• TjockKatt

ADD symptom hos vuxna

Samarkand skrev 2011-01-20 16:56:34 följande:
    Jag har fått en sån lång startsträcka på morgonen i och med Ataraxen så jag börjar oroa mig för hur det ska gå när jag får jobb och ska ta mig iväg. Mornarna är hur som helst min sämsta tid på dagen och man kan lätt ta mig för självmordsbenägen då. :(

Men jag är sååå glad för att jag på G för utredning om några veckor,  var bara tvungen att nämna det igen. :)
    Ja, det är det som är jobbigt för mig eftersom jag har skola. Man kan ju inte direkt schemalägga när man är i behov av ångestdämpande. Obestämd

Just ja, jag glömde att gratulera! Skönt att det är på gång!
  • TjockKatt
    Anonym (fått diagnos) skrev 2011-01-21 17:10:41 följande:
    Någon mer som lider av smärtproblematik?
    Hur menar du med smärtproblematik?
  • TjockKatt
    Anonym (fått diagnos) skrev 2011-01-21 19:42:02 följande:
    Okej!

Har en till fråga, någon här som vet vad jag menar när jag säger "kolsyreljud i strupe/nacke"? Bubbligt, knastrande ljud? Ofta i samband med hungerskänslor?
    Jag får alltid så.
  • TjockKatt
    Anonym (fått diagnos) skrev 2011-01-21 20:09:08 följande:
    Ja men du, jag säger bara en enda sak.

Googla "chiari".
    Jag googlade, men förstår inte riktigt vad du menar att jag ska förstå? Jag kanske hittar fel sidor?
  • TjockKatt
    psyko II skrev 2011-01-24 07:27:58 följande:
    Om jag får dansa som jag vill å med lite sprit i kroppen så är det helt ok, men det kanske inte funkar på ett zumba pass?? :D
    Inte på ett gym kanske.

Jag har också noll kordinationsförmåga, eller motoriska skills. Stel som en pinne och rörlig som en bit sten. Jag köpte wii fit och har tränat upp min motorik lite grann där med olika "spel" där man ska röra sig i takt och göra olika rörelser. Det har fungerat rätt bra, men jag är inte redo för ett danspass än på ett tag. Men det kan vara ett tips, finns massor av olika sorters träningsspel till det och även om man kanske inte blir kroppsbyggare så får man iallafall en grundkondition, beroende på hur ofta man står på brädan.
  • TjockKatt
    BeaBee skrev 2011-01-24 07:36:58 följande:
    Det där låter some ett väldigt bra alternativ till träning, då kanske man kan ha kul samtidigt också! Varför ska det vara så svårt att komma igång att träna?
    Jag tycker det är väldigt roligt. Jag har svårt för att träna på gym, som är mitt enda alternativ eftersom jag inte kan göra rörelsepass av något slag, jag blir så uttråkad. Men med wii så är det ju som spel där man använder sin kropp för att samla poäng och så. Göra olika banor, tex cykla genom en stad och hitta alla flaggor och hinna till mål på kortast tid. Och lite muskelövningar och yoga. Det rekommenderar jag verkligen, även om man inte orkar släpa sig till gymmet så kan man spela någon bana där och förhoppningsvis kommer man då igång och gör mer.
  • TjockKatt
    BeaBee skrev 2011-01-24 07:59:55 följande:
    Omedelbart resultat via spel känns verkligen som något för mig eftersom jag blir rastlös annars så jag ska börja tjata på sambon om att införskaffa något sådant!
    Det tycker jag, passar oss gymskygga. Dessutom är det kul, lätt att slå ihjäl en timme på om man har tråkigt.
  • TjockKatt
    BeaBee skrev 2011-01-24 13:00:53 följande:
    Är det någon av er som har provat propavan? Jag fick det utskrivet idag men är lite fundersam om det verkligen är bra. Blir man helt däckad dagen efter?
    Jag har provat. Det var inte så däckande, men tänk på att inte ta den försent. Tar man den efter tolv så är det svårt att komma upp tror jag.
  • TjockKatt
    Anonym (fådi) skrev 2011-01-28 12:06:53 följande:
    (fått diagnos) låter hälsa att hon hade "rätt". Vid ordentlig fysisk undersökning visade det sig att hon bland annat länge burit på både kraftig infektion och inflammation som hon nu medicinerar mot, och som orsakade hennes usla mående och allmäntillstånd, samt att fler prover är skickade på analys för vidare utredning.

Hon får dock inte skriva anonymt på ett tag.

Gud vad skönt för henne! Jag blir glad, även om jag samtidigt beklagar, aldrig kul att vara sjuk liksom. Men det var ju det hon strävade efter, att få sin undersökning. Kram på dig (fått diagnos)!
  • TjockKatt

Jag är fruktansvärt dålig på att hantera stress, samtidigt som jag alltid utsätter mig för stressande situationer eftersom jag skjuter upp allt. Jag får panik av stress, skriker, kastar saker och beter mig som ett riktigt rikspucko. Kan inte styra mig själv alls i såna situationer. Dock kan jag kontrollera det så pass att jag inte beter mig så på allmän plats bland okända människor. Då blir det lite mer dämpat.

Svar på tråden ADD symptom hos vuxna