Brasset skrev 2010-10-11 09:26:10 följande:
Puh, det var långt!
Du känner dina barn bästa och jag känner mitt barn bäst. Han har aldrig haft några problem med magen och att jag började ge smakportioner vid 4 månaders ålder är ju absolut inget dåligt eller skadligt för barnets tarmar. Vid 4 månaders ålder ammade jag honom väldigt mycket fortfarande, kanske därför det var så lyckat med smakisarna så bröstmjölken är bra för tarmarna...
Amning är fantastiskt och även om jag hade extrema problem till en början, så höll jag ut och fortsatte för mitt barns bästa. Så ja jag tycker att det är toppen med amning. Men det jag tidigare opponerade mig emot var att man skulle amma ett barn runt 5-6 år. Det för mig är helt galet. Men alla får ju göra som de vill .
Nej, som jag skrev betvivlar jag inte alls att det fungerat med ditt barns mage. Jag var bara lite undrande till att du ifrågasatta att mitt barns matlust inte hängde ihop med amningstiden och att tidig matintroduktion hade betydelse för hennes magbesvär. Och jag tyckte just att du inte hade något emot amning av tvååringar, varför jag inte riktigt vet varför du svarade på mitt inlägg från början

. Det känns som om du på något sätt kände dig träffad men jag kan ha missuppfattat dina inlägg

.
Klart man kan ge mat tidigt om det fungerar men det kan inte var fel att vänta ut de rekommenderade sex månaderna heller. Det försämrar ju inget för barnet. Jag ammade också mycket just fyra till sex månader.