Inlägg från: Malin1976 |Visa alla inlägg
  • Malin1976

vikt...peppningstråd =)

Min svärfar fyller visst år idag så han bjöd på tårta efter lunchen. Sen blir det pizza till middag, försöker intala mig att ta kebab eller sallad istället så vi får se hur det går!
  • Malin1976

Jag hejade oxå på en sallad men det blev en pizza
    Får väl skylla mig själv. Men nu får jag ju skämmas ordentligt när flera läser det, annars har jag ju suttit hemma å bara tänkt det klassiska.... Nästa gång....
    Nä, imorgon jobbar Peter FM å Vilmer ska på dagis så jag tänkte lyxa på med en långprommis nu när vägarna frusit till och det inte är lerigt å slaskigt längre.
    Det är iallafall skönt att jag ej blir sugen på chips å godis för nu öppnade Peter chipspåsen å ska snaska. Har ingen som hjälper till så inte...
    Min stora passion är då mat och kakor/bullar. Annat kan jag leva utan!!

Emmizor: Så skönt det lät med 2 timmars promenad. Å med vagnen så blir det ju tyngre dessutom!

TL: Våran husvagn står helt oskyddad på gräsmattan. Har inte hittat någon förvaringsplats åt den! Får se hur den mår till sommaren...

Ha det så bra allihopa!!

• Malin1976

Hej hej!
    Idag ska jag ner på stan å hämta ut nya linser. Är lite jobbigt att vara brillmongo när det är så kallt ute, glasen immar igen så när man kommer in. Skulle på promenad men glömde att det är gymping ikväll på skolan så då ska jag dit å svettas en timme istället. kul!

TL: Vi har en Adria 535 lite äldre. Fick köpa den av Anna-Carins granne för en spottstyver. Hon ville bara bli av med den eftersom den påminnde henne om sin man som dog i cancer. Så vi fick köpa den för 10000kr och den var värderad till 32000kr. Snacka om tur! Dessutom lämnade hon all inredning, superfräscha kastruller å gjutjärnsstekpanna. Tallrikar å glas så vi behövde bara städa ur den å diska upp så var den klar att åka iväg med. Men det känndes som vi rånade den stackars kvinnan när vi for iväg, men samtidigt visste hon vad den var värd också såg jag hur lättad hon blev när vi for.

Nä, nu ska jag duscha har nog äntligen fått värme i pannan. Ha det gott tjejer! Ska vara duktig idag när jag lunchar på stan!!

• Malin1976

Tjena tjejer!
    Jaha, då skulle man vara och träna nu å svettas å må gott... Pyttsan! Hämtade pojken på dagis å det började spöregna, vi fick köra i 30km/tim hem. Inte kul, ändå gled vi kors och tvärs över vägbanan. Tur det inte är så mycket trafik här i skogen!
    Så regnet har fortsatt å fortsatt så jag ville inte ut å köra igen. Så nu sitter jag här vid datorn och bränner fett!
    Men imorgon blir det promenad efter kyrkis med en kompis, då måste de ha hunnit sanda!
    Lunchade en baugette med curryröra å kyckling. Lingon/Lime vatten till- supergott men kanske ej det nyttigaste. Sen blev det en hembakt kanelbulle med te hos en kompis. Hrm, men jag har inte misslyckats så mycket som igår!

Theresa: Så bra med en länk till nyttig å snabblagad mat. Ska kolla den strax.

Smala tjejer, ja varför ska de alltid få bekräftelse? Måste bero på dåligt självförtroende. Det är ganska roligt för de som tränar å håller sig i form på så sätt frågar ju aldrig men dessa smala (på gränsen till anorektiska) tjejerna måste göra det. Sjukt!

TL: Både vi och min svåger Micken har Adria, så här är det rena karavanen! (Tror Micke känner honom för de hejades på cruisingen. Han är kompis med Roine som jobbat med Micke.)

Nänä, ha det gott!

• Malin1976

Jaha Theresa, det lät ju bra!!

• Malin1976

TL: Det vet du säkert en låång busig kille... Dock en helhärlig farbror!

