• Koalan

    Bröst... tuttar... boopisar... lökar... meloner.... mm mm

    Jag instämmer i Anonym(fakta)'s inlägg.

    Jag har silikon i mina bröst, och de är helt vanliga C-kupor (jag är nästan 170 lång). De är ungefär en handfulla och väldigt, väldigt naturliga. Jag berättade först efter en månad av sex med nuvarande pojkvännen, och han blev jätteförvånad. Så jag tycker det är lite kul ibland när folk säger att 'man känner direkt' och så vidare :) Mina är mjuka och 'naturliga'.

    Jag gjorde mina bröst eftersom inga kläder jag köpte satt snyggt eller passade, och så tycker jag PERSONLIGEN om bröst väldigt mycket (inte FÖR mycket, men JAG SJÄLV trivdes inte med att vara helt platt), jag var också SÅ TRÖTT på att alltid ha på mig pushup BH med skumgummi-ilägg i för att få upp kupstorleken en storlek. Grejen med min kropp är att om jag köpte tex klänningar, så var de alltid för stora upptill men perfekt på resten av kroppen. Svårt med kläder alltså!

    Detta är det bästa jag någonsin gjort, jag älskade FORMEN på mina bröst, men jag var så otroligt platt och kände mig så ofin! Så känner jag inte när jag ser på andra som är sk 'platta', utan jag tycker att många modeller och vanliga tjejer är hur fina som helst i sina små bröst. Men de har ofta KROPPEN för små bröst med - jag ska ta ett exempel.

    En av mina bästa vänner är fin och 'modellsmal' hela hon, hon har små höfter, liten rumpa, smala ben, och små bröst. Detta passar henne perfekt, för hon är väldigt välfördelad.

    Medan jag har en riktigt timglasformad kropp, jag är smal fast jag har lite höfter. Det största 'problemet' är att jag har en så smal midja så jag såg så platt ut uptill och lite kurvigare nedtill. Eftersom jag inte är tjock någonstans, så var det ingen idé att banta för att 'få bort' mer nedtill så att 'ovandelen skulle passa med underdelen' så att säga. Så jag bestämde mig efter att ha mått dåligt så länge för en operation, och jag har så otroligt bra självförtroende nu. Alla kläder passar helt perfekt och INGEN skulle kunna tänka sig att jag har fejktuttar, eftersom jag gick omkring med denna pushup-BH med en massa vadd innan i flera år, och det knappt är någon skillnad när man ser utanpå kläderna nu som då.

    Många säger att det är fel att självförtroendet skulle sitta i ett par bröst och jag håller med om det nu är så att du har jättedåligt självfötroende gällandes HELA KROPPEN (övriga kroppen ser ju ut som vanligt efter!) men jag var nöjd med allting utom just brösten. Jag är bara otroligt glad över att jag gjorde detta i så unga år (jag är 22 nu), så att jag inte skulle behöva gå omkring i tio år till och må dåligt över mitt utseende. Många kvinnor drar ut på detta tills de är 30-40, och berättar sedan att detta var den bästa investeringen de hade gjort åt sig själva, att de hade varit så otroligt missnöjda hela livet och att de önskar att de hade gjort det tidigare. Det låter som en klyscha, men jag gjorde operationen enbart för mig själv, ingen annan. Jag älskar hur jag ser ut nu.

    Sorry för det långa inlägget, ville bara skriva lite tankar kring det hela. Ur kill-perspektiv så kan jag nog garantera er att de inte bryr sig om du har små, stora, hängiga, olikstora etc tuttar, för de sitter ju på DIG Och det är DIG de älskar! Inga av mina 3 pojkvänner har brytt sig nämnvärt om tuttar, utan de gillar mera RUMPOR :)

  • Koalan

    Nu förstår jag inte ditt inlägg Anonym(stora) - jag tror inte att ett par ÄKTA C-kupor kan se annat än smakfulla ut?

    Och ingen har väl sagt att Natacha, Marie etc i Paradise har smakfulla tuttar även fast de har silikon, direkt...

  • Koalan

    Ja, men det är väl vad folk föredrar. Man kan inte hjälpa vad man föredrar...

