Freja87 skrev 2010-10-06 09:08:52 följande:
Jag har aldrig gjort någon abort.
Blev dock gravid då jag var 16 år, min dåvarande pojkvän ville inte använda kondom och jag var dum nog att inte tjafsa emot. När jag kom till kvinnokliniken fick jag en bunt broschyrer om abort - ingenting om hur man kan få stöd och hjälp som ung mamma. I broschyrerna stod fina citat från unga kvinnor som berättade hur skönt det var och att det inte var så farligt som man tror och blablabla.. undrar om jag har kvar dem fortfarande någonstans.
Jag bestämde mig någon vecka efter plusset att jag skulle behålla barnet.
I vilket fall som helst så dog bebisen då den var 8 veckor gammal, de upptäckte att den var död då jag varit gravid i över 11 veckor och bokade in en tid för skrapning en vecka senare. I papprena stod det "tid för ABORT" och jag sa: "Men jag ska inte göra abort? Jag ska göra en skrapning!" Sjuksyrran blev superirriterad och högröd i ansiktet och sa "DET ÄR JU SAMMA SAK!" sen kluddrade hon över ordet abort och skrev "skrapning" istället.
Jag skulle alltså gå med mitt döda barn i magen i en vecka... den kom ut av sig själv eller vad man säger två dagar senare så jag fick åka in på akut skrapning... jaja end of story alla är vi olika. Jag skulle aldrig klara av att göra en abort.
Bebisen dog när den var åtta veckor gammal? Du menar att du fick missfall i vecka åtta?