• Vissla

Bebis på begravning??

Hur gör man när man ska gå på en begravning och man har en liten bebis?

Tar man med sig bebisen eller lämnar med.. sambon? eller ska sambon också med på begravningen trots att det är min släkt, ses det som konstigt om han stannar hemma, vem tar bebis om sambo ska med men inte bebis??

• Svar på tråden Bebis på begravning??
  • Drömmerintedrömmar
    Vissla skrev 2010-10-08 21:47:40 följande:
    Känns på nåt sätt fel att ta med en så liten på begravning men de känns lika fel att lämna hemma...
    nej känn inte att det är fel att lämna hemma, tycker det är mer än rätt i såfall, jag menar en bebis känner ju inte personen i fråga och förstår inte vad en begravning är dessutom tror jag inte det är så uppskattat med en bebis som kanske gnälller, skriker eller gråter för dem andra runt omkring även om det är släkt,och jag skulle inte tycka det var speciellt kul att behöva gå ut ur kyrkan med bebisen
  • Vissla
    Tecken skrev 2010-10-08 21:48:23 följande:
    Då har du ju två val:
    - Ta med en skrikande bebis till begravningen.
    - Lämna bebisen hemma.

Jag vet vad jag hade valt
    Ja men ibland kan hon chocka.. som idag när jag fick dödsbeskedet och la ifrån mig henne och var super stissig sket hon fullständigt i mig o jollra för sig själv, men man kan ju inte riktigt planera in ett bra humör
  • pamilya

Min son var knappt en månad när vi fick begrava svärfar. Vi tog självklart med vår son, fast satte oss nära gången så att jag kunde gå iväg med sonen om det behövdes. Fast han sov igenom det hela.

• Priceless Perfection

Lämna barnet hemma.

Sörj ifred utan barnet.

Det tycker jag är bäst.

Beklagar sorgen.

• Ejin

vi hade med oss våran då 7 mån gammla dotter när min mans mamma gick bort.
    Hon satt med mina föräldrar då mannen såklart hade en hel del annat att tänka på utan att behöva hantera en bebis som skriker men det gick faktiskt kanon bra...
    Hon verkade nästan förstå allvaret och var jätte snäll nästan ända tills slutet.. då gick min pappa ut med henne.
    så jag tycker att visst kan du ta med bebisen. Så länge du är beredd att gå ut om h*n börjar låta.

Jag tycker att dottern gjorde begravningen lite lättare på något vis. Hon lättade upp stämmningen på ett naturligt och positivt sätt...

• Jiinii

inga barn på begravning absolut inte de förstår inte fullt ut vad det är

• Sigvard10

När min  mans morfar gick bort hade vi med våran dotter för hans mormor ville ha med Jennifer hon skrek väldigt mkt så jag valde att gå ut med henne så din man kanske kan vara bered o gå ut med lillen om det skulle bli aktuelt

22/3-2008 Kom min Prinsessa 21/7-2010 Kom min Prins
  • Vissla
    Drömmerintedrömmar skrev 2010-10-08 21:50:12 följande:
    nej känn inte att det är fel att lämna hemma, tycker det är mer än rätt i såfall, jag menar en bebis känner ju inte personen i fråga och förstår inte vad en begravning är dessutom tror jag inte det är så uppskattat med en bebis som kanske gnälller, skriker eller gråter för dem andra runt omkring även om det är släkt,och jag skulle inte tycka det var speciellt kul att behöva gå ut ur kyrkan med bebisen
    Min släkt skulle undra mer varför bebis inte är med, hon fick vara hemma med sambon när jag åkte för att ta ett sista farväl och det tyckte alla var jätte konstigt, hon är ju lite av en accesoar som jag ser naken ut utan
  • vi och pyret

Har ni ingen som kan vara barnvakt och gå en promenad i närheten av kyrkan? Så gjorde jag när min pappa begravdes. 
    De ju väldigt nära ( om det inte skulle gå bra) å sedan var sonen med på fikat efter.

Svar på tråden Bebis på begravning??