• Japan87

Pergo start imorgon...

Hej!!

Hur går det för er alla? - Ni Gravida, samt ni som fortfarande försöker ...!! =) ???

Här vet jag inte hur det går riktigt =P
    Ligger på cykeldag 18 idag!
    Har haft känningar i äggstockarna sedan cykeldag 7 ...
    Fick ju en miniblödning dag 11, kanske en äl-blödning ?!
    Jag o sambon har myst ca varannan dag det senaste ... Får se hur det går.
    Inga positiva äl-tester, men jag kan ju ha missat stegringen, inte gjort test varje dag heller.

Jag hoppas såå ...
    men samtidigt vet jag inte hur jag ska känna i allt detta ...vi bestämde oss för bebis,
    men som jag skrivit tidigare så har ju sambon kommit in på utbildning, 30 mil bort ...
    känns som min dröm om att få bli mamma håller på att glida ifrån mig ...
    eller  vår dröm, att få bli föräldrar, sambon vill ju väldigt gärna han med ...
    men han är 26, har ett jobb han inte trivs på o vill börja plugga till nått han verkligen vill ...
    vad gör man ? =/ antingen så får vi ha ett uppehåll i bebisverkstan eller så kör vi på ändå?
    men hur skulle det funka lix ? vet inget just nu ...

blä för allt ... vet inte hur vi tänker, är rätt splittrade i hur vi ska göra ...
    men ändå myser vi på o hoppas ...
    kanske verkar tokigt ....

• Japan87
    helena29 skrev 2010-12-08 09:31:00 följande:

Jag har plussat!!!
    Överlycklig, men samtidigt sååå himla nervös att pyret inte ska stanna. Vad gör man med denna nervositet och oro???

Grattiiiiiis =)=)=)

Det får sääkert stanna kvar =)
  • Japan87
    libi skrev 2010-12-08 12:28:17 följande:
    Hej! Jag har inte varit med i tråden tidigare men hoppas det är ok att hoppa in. Har PCO och tar just nu min första pergo-kur. Är spänd på att se om det blir någon ägglossning eller inte. Hur räknar ni ut BIM? Är det omöjligt då jag inte har haft regelbunden mens tidigare och inte vet hur lång cykel jag har?
    Välkommen välkommen =P

Jag har själv vääldigt oregelbunden mens, och enligt mig själv är det rätt omöjligt att räkna ut på dagen när BIM infaller ...

men antar att du kommer gå på kontroller hos din gyn ?
    Isåfall kommer du ju se om äggen växer och om det blir någon äl får du ju reda på med progesteronprov, som man tar 1 vecka efter den eventuella ÄL.
    Sen i regel är det ca 10-16 dagar (lutealfas, kallas det mellan ÄL och mens) efter ÄL som mensen kommer, om det blir äl vill säga.
  • Japan87
    libi skrev 2010-12-08 14:23:21 följande:
    Jag har också förstått av sidan här att det är många som går och kollar tillväxten på äggen men min gyn ville att jag skulle kolla själv med äl-test och lämna blodprov cd 22 för att kolla progesteronnivåerna, så inget VUL just nu i alla fall. Det kanske kommer om jag inte får äl med enkelkur.
    Ok, va dåligt =/ Är ju rätt bra att veta hur MÅNGA äggblåsor som blir stora och eventuellt släpper. Tänk om det är 3st ? vill du ha trillingar? Jag tycker personligen att din gyn har ett ansvar där ... Det var första pergokuren för dig va ? Om det så var fallet, så vet ju inte din gyn hur du reagerar på hormontabletterna ... dina ägg kanske växer som tusan ... om jag var du skulle jag be om vul ... för din o din karls skull, om ni inte vill ha massa bebisar på en gång vill säga =P =)

goood luck! =)
  • Japan87
    LisaTott2012 skrev 2010-12-09 10:35:19 följande:
    Hej!
    Har ni myst varannan dag spelar det ju ingen roll när ÄL är, ni kan ju inte missa den!

Ska din sambo flytta permanent 30 mil bort för studier? eller ska han pendla?
    Har du jobb/skola där du bor? Förstår att det är en jobbig sits du är i...Men hur länge ska han studera?

Är det inte så länge blir ett uppehåll inte så jobbigt, men om studierna tar lång tid kanske ni kan flytta dit bägge två? Då kan ni fortsätta som vanligt, och om du inte vill flytta kan du ju ha koll när ÄL är och åker och hälsar på honom under 3-5 dagar på "myssemester"Flört Allt går att lösa, bara man försöker!

