• Japan87

Pergo start imorgon...

kattis123 skrev 2010-10-19 13:06:21 följande:
    "lillahjärtat87" - hur går de för dig? Har du fått någon stegring på ÄL testen?

Nu börjar den långa väntan på BIM för mig....vet inte riktigt när jag har BIM för jag brukar ha så oregelbunden mens men någon gång i slutet av 43 eller under v 44 tror jag!

Om det inte skulle fungera denna gång så har jag två paket (hoppas jag) som ligger och väntar på mig på apoteket, tror jag ska få ta en dubbel kur då.

Ska ta blodprov på fredag morgon så de ska bli spännande att de vad värdet ligger på eftersom jag verkligen känner att jag haft ÄL.

Ha de bra
    hej!

Nepp, har inte ens testat idag, för igår på vul var ju ägget bara 12mm =(
    så ingen chans att det blir någon stegring än på ett par dagar ... depp som tusan !
    På 5 dagar (sen senaste vul) så har ägget bara växt 2mm ... Så vet inte om det hinner växa till sig till nästa vul som är på tors! men jag hoppas fortfarande ... men jag hade en fin slemhinna på 9,8mm =)
    Undrar när man får stegring på äl-testet ... hur stort ägget är då lix ... för OM mitt ägg växer 2mm per dag nu fram till tors, så kan det vara på 18mm ... då är det ju nära äl ...

Mm, den där väntan är inte rolig! Man känner både hopp ibland o mindre hopp ibland om att det kommer bli plus på stickan ! O minsta lilla symptom på graviditet blir man hyperglad o känner efter mer o mer =P

Va skönt om du har mer tabletter sen! OM det inte skulle funka nu!
    Själv så har jag en känsla av att jag får köra dubbelt nästa månad, verkar ju lixom inte som äggen velat växa till sig tillräckligt! är på dag 15-16 idag ... molar o har sig i stockarna ... men det är väl säkert för att reta mig =P

Hoppas du ligger på bra värde på fre, så du fått en dunder-äl!! =)

Ha det fint du meeed!!
  • Japan87
    anmaelli skrev 2010-10-19 16:31:49 följande:
    Är det något som vet om Pergotime ger utslag på drogtest? Blev tvungen att göra ett sånt idag under anställningsintervjun.... suck....
    hehe, det skulle jag nog inte tro att det gör =)
    Men kan inte svara säkert ...
  • Japan87

Snaaaaaaaart måste det väl vara positivt ??? Det skiljer inte jättemkt i färg ...

Hoppas hoppas hoppas ÄL på G!!! VUL om ca 1 timma =)
  • Japan87
    kattis123 skrev 2010-10-21 09:46:08 följande:
    Jaaa de ser verkligen ut som att ÄL är på G. Vilken dag är du på isåfall?

Berätta om hur de gick på VUL, spännande =)
    ja visst gör det!!! jag MÅSTE haft min LH-stegring inatt (alltså om jag tat test inatt så kanske det borde vart positivt)

FÖR ... har skiiiitont i höger sida av tjejmagen ... höger äggstock! Svårt att gå ...
    Berätta det för gyn när jag var där ... hon såg inga stora ägg alls ... men sen när hon kika lite åt sidan uppåt i höger äggstocke (där jag har ont!) såg hon att där fanns vätska .. så hon trodde att jag ägglossat nyss, inatt eller så ... och att hon isf måste missat det ägget som låg konstigt uppåt i äggstocket (konstigt nooog =/) ...

men hon sa att jag hade äl-flytningar o slemhinnan var 10mm !!! Så hon trodde verkligen jag precis äl ...
    Allt annat stämde lix ...

Nu ligger min karl o sover för han har jobbat natt =/ ... så får se om han kan tänkas vakna lite tidigare idag !!! Typ vid 14.00 eller nått, så vi får sexa på ... borde väl gå ikväll oxå?? =P

jag är så uppspelt nu och jag tävlar mot tiden ... ägget är ju inte befruktningsbart så länge isf ... =/ 12-48tim ... sen är det kört ... fasen att hon missa det ägget ...

Nästa tors ska jag ta blodprov ... får se vad värdena ligger på sen ... nervöst!

Hur går det för dig nu då ?? =) Väntar du på BIM ???
  • Japan87
    Lyckans långa väg skrev 2010-10-23 17:39:52 följande:
    hej allesammans!
    Hoppas det går bra med er väntan och håller tummarna!

Tyvärr blir det inget försök denna månad med pergotime eftersom det är slut överallt fram till iaf 7/11 ! SKIT! Bara så ni vet med, kan vara bra att förbereda sig mentalt!
    Hej!

Nej, va tråkigt =/ Hade du behövt käka pergo nu snart alltså? =/

Jag hoppas att ja slipper vänta på pergon ... precis haft en eventuell ÄL ... väntar på plus eller mens ...
    Men tror jag ska hinna få mensen lagom tills pergon kommer tillbaka på apoteken ... fan alltså, kan dom inte bara producera massvis pergo =P så det alltid finns tillgängligt!!!

Iaf så får du passa på att koppla av o ta hand om dig under tiden du väntar på pergon !
    Och sexa på ändå, kaaaaaaan ju vara så att du blir på smällen under pergofri månad ;) hihi

kram på dig!!
  • Japan87
    sweetgirl89 skrev 2010-10-23 18:07:46 följande:
    jag fick + idag på BIM-4 så 1a enkelkuren lyckades!! :)
    fick även GRAVID 1-2 på digitala i eftermiddags.. är så glad!

lycka till ni andra goa tjejer!!!Solig
    Underbart!!!!! Hjärta Smitta oss med TUUUUUUR Skrattande
  • Japan87
    sweetgirl89 skrev 2010-10-23 18:12:25 följande:
    tack igen tjejen!! :D ska försöka!!
    Så lite så, är lika glad för din skull som jag skulle bli om jag själv fick plus =D
    En bebis är alltid ett litet mirakel!!! Oskyldig

Bra, smitta på bara!!! hehe
  • Japan87

Är på ÄL+4 idag (OM det nu var en Äl jag hade i torsdags) ...

Iaf så testa jag ändå att ta ett ÄL-test idag för att se om det antigen är ljusare än det jag tog i torsdags (som närtintill var pos) ...eller om det var mörkare ...

det jag tog idag var ljusare än ljusast ... så börjar kanske (haha) bli mer säker på att jag fick min stegring onsdagskvällen innan torsdags 21okt ....

BLIR TOOOKIG =D jag vill ha BIM-dagen här nu (vilken dag det nu blir, vet ju inte med min oregelbundna meeeens) så jag kan få testa testa testa =D Åååååh, måtte det vara ett litet plus, behöver inte vara så stort, bara det finns där =P

• Japan87
    Så såg ju äl-testet ut som jag gjorde i torsdags ....

Och såhär (som nedan) såg testet ut som jag gjorde idag .... mena ljust ....

Det är ju ändå skillnad på dom .... fasen va jag tjatar, men hoppas ju på att det var ÄL i torsdags ...

Svar på tråden Pergo start imorgon...