Inlägg från: Ulrika45 |Visa alla inlägg
  • Ulrika45

    Fler äldre förstagångsmammor?

    Jag är 45 (!) år och gravid. Jag har inga barn tidigare men min sambo har en dotter på 10 år. Min sambo är 40 år. Jag är helt överväldigad och vågar inte riktigt tro att detta är sant. Kan ju inte heller prata om det, för jag är bara i vecka 6, snart 7. Vore kul om någon annan i liknande situation också fanns här inne?

  • Svar på tråden Fler äldre förstagångsmammor?
  • Ulrika45

    Grattis Rockelina! Ja, visst funkar 35-åringar att umgås med, gör jag redan idag för den delen - såväl som med äldre. Det är det där att jag är ensam i min känsla just nu. Kanonbra med Familjeliv där man kan surfa runt och höra vad andra tänker och tycker. Jag längtar verkligen tills jag går in i, ta i trä!, 13:e veckan så värsta farhågorna är över. Vill berätta! Vill våga längta lite mer! Oj oj så spännande allt är...

  • Ulrika45

    Och grattis, Brink! Vad roligt att allt gick bra. Var det annorlunda mot när du var yngre tycker du? Nyfiken på allt!

  • Ulrika45
    Chezz skrev 2010-12-06 12:23:07 följande:

    Hej! Jag är 45 och fick barn i augusti, tvillingar. Hur mår du Ulrika?


    Mår bra! Mådde illa fram till för drygt 2 veckor sen, nästan nonstop. Kräktes inte men var illamående på ett obehagligt sätt. Nu  mycket bättre, sååå skönt! Däremot fortfarande trött. Ultraljudet såg fint ut för 2,5 v sen och idag är det dags för doktorn! Mår du bra??
  • Ulrika45

    Tack Ninhursag! Nu är jag i v 15 och mår bra, förutom att jag sover dåligt vilket är jobbigt. Har berättat på jobbet nu och allt känns mer på riktigt efter UL v 12. Kommer få täta ultraljud från v 20, känns tryggt och skönt och bra att höra till ett universitetssjukhus. Vilken åldersskillnad det blir mellan barnan i din familj med de gamla barnen och den lilla? Hur funkar det tycker du? Min sambo har en dotter på 10 år som blir 11 ungefär vid bf (25 maj för övrigt, får nog gå max 38 veckor enligt besked) - och hon är otroligt positiv. Känns väldigt kul.

    Ha det gott!

  • Ulrika45
    minnam11 skrev 2010-12-13 21:57:39 följande:

     


    Hej Ulrika45 - och grattis! Verkligen jättekul! Jag fick min son vid 42 års åler, och nu vill vi ha en till, får se hur det går...


    Ha det gott!


    Tack! Hur gammal är din son? Lycka till med planerna på syskon!
  • Ulrika45
    Primrose skrev 2010-12-30 03:48:26 följande:
    Stort grattis TS - vad kul! Nu har du gått förbi den mest kritiska tiden, det måste kännas skönt.

    Själv blev jag mamma, för första gången, två månader innan jag fyllde 44. Den största lyckan någonsin, utan tvekan! Vi har försökt att få ett syskon ett tag och jag blev gravid i somras, men fick tyvärr missfall (hade tre innan jag fick sonen) i september. Så det blev inget litet syskon i mars 2011, som vi hoppades på. Men vi ska försöka litet till. Jag fyllde 46 år för ett par dagar sedan och vi kommer att försöka i några månader till. Sedan känner jag att det får vara. Vi har ju redan vår fantastiska son!

    Varför kommer det att göras täta ultraljud efter v. 20? Några särskilda skäl?
    Hej igen! Mitt första UL gjordes i vecka 12 och sen har jag träffat läkare en gång och barnmorska en gång (innan dess bara barnmorska en gång på inskrivningssamtal, före UL). Läkaren sa att man följer mig lite extra pga ålder, minst var fjärde vecka. Kan det bero på att det är ett universitetssjukhus, att man har mer resurser eller så? De säger att jag inte ska gå mer än 38 v för när barnet är färdigvuxet i en äldre kropp så åldras moderkakan snabbare vilket kan medföra att barnets vikt går tillbaka o att barnet bli undernärt.

    Vad sorgligt med ditt missfall, är ledsen för din skull - kan ana vilken hemsk situation det är nu när jag själv går i väntans tider. Är själv så nervös till o från, svårt att vara helt lugn. Vill hela tiden ha "tecken" på att allt är bra... men nu mår jag ju så bra så det är inte mycket mer än magen som är tecken;)

    Allt gott, vi hörs igen, lycka till med syskonplanerna!!
  • Ulrika45

    Tack för era härliga berättelser! Nu har jag 5 veckor kvar så jag längtar, längtar. har tyvärr foglossning o en enorm mage så jag mår inte toppen. Till det kommer en förkylning som påminner om influensa så nu är jag helt färdig. Det får bli VC imorgon, oroar mig för hostan som skakar om magen så hårt... och som gör ont. Men annars är allt toppen och hon växer som hon ska. Så jag hoppas få min lilla tjej strax före min 46-års-dag...

Svar på tråden Fler äldre förstagångsmammor?