    Kvinnor som fött barn har oftast hängigare byst, men så är det ju.

    Nästan ingen kille här gillar ju silikon, och jag tror att MÅNGA män gillar stora, naturliga bröst. Det enda som folk verkar ha något 'emot' är nog när bysten hänger, men så är det ju för (nästan) alla kvinnor som fött barn. Det är ju inte de män som föredrar fasta och toppiga silikonbröst du behöver känna dig fin inför, utan bara för dig själv och din make :) (och jag är säker på att han tycker om dig precis som du är.)

  • Koalan

    Och de flesta killarna här skrev ju att de gillade äkta små bröst!

  • Koalan

    Nu är jag inte helt uppdaterad, MEN handlade inte debatten mest om hennes extrema urringning? Vad tror du att en silikontjej med E-kupa skulle få för kommentarer om hon också hade samma urringning? (slampa, bimbo etc kommer upp i tankarna). Hur mycket skit har inte Natacha Peyre fått höra pga hennes bröst också?

    Jag menar inte att det inte är fel att man inte får ha på sig vad man nu vill utan att få öknamn eller så men vad jag menar är att det inte handlar om om man har naturliga bröst eller silikon, man får lika mycket 'negativ uppmärksamhet' i båda fallen om man nu exploaterar sina behag i E-F kupa.... för SÅ STORA bröst har faktiskt inte de flesta kvinnor, så klart man får mer kommentarer kan jag tänka mig...

  • Koalan

    En tjej som har storlek F på sina bröst kanske ska tänka på att det *KAN* se vulgärt ut om hon har för mycket urringning, oavsett om de är naturliga eller inte, men å andra sidan tänker ofta (OBS inte alla) en tjej som knappt har en A-kupa på hur platta de ser ut i vissa kläder och hur de ska göra för att inte se så 'pojkaktiga' ut!

  • Koalan

    Eh sista kommentaren var lite skum, jag menade att det inte är mer 'synd' om något läger liksom, eftersom alla har sina egna problem om man säger så... :)

    Du säger att ingen man gillar naturliga F-kupor, jag vet känner i och för sig många män som tycker att det ser ganska okvinnligt ut att vara helt platt (deras tycke).

    Men bara för det, så skulle de ju inte älska en tjej mindre pga hur hennes bröst ser ut...

  • Koalan

    Jamen det var liksom det jag försökte säga med mitt sista inlägg, att mitt inlägg ovan det lät skumt, jag såg det själv. Det jag menade var att lika sårande det är att bli kallad planka när man har liten A-kupa vad man än har på sig så är det nog att bli kallad vulgär när man bara har en normal V-ringad tröja på sig som en F-kupa.

    Och om en tjej har jättestora bröst och har en urringning som gick ner i naveln så måste man ju förstå att det kan bli så att folk kollar (kollar gör ju folk redan när en 'normalbystad' tjej har en jätteurringning, då kan man ju tänka sig att folk kollar extra om det är en tjej med F-kupa som har det). Det var för övrigt någon annan i denna tråd som hade stora bröst som sa det där med att hon tycker hon ser vulgär ut om hon har för mycket urringning, och det var det exemplet jag använde.

    När jag var en A-kupa, slet med pushup-BH:ar med vadd vareviga dag, även till BIKININ på somrarna, även till de supertunna linnena som man egentligen inte ska ha BH under, BARA för att jag kände mig så otroligt okvinnlig och platt.

    Det är liksom inte LÄTTARE att tycka att man ser okvinnlig ut än att tycka man har för mycket bröst så att säga.

  • Koalan

    Ja det är det ingen som säger att du är heller :) Återigen så tog jag exemplet från tjejen (minns inte vem? orkar inte scrolla tillbaks) som sa att hon såg vulgär ut om hon hade för mkt urringning.

    För mycket urringning ser ju vulgärt ut på alla, oavsett byststorlek (nu menar jag till naveln typ, och inte aftondress direkt :))

  • Koalan

    Anonym(kille) förstår inte varför du är anonym, står du inte för det du säger? :)

    Jag tror inte jag kan köpa några killar för pengar, och det vill jag inte heller. Killar får jag 'gratis' så det räcker och blir över...

