örtagård skrev 2010-10-11 10:02:44 följande:
Nej, som jag skrev betvivlar jag inte alls att det fungerat med ditt barns mage. Jag var bara lite undrande till att du ifrågasatta att mitt barns matlust inte hängde ihop med amningstiden och att tidig matintroduktion hade betydelse för hennes magbesvär. Och jag tyckte just att du inte hade något emot amning av tvååringar, varför jag inte riktigt vet varför du svarade på mitt inlägg från början

. Det känns som om du på något sätt kände dig träffad men jag kan ha missuppfattat dina inlägg

.
Klart man kan ge mat tidigt om det fungerar men det kan inte var fel att vänta ut de rekommenderade sex månaderna heller. Det försämrar ju inget för barnet. Jag ammade också mycket just fyra till sex månader.
Oj, jag har inte ifrågasatt ditt barn eller dig på något sätt. Jag är övertygad om att du vet vad du gör med dina barn. Har jag ej funderat på ens en gång.
Nej, jag kände mig inte träffad men det jag skrev om var matvanor, just vad man äter och att aptiten fungera lika bra på barn som fått smakportioner från 4 månaders ålder. Alla är vi individer, unika och det innebär att det är olika för olika personer.
Alla mina vänner som nu får barn kör smakportioner från 4 månader och jag har alltså då inte sagt ngt om när jag började med det osv. Så där jag bor är det normalt. Har aldrig kommenterat eller sagt att det skulle vara negatvit att vänta till 6 månader. Tvärtom är det säkert superbra. Barn mognar som sagt olika snabbt. Mitt barn mognade lite snabbare.
Med nästa barn vet jag inte hur jag gör eftersom det beror på hur det barnet fungerar.