ADD symptom hos vuxna
Jag har många projekt och idéer, en del påbörjade, andra som stannat i tanken men som jag ofta tänker på och planera för. Te.x:
* renovera barnens rum (delvis påbörjat)
* sortera och lämna kläder och annat grejs till secondhand-butik (påbörjat och delvis klart men jag tycks aldrig komma iväg till den där butiken)
* framkalla massvis med bilder och rama in (ett par ramar inhandlade men inte mer)
* organisera upp hemmet bättre med hjälp av diverse boxar och förvaringslådor (påbörjat och typ klart i 1½ rum, bara sisådär 4-5 rum kvar)
* kontakta och träffa vänner jag inte träffat på bra länge och som hört av sig och undrar vart jag håller hus (påbörjat men den där träffen blir aldrig av)
* börja träna (påbörjat i 2-3 dagar för att sedan skita sig. Nu: ingenting)
osv, osv...
Det jag har som jag borde göra;
* Skicka in A-kassepapperna
* Skicka in arbetsprover och ansökan
* Måla klart listerna i sovrummet som är 75 % klara
* Börja träffa mina vänner igen, energin räcker inte till för det. Samma sak påbörjat men träffen blir aldrig av.
* Slutföra ett jobb på företaget, jag tycker att 15 000 kr rätt ner i fickan borde vara tillräckligt motiverande för att skicka iväg fakturan men icke då.
* Slutföra en film för min arbetsgivare
Idag ska jag iväg på mitt första samtal på öppenpsyk och det ska bli så skönt att få komma igång och göra något!