• Vissla

Bebis på begravning??

Hur gör man när man ska gå på en begravning och man har en liten bebis?

Tar man med sig bebisen eller lämnar med.. sambon? eller ska sambon också med på begravningen trots att det är min släkt, ses det som konstigt om han stannar hemma, vem tar bebis om sambo ska med men inte bebis??

• Svar på tråden Bebis på begravning??
  • majlinsa

Jag var på begravning och hade sambo + 3åring. Det var min släkt så de var med så länge barnet skötte sig.. när han fick myror i brallan eller liknande så gick sambon iväg med sonen så att jag kunde närvara vid begravningen.

• Tecken

Ta med barnet, men var beredd på att smita ut så fort barnet börja skrika.

• Drömmerintedrömmar

Vi ska på begravning nu den 25 okt och då är min yngsta dotter ca 1½ mån, och min äldsta lite över 2 år dem ska absolut inte med på begravningen utan dem får vara hemma med sin mormor m.m.

vi vill kunna sitta i fred och gråta och slippa tänka på dem

men alla gör ju som dem vill själva och vad dem tror blir bäst

• Vissla
    Tecken skrev 2010-10-08 21:40:22 följande:

Ta med barnet, men var beredd på att smita ut så fort barnet börja skrika.

det är ju det, jag vet att hon kommer börja skrika om jag slutar prata gulligull med henne så länge jag ler och är glad o pratar i falsett är hon dunder glad, slutar jag så gråter hon
  • norrlandsflicka

Hade med sonen på begravning när han var 2.5 månad. Det gick bra, han var vaken hela tiden men höll sig lugn.
    Han var på begravning när han var 7,5 månad också. Han höll sig lugn då också.
    Tror han kände av stämningen så han höll sig lugn därför.
    Det går säkert bra, din sambo kan ju vara beredd på att gå ut med bebisen om bebisen blir orolig.

• ludicrous

Hur gammal är bebis? Barn kan ha väldigt svårt att förstå det där, stämmningen o alla e ledsna..

• Vissla
    Drömmerintedrömmar skrev 2010-10-08 21:44:02 följande:
    Vi ska på begravning nu den 25 okt och då är min yngsta dotter ca 1½ mån, och min äldsta lite över 2 år dem ska absolut inte med på begravningen utan dem får vara hemma med sin mormor m.m.

vi vill kunna sitta i fred och gråta och slippa tänka på dem

men alla gör ju som dem vill själva och vad dem tror blir bäst
    Känns på nåt sätt fel att ta med en så liten på begravning men de känns lika fel att lämna hemma...
  • Tecken
    Vissla skrev 2010-10-08 21:45:35 följande:
    det är ju det, jag vet att hon kommer börja skrika om jag slutar prata gulligull med henne så länge jag ler och är glad o pratar i falsett är hon dunder glad, slutar jag så gråter hon
    Då har du ju två val:
    - Ta med en skrikande bebis till begravningen.
    - Lämna bebisen hemma.

Jag vet vad jag hade valt
  • Vissla
    ludicrous skrev 2010-10-08 21:47:29 följande:
    Hur gammal är bebis? Barn kan ha väldigt svårt att förstå det där, stämmningen o alla e ledsna..
    just nu 11 veckor vet ej ännu när begravningen blir
  • Mamma 04 och 06

Min äldsta son var med på en begravning när han var fyra veckor. De brukar ju inte göra så mycket väsen för sig i den åldern. Om han skkulle skrikit hade jag gått ut med en gång. Jag satt på läktaren så att jag kunde vyssja och gå som jag ville. Tänk bara på att inte buffa på baken så att det liksom blir ett eko i lokalen, det  kan bli väldigt störande för de andra.

Svar på tråden Bebis på begravning??