  • Koalan

    Eh Anonym (kille)

    Jo jag skrev som mitt första inlägg i denna tråd att jag hade gjort bysten, och detta var för mig själv och ingen annan, hur klyschigt det än låter. Jag struntar väl fullständigt i vad 'andra killar' tycker, då jag troligen inte kommer att dejta 'alla killar'... :)

    Den pojkvän jag hade när jag gjorde operationen var emot hela tiden, han tycker precis som du om små bröst. Jag hade mått dåligt hur länge som helst över ANTINGEN mina höfter eller bröst som jag skrev tidigare, eftersom min övre och undre del ej passade ihop. Om jag hade haft en pojkfigur i övrigt (raka höfter) så skulle mina dåtida bröst varit helt perfekta för min kropp, men nu satt INGA kläder som de skulle, någonsin. Fick köra med ilägg hela tiden om jag tex köpte klänning, eftersom underdelen passade som handen i handsken och övre alltid liksom hängde. Om jag hade haft raka 'pojk' höfter skulle jag aldrig gjort brösten, men nu har jag höfter och höfter går ju inte direkt att träna bort, så det fick bli brösten.

    Min nuvarande pojkvän fick inte reda på att jag hade implantat förrän 1 månad efter det att vi hade haft sex första gången (och vi hade sex mycket under denna tid... *s* :)) och han blev hur förvånad som helst, eftersom han aldrig hade märkt något ovanligt med mina bröst....

  • Koalan

    Anonym kille, eh hur har jag varit 'jävlig mitt ex'...???

    Det är väl för fan MIN kropp som JAG bestämmer över? Ska jag inte göra vad JAG känner för bara för att HAN gillar små bröst? Då skulle jag ju själv ha mått dåligt! Han får ju helt enkelt ta mig för den jag är och älska mig även fast jag vill förändra delar på min kropp!!

    Och det gjorde han! Även fast han hela tiden sa att han tyckte jag var fin som jag var, så är det ju självklart att han tyckte att jag var lika fin efteråt! Eftersom han älskar mig som person och inte mina tuttar (isåfall skulle han inte varit något att ha).

    Du pratar om att formge, jag måste hålla med dig lite där, jag älskar form och harmoni. Jag kommer aldrig att röra min kropp igen med kniv, för det behövs inte. Jag gjorde det för att må bra och se, det gjorde jag! Inga fler depressioner, gråtattacker framför spegeln, hata att prova kläder och okvinnlig känsla!

    Nu pratar jag enbart OM MIG SJÄLV, och detta var det rätta FÖR MIG. Jag tänker aldrig någonsin på min kropp numera, aldrig. Jag är så jäkla nöjd så det finns inte!

    Vad tycker du är bäst, att man går och mår dåligt hela livet för något som man verkligen inte tycker om med sin kropp, eller göra något åt saken och aldrig mera känna någon ångest, aldrig mera tänka alls på hur kroppen ser ut, för man är så jäkla nöjd med allt? Jag väljer handsdown att få en ökad livskvalitet genom att förändra det som jag så många år gått och varit ledsen över, trots att alla tyckte om mig precis som jag var, så tyckte inte jag det. Men nu gör jag det, och det är jag jäkligt glad över. Annars skulle jag ha förlorat xx år till på att må dåligt och vara deprimerad.

  • Koalan

    Jag vet iofs att du Anonym Kille kommer att svara att du tycker att det är bättre att man är deprimerad och missnöjd, än att göra brösten även om det känns rätt för en. Sen kommer du säkert säga att man ska 'lära sig att älska sig själv som man är' och så vidare.

    Det är jäkligt mycket lättare sagt än gjort kan jag ju säga, jag försökte i flera år att göra det, men det gick verkligen inte. Kalla det I-landsproblem för det är det ju, men jag var så otroligt olycklig över hur jag såg ut. Som jag sa, så spelar det ingen roll vad alla än säger, för det är inte DERAS kroppar som DE måste leva med. Det är MIN kropp och du får jättegärna lufta dina åsikter, men det låter väldigt oseriöst när du hela tiden drar in killar? Vad har de med min kropp att göra?

