ADD symptom hos vuxna
Anonym (hmm) skrev 2010-12-20 07:39:06 följande:
Jag får också tvångssångssyndromet 
Sen detta med att skratta, jag skrattar aldrig högt om nån trillar eller när det händer grejer (roliga) tycker det är så pinsamt för deras skull å det skulle ju bli värre om jag skrattade också. Men därimot för några år sen, fick jag världens skrattbryt i tunnelbanan. Stod själv i gången, kommer inte i håg vad jag skrattade åt men börjar helt plötsligt gapskratta, kunde inte sluta å folk glodde å undrade säkert vad det var med mig.
Jag var tvungen att gå av några stationer innan å ta nästa tunnelbana när jag lugnat ner mig :)
Det kan jag börja skratta åt än i dag.
Häromdagen skulle jag hälla kaffebönor i kaffemaskinen å hälde i tacochips i stället! höll på att skratta i hjäl mig, så fort jag ska berätta det för nån så går det inte för jag skrattar för mycket.
Skrattar oftast åt mina bilder i huvudet som jag kan se i bland, behöver inte ha med situationen att göra utan jag kan vidareutveckla det nån berättar å så står jag å skrattar åt nått helt annat å dom står som fån.
Har jag väl börjat skratta så kan jag knappt sluta, tårarna sprutar.
Sen diskuterar jag ofta med mig själv i huvudet te x inför ett möte, å svarar i förväg på vad dom eventuellt kan ha för frågor, måste känna känslan av att jag säger rätt och vet vad jag ska svara innan jag kommer dit. lyckas ju inte alltid bli så som mina diskutioner var från början i mitt huvud hehe
Enligt min psykolog är det olika för olika folk hur man tänker i bilder,ord, färger osv
Det har hänt ett par ggr att jag skrattat högt rakt ut, att jag inte kunnat kontrollera att det kommer men sedan kommit på mig själv och skämts. Jag vill verkligen inte framstå här som en empatistörd människa.... det är jag inte, åtminstone TROR jag inte det.
Ibland känns det som om jag nästan har för mycket empati och medkänsla för andra att det blir jobbigt. Det är bekant det här med att sortera intryck, tankar och känslor som jag har problem med.
Är det förresten någon som vet om människor med add/adhd har minskad empati? Det kanske bara är så att det kan verka så just p.g.a svårigheterna att sortera all inkommande information.
Jag skrattar också åt mina egna inre bilder och precis som du vidareutvecklas det i huvudet. Jag kan skratta 10 minuter efter ett skämt berättats, när alla andra tystnat för att jag ser allt framför mig i tankarna. Då brukar jag få höra att ja, ja det räcker nu, SÅ kul var det inte. Men de har ju ingen aning!