Här är det superömma bröst och lite molvärk till och från. Tröttheten kommer krypandes! Dessutom har mitt humör blivit lite....Skäms....Jaja, tur jag har en underbar sambo som förstårHjärta
    Inget illamående än så länge, men det är ju så tidigt ännu!
    Ska på VUL den 14/12 för att se att pyret ligger på sin rätta plats! (orolig för utomkveds)
    Ja, det blir permanent, han ska plugga i 2 år ... =/
    Men han kommer hem på helgerna + att det kommer vara mycket "lärande i arbetet",
    liknande praktik, som han ska ha här hemma,
    eller i närliggande stad och då kommer han ju bo hemma veckor i sträck, vilket är sköönt!
    Jag har jobb. Så jag kommer bo kvar här. trivs i vår stad, och sambon vill ju självklart flytta tillbaka hit sen när studierna är klara!

Vi har nu bestämt oss för att lägga bebisverkstan på is ...
    Men eftersom vi sexat på nu ett tag, så KAN det ju ha tatt sig, och är så fallet så behåller vi bebisen. Men kommer mensen, så blir det säkert sex framöver.
    Har 4st paket pergo hemma, som håller sig till 2014, så dom tänker jag spara till senare försök.
    Sambon slutar skolan i december 2012, så vi tänkte börja försöka igen runt dec 2011, då kanske det blir rätt så lagom med bebis när han slutat precis o flyttat hem igen.
    Beslutet känns tråkigt som bara den ... men samtidigt bäst för oss just nu.
    Men vi får se först o främst om mensen dyker upp eller ej.

Är jätteglad för er skull, ni som fått plus på stickan!! Jättegrattis till er allihopa!
    Och lyyyyyycka till, till er som fortfarande försöker =) snart kommer era plus! =)
  • Japan87

Surt det känns ............
    fick positivt äl-test igår, lördag, på cykeldag 22

och så kan vi inte mysa på, för sambons skola står ivägen!!!! =/
    aja, vi får vänta, så är det ....

Nu vet jag iaf att jag kanske fått äl denna månad, utan pergo ...
    fast pergon kanske finns kvar i kroppen sen förra kuren ...

Här är fina ÄL-testet iaf, går inte direkt att tveka om vilket streck som är starkast =P

• Japan87
    LisaTott2012 skrev 2010-12-12 16:37:42 följande:
    NEJ! Eller JA! Flört
    Typiskt!
    Synd att han inte är hemma då! verkar ju helt klart som du har ÄL!! Kul ändå att du fick spontan ÄLGlad
    hehe, ja precis vad ska man säga =P
    synd som skam är det ...

gjorde ett till test nyss, det var också positivt ...
    är det ofta man kan få så? positivt 2 dagar i rad ?
    här är det ...

vissa kan väl få positiva äl-test när dom är gravida, men igår gjorde jag ett gravtest innan jag tog äl-testet igår, o gravtestet var ju negativt ...

• Japan87
    LisaTott2012 skrev 2010-12-12 16:37:42 följande:
    NEJ! Eller JA! Flört
    Typiskt!
    Synd att han inte är hemma då! verkar ju helt klart som du har ÄL!! Kul ändå att du fick spontan ÄLGlad
    sen det där med att han inte är hemma .. det är han.
    Jag menade det jag skrivit lite längre upp i tråden, att han ska börja plugga 30 mil härifrån ...
    att bebis får vi lägga på hyllan ett tag .. tyvärr ...
    men jag testade på nu med äl-test ändå, bara för att hålla lite koll, tills vi ska börja försöka om ett år igen ca ...
  • Japan87
    LisaTott2012 skrev 2010-12-12 16:51:07 följande:
    Men??
    kan ni inte göra bebis ändå? jag menar sista försöket innan det läggs på is?
    Jo, men han ska plugga i 2 år =/
    30 mil härifrån, känns inte så snällt mot barnet att ha en pappa
    som kommer hem endast helger och när han har LIA (Lärande i arbete, ungefär som praktik) ...
    sen blir det ju extra tungt för mig.
    Vill ju ändå att vi ska dela glädjen med barnet, varje dag, ihop.
    Han kommer ju missa så mkt, min sambo. det vill ingen av oss.

Blir ju skiiitsugen på att försöka nu när jag väl fått positivt äl-test.
    Men känns som att leka med elden lite.

Vi har sagt att vi nog ska börja försöka om ett år igen, runt dec 2011, och tar det sig med en gång så kommer bebisen som tidigast i sept 2012 och då är det bara 3 månader tills hans utbildning är slut, och 3 månader skulle jag ändå kunna tänka mig vara ensam mesta tiden med bebisen. Det skulle ändå fungera, men inte 2 år.
  • Japan87

Nu börjar jag bli orolig här ... flytningar from hell!!!!
    Inget illaluktande o inget svidande, bara massa massa ... jag har ALDRIG ALDRIG mkt flytningar!
    Känns då o då som jag pinkat ner mig .... jag är helt förvånad !

Tänk om jag ändå är gravid ... hmm ......

Svar på tråden Pergo start imorgon...