• Japan87

Pergo start imorgon...

helena29 skrev 2010-12-17 10:12:00 följande:
    Jag hade jättemycket flytningar innan jag plussade!!! Lycka til!!!!
    hur var dina då om man får fråga =P=P??? haha

mina är väldigt rinniga, lite som väldigt rinnande lotion (fast inte fullt så vitt, utan vit-genomskinlig) ...

ursäkta informationen =D
  • Japan87
    helena29 skrev 2010-12-17 13:03:25 följande:
    Mina var som rinnande lotion! När har du BIM då?
    Oj, precis som mina då =O

Vet inte riktigt =P har ju väldans oregelbunden mens,
    men jag är på dag 28 idag.

Jag har beställt gravtest på nätet, så det är väl i min brevlåda på måndag. Dag 31 då.

hmm, på nått sätt tror jag inte jag är gravid, men samtidigt så förstår jag mig inte på varför jag fått sånna flytningar, har ju som tidigare skrivit att jag aldrig upplevt det förut ...
    Nu har flytningarna avstannat lite, får se vad som händer.

Känner av lätt mensvärk ibland också. Fast mer aktivitet i livmoderstrakten på kvällarna.
  • Japan87
    helena29 skrev 2010-12-17 13:29:20 följande:
    Det låter onekligen lite hoppfullt. Jag hade heller alrig flytningar tidigare, så när jag fick det började jag ana att något var på G...
    mm, lite hoppfullt kan man tycka att det är, jag ska nog ta ett test på måndag tror jag.

Hur länge varade dina flytningar då? dom kanske fortfarande är kvar ? för du är i V.5 -6 va ?
    Började dom precis innan plusset ?

Mina har som sagt avtagigt litegrann idag, var mkt mer i förrgår o igår.
    Men molvärken har ökat en del.

vet inte vad jag ska tro.
  • Japan87

Gjorde ett äl-test nyss, i brist på gravtest ...

positivt igen, på dag 28 ... ??? jaha?
    hade positivt äl-test på dag 22, 23 ... och nu igen på dag 28 ...

hmm ...

när jag hade positivt äl-test på dag 22( lör den 11/12) och dag 23 (sön den 12/12), så hade vi inte sex ...
    senaste gången vi hade sex då var 6 dagar innan, alltså på dag 17 ...

men långt innan jag tog äl-testerna (dom första då, på dag 22 o 23) så trodde jag att jag hade äl runt dag 11 typ, för jag fick då en liten blödning som jag trodde var nån sorts äl-blödning.

när hade jag ägglossning ? var det på dag 11 då jag fick en blödning ?? (Ägglossblödning?)
    eller var det på dag 22, eller dag 23 .... eller dag 28 ????? blir galen ...
    har beställt gravtester som kommer på måndag ... får nog testa måndag, eller tisdag ....

Här är mina äl-tester!

DAG 22

DAG 23

OCH, DAG 28

fattar inget ...

+ alla flytningar ...

OM jag är gravid så fattar jag inte NÄR jag blev det ... =P
  • Japan87
    helena29 skrev 2010-12-17 21:31:46 följande:
    Gå till apoteket imorgon och köp ett CB!!!!
    Jobbar hela dagen imorn =/
    sen blir jag nervös ... vet inte vad jag ska hoppas på ...

jobbigt allt blir nu....
  • Japan87
    helena29 skrev 2010-12-19 20:09:14 följande:
    Du är nog gravid! Tala om hur det gick....
    Vi får väl se, så många ggr man trott det, men ändå inte vart det, så jag hoppas inte på nått ...
    Mest, just nu, hoppas jag väl isåfall på att jag inte är det, eftersom sambon kommit in på skola 30 mil bort (skrivit i tidigare inlägg) ... han fick ju reda på detta efter vi börjat försöka ...

känns surt ... men är jag gravid så behåller vi bebisen ... så känner vi båda.

Flytningarna är inte lika intensiva länge, men jag har mkt mensvärk/molvärk, men nästan endast på kvällarna.
    Speciellt när man ska sova, så moler det på, rätt jobbigt. Strålar ut i låren. Ilar i underlivet. Sticker.
    Igår på jobbet fick jag riktiga illamåendeattacker på eftermiddagen.
    Men dom försvann senare när jag vilat en stund hemma efter jobbet..
    Är jag inte gravid, så vet jag inte vaaart det kom ifrån, för det är mkt sällan jag är illamående,
    om jag inte vart bakfull då vill säga.

Men som sagt, kroppen spelar en ett spratt då o då, så det är väl så nu också.
    Tror jag kommer få mina gravtester på posten imorgon. Kanske får ta ett då, eller om det blir på tisdag morgon, som sagt.

Vad har du för symptom nu Helena29 ? Vilken vecka är du i ?
  • Japan87
    helena29 skrev 2010-12-20 07:50:29 följande:
    Jag är i vecka 7+2 och mina symtom är nästan endast ömma bröst. Ibland får jag för mig att jag är lite illamående, men det kan ju lika gärna bero på ngt annat. Ska göra VUL imorgon och är sååå nervös. Tänk om jag inbillat mig allt!?? Men två positiva gravtest och ingen mens så...
    ok =) Nej, det är klart du inte inbillir dig =)
    Alla symptom är ju så olika, finns ju dom som går igenom en hel graviditet utan illamående o andra krämpor.
    Du kanske ska vara glad att du inte är illamående, det kommer nog snart ska du se =P hehe
    Håll dig du till dina ömma boobisar, räcker gött o väl =P

Kommer gå jättebra imorgon ! Ta det bara lungt =)

Lycka tiiiillll! Gravid
  • Japan87
    sweetgirl89 skrev 2010-12-20 13:24:39 följande:
    har du fått hem test nu? är nyfiken!! hehe ;) lycka till!! kramar
    ne =/ inte än.

