• MMK

Amma en tvååring...

Vad tycker ni om att amma en tvååring? Är det normalt eller ej?

• Svar på tråden Amma en tvååring...
  • Svana
    DestinationX skrev 2011-03-06 10:45:36 följande:
    herregud... en till "amma-ett-större-barn-tråd".
    skit i det, varför bryr man sig alltid så mycket om hur andra gör med sin amning? spelar det nån roll om man ger ersättning från dag ett eller ammar tills ungen är tre? man skadar väl ingen?!
  • majess
    Lady Dahmer skrev 2011-03-07 21:28:10 följande:
    nej det är inte möjligt att amma en 18åring oavsett mjölkproduktion. en 18åring varken KAN eller VILL amma.
    o det vet du?
    om en unge blivit ammad i hela sitt liv kan han ju tro att det är normalt.....
  • k girl
    majess skrev 2011-03-08 07:57:01 följande:
    o det vet du?
    k girl skrev 2011-03-07 21:28:55 följande:
    Nej det skulle inte vara möjligt, eftersom ett barn som fått sina permanenta tänder inte kan skapa det vacuum som krävs för att dia.
  • Lady Dahmer
    majess skrev 2011-03-08 07:57:01 följande:
    o det vet du?
    ja jag vet det.

det kallas naturlig utveckling. De flesta av oss har samsovit med, badad nakna med, suttit i knä på osv våra mammor och ingen av oss har nåt intresse av det i vuxen ålder.

Dessutom så KAN man inte amma när de permanenta tänderna kommit.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! Den är skitbra! - ladydahmer.se/
  • majess
    Lady Dahmer skrev 2011-03-08 08:08:53 följande:
    ja jag vet det.

det kallas naturlig utveckling. De flesta av oss har samsovit med, badad nakna med, suttit i knä på osv våra mammor och ingen av oss har nåt intresse av det i vuxen ålder.

Dessutom så KAN man inte amma när de permanenta tänderna kommit.
    ok,då var det väl för väl att det vacuumet försvinner....kanske naturens sista sätt att stoppa ngt föräldrar inte själva fattat att det ligge rpå deras bord...
  • PennyD

Normalt, som i naturligt och sunt, Ja.

Normalt, som vanligt i Sverige 2011, Nej, tyvärr.

• PennyD

Det fanns en tid då barn som regel ammades fram till att de var minst 2 år. Därav föddes barn med en syskontäthet på minst 3 år (pga av att kvinnor sällan blev gravida under amningsperioden). Barns psykologiska individuationsprocess är färdig vid ca 3 års ålder och gör dem då mogna för att få tillökning i form av småsyskon. 

Nu för tiden är allt huller om buller, på gott och ont.

• Lady Dahmer
    majess skrev 2011-03-09 16:22:01 följande:
    ok,då var det väl för väl att det vacuumet försvinner....kanske naturens sista sätt att stoppa ngt föräldrar inte själva fattat att det ligge rpå deras bord...
    som sagt; naturligt och normalt och nåt vi gjort i alla tider.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! Den är skitbra! - ladydahmer.se/
  • majess
    PennyD skrev 2011-03-09 22:28:21 följande:
    Normalt, som i naturligt och sunt, Ja.

Normalt, som vanligt i Sverige 2011, Nej, tyvärr.
    hej på dej du.länge sedan sist
  • Miss Daisy
    MMK skrev 2010-10-08 13:32:14 följande:

Vad tycker ni om att amma en tvååring? Är det normalt eller ej?

Självklart är det normalt. Det är väl isåfall mindre normalt att amma så kort tid som de flesta västerlänningar gör.

Personligen skiter jag i hur länge folk ammar, vill de göra det i en månad så är det ok med mig, vill de göra det i fem år så är det ok med mig också. Jag är också väldigt trött på sådana här trådar.
Svar på tråden Amma en tvååring...