de räcker på nåt vis inte... jag hade velat fettsuga???? "utsidan" eller hur man ska förklara det.... jag förstår dom som gör det... faktiskt...., det hämmar iaf mitt sexliv...

vet inte om ni tycker ja e en osäker fjortis nu men... ja e 27 har en dotter o en till på väg så såå ung e ja inte...

• VirrigaVerna
    Anonym (pop) skrev 2010-09-30 22:05:08 följande:
    Jag tycker det är bra att folk reagerar på detta men undrar varför det nästan aldrig blir diskussion när folk opererar brösten, magen eller gör nått med läpparna nu för tiden. Vad är skillnaden?
    Tycker det har ändrat sig rejält under 15 år eller så då det nu för tiden knappt är någon som höjer ögonbrynen åt en bröstförstoring längre.
    Jag tror att skillnaden är att vi idag har accepterat att folk opererar brösten, magen och skaffar fishlips.
    Det var samma diskussion om det i början som det är idag när det gäller könsmodifikationer och operationer.
    Förhoppningsvis blir vi inte lika blaze den här gången utan fortsätter att diskutera och ifrågasätta om det verkligen är ok och framförallt varför och när det är ok.
    Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
Svar på tråden "Den perfekta vaginan" Fan va arg jag blir!