• Anonym (ADD?)

ADD symptom hos vuxna

strulmaja skrev 2011-01-13 02:36:43 följande:
    Men varför kan man undra? Står ju bara massa shit och deprimerande saker ändå.
    Nä jag lägger mig och läser bok istället.

Gonatt alla goa brudar!
    Gonatt gosingen!
  • Anonym (ADD?)
    Blackbird skrev 2011-01-13 02:54:49 följande:
    Och det blev inte bättre av att de uppmärksammade ens tystnad. Då ville jag bara sjunka genom jorden...Fast jag har tvingat mig själv att bli mer aktiv, just för att det känns som ett måste. Ett måste att övervinna osäkerheten i större grupper. 

Mmm.. känner igen det där med att vilja sjunka genom jorden!

Bra att du kan vara mer aktiv! Jag har nog gått i motsatt riktning, mer accepterat att jag är introvert och undviker situationer som inte känns bra så långt som möjligt.. jag vet dock inte hur lyckat det är i längden Obestämd
  • Anonym (ADD?)
    Blackbird skrev 2011-01-13 03:17:56 följande:
    Jag försöker också undvika situationer, som t.ex. att jag försöker inte gå på större fester och så eller när en större grupp är samlad. Särskilt om där finns folk jag knappt känner. Dock är krogar och sånt inga problem, utan jag menar om jag blir bjuden hem till en kompis och där finns en massa jag inte känner. Blir himla osäker på mig själv.

Men eftersom jag studerar och hamnar i grupper om fyra till sex personer hela tiden så MÅSTE jag vara mer aktiv, annars får läraren höra om det och jag får skit. En positiv konsekvens av detta är att jag på vägen fått lite bättre självförtroende. Det är ju bra om inte annat! Speciellt nu den sista tiden eftersom jag bara hamnat i grupper med riktigt snälla människor. Om de inte hade varit det hade jag haft väldigt svårt med självförtroendet...

Så jag tror att om du blir tvungen att hamna i liknande situationer där det verkligen krävs av dig att du är aktiv och du inte har något val än att vara aktiv så skulle det gynna dig väldigt mycket. 
    Jag upplever att sådana grupparbeten tar vädigt mycket energi, särskilt om man hamnar i "fel" grupp där man inte riktigt passar in (vilket ofta händer mig av någon anledning Drömmer). Men det är klart om man hamnar i en trevlig grupp så kan det ju gå bättre.  Men jag vet inte på vilket sätt det skulle "gynna" mig riktigt att utsätta mig för det? När grupparbetet är färdigt och gruppen splittras så är jag ju fortfarande samma gamla blyga, tråkiga inåtvända mus...
  • Anonym (ADD?)
    Anonym ((ny med adhd)) skrev 2011-01-13 15:46:54 följande:
    Karavan utan mig menar du, ni skulle ju vara framme vid målet innan jag hunnit ut ur första väjningsplikten (i 10 km i timmen)
    Du låter som chaufören för mig! Jag är lite farträdd! Och hatar att köra själv.. och är väldigt noga med 3 sek regeln!
  • Anonym (ADD?)
    TjockKatt skrev 2011-01-13 16:02:36 följande:
    Jag skulle gärna vilja, men jag vet inte om jag skulle våga i slutändan. Även om jag kom skulle ni inte märka att jag var där. Tungan ute Jag pratar väldigt lite irl när jag inte känner personerna.
    Precis Jag är rädd att ni skulle tycka att jag är tråkig! Obestämd
  • Anonym (ADD?)
    strulmaja skrev 2011-01-13 16:12:54 följande:
    ÄH! Jag tror vi skulle kunna få skitkul ihop. Släng in ett Playstation och ett par bira bara Skrattande
    Ok då! bira och tv-spel kan jag ju inte motstå! Cool
  • Anonym (ADD?)
    Anonym (fått diagnos) skrev 2011-01-13 16:48:53 följande:
    Tack tack, men jag vågar inte hoppas på för mycket. Tror inte det blir behandlingshem heller, och hoppas verkligen inte, men det föreslogs. Får se vad de tycker.

Men som jag trodde så lider jag av långt mycket mer än ADD iallafall. Det kan förklara en hel del bitterhet från min sida på senaste tiden.
    Var det du som hade drag åt AS också? Jag hade tänkt fråga något men nu har jag glömt vad.. hmm..
  • Anonym (ADD?)
    Anonym (hmm) skrev 2011-01-13 17:30:37 följande:
    kapdags igen.

Detta med minnet, jag blir knäpp på det. Skulle ha tvättat håret för tre dagar sen, men glömer att ta med mig schampot från sovrumshyllan in i badrummet varje gång, så i går tvättade jag med balsam bara, gissa hur det ser ut i dag! Alltså riktigt riktigt fett! och i dag hade jag en tanta här från socialpsykiatrin som jag brukar träffa, undrar vad hon tänkte?? Satt och pratade om Asperger, ADHD och hygien mm tjoflöjt vadå tvätta håret.....hoppas hon inte märkte så mycket hehe
    Ähh.. du körde ju med CO-tvätt, det är ju jättepoppis på FL (i No poo tråden) alltså helt Normalt!! Flört
  • Anonym (ADD?)
    janniahlholm skrev 2011-01-13 17:44:14 följande:
    är det någon annan här som har problem med sömn?

äter ni någon form av insomningsmedicin isåfall? är så skeptisk till mediciner, det känns som dom bara tar bort vissa symptom, men att problemet ligger kvar.. :(
    hehe, du har inte hängt här på nätterna hör jag Flört
  • Anonym (ADD?)

Kommer ni ihåg att vi tdigare diskutterade låtar som fastnar på hjärnan och man går och sjunger samma snutt om och om igen?

Strulmaja postade ju en länk till "Mange Myt" igår kväll (i natt, imorse? ;) och gissa vad som fastnade i mitt huvud? Jo, en av hans låtar  "borderlina".. den a snurrat i mitt huvud hela dagen idag.. tack och lov har jag inte sjungit den utan den har bara malt på i huvudet.. Det kunde ju ha blivit pinsamt annars.. "det e ju då ett helvetee med en Bordelinetjejee.. föresten va e min katt?"...

Svar på tråden ADD symptom hos vuxna