    Tacka vet jag min pojkvän, han mår bra när jag mår bra. Och jag mår JÄVLIGT bra :)

    Dessutom är dina sista meningar lite roliga, att jag ger näring åt idiotin och så vidare, tror du att tjejer är menlösa våp som inte kan tänka själva? Det är väl deras sak om de bestämmer sig för att göra något sånt här, jag går inte omkring och skyltar med det till småtjejer.

  • Koalan

    Anonym(Kille), måste bara påpeka att du har en väldigt konstig mall där, B och C är stort? Självklart kan det vara det, men det beror helt på vilken kroppstyp man har och hur stor man är i övrigt. Samt på hur bredaxlad man är. En B på en kort liten tjej kan se ut som ett par D, medan ett par D-kupor på en kraftigare tjej på 175 kan se ut som små B.

    Det finns liksom ingen mall, vad jag vet är iallafall att du svalt hela betet som media kommit med om att tjejer som opererar in silikon gör jättebomber, jag vågar satsa jäkligt mycket på att om du såg mig på stranden i bikini tex, så skulle du aldrig någonsin märka något. Inte ens mina SLÄKTINGAR har gjort det när vi var på badsemester tillsammans förut...

  • Koalan

    Oj förlåt att jag bombarderar med inlägg, bara kommer på mer saker o skriva! :)

    Skulle bara säga att 98% av alla tjejer som opererar in silikon ofta hade 'myggbett på plankor' så att säga, och gjort normala B-kupor.

    Inte riktigt Natacha Peyre-bomberna vi talar om alltså...

  • Koalan

    Du måste nog läsa inlägg noggrannare, jag har skrivit i typ vartenda inlägg att det är mina åsikter om mig själv, jag har massor med kompisar i små A-kupor som jag tycker är helt underbart fina.

    Men *JAG* trivdes inte i mina bröst, så enkelt är det. Och jag håller med dig om att det säkert var en tankevilla, och jag vet också att folk tyckte jag var fin precis som jag var, men DET HJÄLPER INTE, för det är inte de som lever mitt liv, DE är inte JAG.

    Det finns många bröstförstoringstrådar här, 99% av tjejerna gör detta för sig själva som du ser. Många efter att ha fött barn när de 'bara får taxöron kvar' som många uttrycker det. Om de blir lyckliga av det, varför inte?

  • Koalan

    Ja Anonym(Kille), jag har alltid haft skyhöga krav på mig själv, vad det gäller ALLT, inte bara utseendet då. Jag tycker att höga krav är något bra faktiskt. Visst ibland kan det bli för mycket mycket, jag hade inte VALT att vara deprimerad över hur jag såg ut, utan det var så situationen var och har varit i många, många år.

    Så istället för att gräma mig för att jag då gjorde ett aktivt val att förstora brösten för att jag var så olycklig, så är jag verkligen så otroligt lycklig över denna operation då detta med 'rak i rygg och ökad självkänsla' är något nytt för mig. Jag vet att många tjejer har jätteproblem med sin självbild och liksom tror att en operation 'ska fixa allt', sen när de gjort operationen hittar de andra saker att haka upp sig på, tex rumpa, lår osv osv. Jag hade problem med min självbild, men var otroligt säker på att problemet enbart låg i brösten (alltså problemet är ett dåligt val av ord, men det jag var olycklig över då).

    Men nej, det var enbart brösten. Jag förespråkar definitivt inte bröstförstoring, men jag känner att detta verkligen var rätt för *mig*. Från att ha varit så otroligt olycklig och osäker på mitt utseende så gick jag till att verkligen tycka om mitt utseende (mig själv har jag alltid tyckt om, det var bara 'skalet' så att säga...) på en dag.

    Det enda jag alltså ångrar är att jag inte gjorde det tidigare för att bespara mig alla tårar, vadd, gömma sig under stora kläder...

Svar på tråden Bröst... tuttar... boopisar... lökar... meloner.... mm mm