• Malin1976

Hej hej!
    Theres1: Vad du har varit duktig! Nu skäms jag ännu mer över kexchokladen som slank ner när Vilmer somnat...
    Blir så avundsjuk på alla som ska ut och gå, här i öknen där jag bor har vi ännu inte fått sandat. Försökte oss ut på en tur men gav upp vid postlädan eftersom fötterna bara gled åt alla håll. Trist, jag som peppat mig för träning två gånger nu!

Blondinen: Jag har hört att man kan överföra sitt anlag för karies till de små om man äter/ger dom mat från samma sked. Vet inte om det är sant men omöjligt är det ju ej. Kanske det får dig att sluta tjuvsmaka??

TL: Blir så avundsjuk på er som ska åka iväg! Och det va ingen liten resa heller, Thailand! Sol, bad å bara varandra å tänka på. Härligt!! Jag har bara varit ifrån Vilmer från fredagmorgon till söndagkväll som längst, men det behövs verkligen att man bara får vara sig själv några dagar, inte mamma å pappa. Samtidigt som barnen får vara borta å bli lite bortskämmda också!

Nä, ska peppa inför eftermiddagen då för grannen hade ringt till han som sanda så han skulle komma då.
    Lycka till till mig å alla er andra!!

• Malin1976

Marsmamman: Åh så gott med mc chicken!! Riktigt bra att ta morötter istället för strips med vitlöksdip!!

TL: Jag har gått ner i tid å jobbar 9-15 alla dagar men nu har jag inte jobbat på två veckor och kroppen/psyket säger bara nej, nej, nej! Vet inte vad som hänt om jag är påväg att bli utbrännd eller.. (Hemska tanke)
    Ska till läkaren imorgon så får vi se om dom kan lösa det. Men just nu känns det inte bra, tyvärr.
    Den där sandningen å plogningen på natten förstår jag ej är kul! Traktorn går på rus så det skriker överallt!

• Malin1976

TL: Kan tänka mig att det mest är stressen att ej räcka till å kunna göra sitt bästa. På jobbet, som mamma och sambo. Får ju ständigt höra på Vilmers dagis hur trött han är, aldrig sägs något till Peter. När han hämtat är allt sååå bra och när jag lämnar morgonen efter får jag höra hur trött han va dagen innan. (+en massa andra saker som dom gör där). Sen på jobbet känner jag att jag är där för lite för att kunna göra ett bra jobb som jag är nöjd med och hemma ska det hinnas med allt möjligt. Nu har ju Peter dessutom varit borta å jobbat flera veckor så då har det varit extra tufft så jag antar att det är därför kroppen sagt ifrån nu.
    Men jag kan ju inte ändra min arbetstid heller för jag kan ju ej öppna eller stänga eftersom Peter jobbar som han gör. Och vara där mindre för Vilmers skull... Ja då hinner jag ännu mindre där. Det är som en ond cirkel!

Marsmamman: Jag är svag för kött, potatis och sås gjord på grädde. Mums!! Kakor och bullar i allmänhet älskar jag och kan aldrig säga nej till det!

Nu ni är traktorn här med sand, äntligen!! Ska ta å väcka Vilmer å ge han lite mellis så får vi gå ut sen igen.

Ha det!!

• Malin1976

God morgon!
    Oj vad mycket att läsa sen igår!
    Vi fick främmande vi så då blev det bulle, snoddas å pepparkakor. Jag som faktiskt tog mig ut på eftermiddagen med hela familjen på långprommenad. Det va så himla skönt väder att halka runt i, fick typleta efter sandkornen..
    Jaa, Tore på Biggest Loser såg ju ut att ha anoretiska armar, men den där Andreas som gått ner över 80 kilo, vilken skillnad! Men man såg ju under programmets gång vilka som var mest glada och peppade att träna och det är ju dom som det gått bäst för. Paulines armar, jisses! Inge fett å gäddhäng där inte!

Theresa1: Hur vet man när man är utbrännd? (Vet inte hur man skickar privat meddelande)

Blondinen: Muskler väger mer än fett så det är lätt hänt att man ökar i vikt till en början. Men det brukar gå neråt sen. Så duktig du är på å promenera!

Ska strax ta å göra iordning frukost innan vi ska iväg jag å Vilmer.

TL: Har börjat fundera på om jag ska söka jobb närmare men inget jag gjort ännu. Får se vad som händer!

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)