Sitter med sån konstig värk i underlivet nu. Sticker o bränner, känns i hela blygdbenet. + livmoder, lite mer åt höger sida.

tänkte att det kanske lika väl kunde vara uvi, men det svider inte när jag kissar o så.

jobbigt att vara ovetande, men känns onödigt att gå o köpa test på apoteket nu, när testerna kan komma vilken dag som helst.

hur går det för dig då? =) mår bebben fiint ?? =)

kram
  • Japan87

hörde av mig till billigatester.se, som jag köpt gravtesten ifårn.
    Dom skrev att om inte mitt paket kommit vid 29/12, så skulle jag höra av mig.
    suck, 29e ???  nästan värt att köpa på apoteket nu alltså ...
    kan ju inte vänta sååååå länge.

• Japan87

hehe ringde precis sambon o bad han köpa test påväg hem från jobbet ...

orkar inte vänta tills efter 29:onde, kan ju vara bra o veta om man får dricka någon glögg på julafton =P

• Japan87
    sweetgirl89 skrev 2010-12-21 14:39:28 följande:
    hehe förstår dig!! men sg till han att inte köpa ClearBlue för dom har ändrat något vid tillverkningen nu och testen visar svaga blåa + utan att man är gravid :/ ta hellre apotekets egna test eller ett digitalt! :D "spännande"
    oj, ok, ja, jag ska messa han med en gång! =P

mm, spännande är det, men jag tvivlar staarkt på att det blir plus,
    och det är ju lika bra det. Var ju rätt tid från början att skaffa barn nu. Men
    det bleev fel tid, då sambon fick reda på utbildningen där.

han säger att vi kommer fixa det ändå, det gör vi troligen också, men jag vill inte att han ska missa så mkt tid med bebisen isf, som han kommer göra. =/

vi får se.

altt är knepigt. Positiva äl-test, 1 på dag 22, ett på dag 23, 2st på dag 28. känns knepigt som sagt.
    Fattar inte bara NÄR jag blivit gravid isf. Dag 17 myste vi på, men jag undrar när det fäste isf ? jag fick ju inga positiva äl-test innan dag 22 .... som sagt, fattar nada. mensen kommer nog snart. bara vänta o se.
  • Japan87
    sweetgirl89 skrev 2010-12-21 14:58:24 följande:
    ja, det låter ju konstigt men bara att vänta och se!! vilken dag i cykeln är du på idag? kan ju oxå vara så att kroppen försökte få till en ägglossning men något gick snett och då försöker den igen några dagar senare därför flera positiva ÄL-test!
    ah, kan ju vara så också.

jag är på dag 32 idag.

man kanske inte ska lita på äl-tester, jag har ju ändå pco, kan ju ge fel svar.
    men fattar inte varför.
  • Japan87
    sweetgirl89 skrev 2010-12-21 15:10:52 följande:
    även om du fick ÄL på dag 22 och ni hade sex på dag 17 så finns det ändå chans att du blev gravid där.. man kan ju spekulera mkt :P det säkraste är ju att ta ett test och se!
    ja jo, kanske det ... Fast om jag fick pos. ältest dag 22 (Lördagen den 11 dec) , så borde ägget släppt ca 24 timmar efter, alltså på söndagen den 12e dec, dag 23 .... och då borde enligt mina besräkningar, sperimerna behövt överleva i 6 dagar (Från dag 17) ... hmm, låter väldigt länge ...

ellller så var alla dom äl-test jag tat positiva pga ingenting ... jag kanske fick äl tidigare. fast jag inte fick med det på ett test ...

som du säger, det återstår att se, när jag testat mig. Blir att man spekulerar en hel del bara ... =P
  • Japan87
    Fidelli skrev 2010-12-22 11:59:04 följande:
    Har du testat?! Sitter ju här å håller tummarna! :)
    Japp, testa imorses, blev minus.

Kommer inte mensen snart, så gör jag ett test till om 2-3 dagar.

tack för att du håller tummarna =P hehe.

Fast är fallet att jag inte är gravid, så är det nog bäst så för tillfället.
  • Japan87
    kattis123 skrev 2010-12-24 07:39:46 följande:
    Fan fan fan.... Idag kom mensen!! Känns som de aldrig kommer bli vår tur! Har en dubbelkur pergo hemma som jag börjar med om 5 dagar igen (4 kuren, har haft äl på alla kurer)
    Det blir er tur!
    Känner samma, får vänta ett helt år nu =/ blä ... Men det blir vår tur, både för dig o mig!

Men ingen rolig julklapp du fick där =/ dumma mens!

Det är bara att kämpa på! =)

GOD JUUUUUUL på dig o alla andra i tråden!
    Ha en riktigt mysig julafton nu =)
Svar på tråden Pergo start imorgon...