• Vissla

Bebis på begravning??

Hur gör man när man ska gå på en begravning och man har en liten bebis?

Tar man med sig bebisen eller lämnar med.. sambon? eller ska sambon också med på begravningen trots att det är min släkt, ses det som konstigt om han stannar hemma, vem tar bebis om sambo ska med men inte bebis??

• Svar på tråden Bebis på begravning??
  • Vissla
    Jiinii skrev 2010-10-08 21:55:27 följande:
    inga barn på begravning absolut inte de förstår inte fullt ut vad det är
    dom äldre barnen ska med utan tvekan är bebisen som jag tvekar över
  • bambigirl

Min dotter då 7 mån var med på min mormors begravning. Jag tyckte det kändes fint, som att livet går vidare.

• Vissla
    Priceless Perfection skrev 2010-10-08 21:54:20 följande:
    Lämna barnet hemma.

Sörj ifred utan barnet.

Det tycker jag är bäst.

Beklagar sorgen.
    Tack

Har två barn till som vill vara med och sörja på¨begravningen så barnfritt blir det inte
  • Vissla
    vi och pyret skrev 2010-10-08 21:58:42 följande:
    Har ni ingen som kan vara barnvakt och gå en promenad i närheten av kyrkan? Så gjorde jag när min pappa begravdes. 
    De ju väldigt nära ( om det inte skulle gå bra) å sedan var sonen med på fikat efter.
    Det hade ju varit en bra idé men jag gissar på att kyrkan kommer vara en sån där avlägsen sak som är krånglig o ta sig till o de flesta barnvakter kommer att närvara på begravningen
  • s fia

Vi var på begravning när våran dotter var ca 6mån,, vi valde att låta svärföräldrarna passa henne under tiden när vi var i kyrkan, sen efteråt träffades släkt o vänner på lite mat o tårta o.s.v.. och då kom svärföräldrarna o lämnade dotter hos oss.. Det var min första begravning så jag tyckte själv de va skönt att inte ha henne me för jag itne visste hur jag själv skulle reagera.. Men på träffen med släkt o vänner efteråt var de skönt o ha me henne

• Priceless Perfection
    Vissla skrev 2010-10-08 21:59:53 följande:
    Tack

Har två barn till som vill vara med och sörja på¨begravningen så barnfritt blir det inte
    Men ta med dig hela familjen då. Det blir väl bra?

Sedan kan mannen vara beredd på att gå ut om bebisen skulle vara missnöjd.

Fallet löst.

:)
  • Clotilda

Om dödsfallet är i din släkt, kan inte hans mamma, pappa eller syskon ta hand om bebisen så länge? Personligen skulle jag inte ta med mig en bebis på en begravning. Inte under själva ceremonin i alla fall.

• Jeans

Min son var en månad när vi var på begravning. Han sov genom hela cermonin så..

• Vissla
    Priceless Perfection skrev 2010-10-08 22:03:28 följande:
    Men ta med dig hela familjen då. Det blir väl bra?

Sedan kan mannen vara beredd på att gå ut om bebisen skulle vara missnöjd.

Fallet löst.

:)
    Ja.. Fast börjar hon gråta så vill hon bli tröstad av mig o jag vill ju inte lämna begravningen... Fast å andra sidan så kommer hon ju gråta efter mig om hon är hemma också, fast då hör ju inte jag det..

GAH vad krångligt allt blev nu då
  • Vissla
    Clotilda skrev 2010-10-08 22:04:13 följande:
    Om dödsfallet är i din släkt, kan inte hans mamma, pappa eller syskon ta hand om bebisen så länge? Personligen skulle jag inte ta med mig en bebis på en begravning. Inte under själva ceremonin i alla fall.
    Just nu är hans föräldrar utomlands och jag vet fortfarande inte när begravningen blir så dom går det inte att räkna med som det ser ut nu
Svar på tråden Bebis på begravning??