• MHK

Sparkar av sig täcket,iskall på morgonen

Har någon råd till mitt problem. Min son är 20 månader gammal och kan verkligen inte ligga still när han sover. Han sparkar av sig täcket hela tiden och jag får stiga upp flera gånger under natten för att lägga täcket på honom igen. Har bytt täcke till filt ifall han tycker att täcket é för varmt men nej, samma problem där också.

Han har pyjamas på sig men ändå så är han kall varje gång jag kommer över till honom. Tänkte köpa en sovpåse från IKEA till honom men han lär hata den. Vad har ni för råd?

• Svar på tråden Sparkar av sig täcket,iskall på morgonen
  • Modgun

Om han blir kall så kanske du ska höja värmen i rummet.
    Annars så kan du låta honom sova på ett varmt täcke med filt över sig så värmer det ju alltid ngt. Fick göra så med lillan när han hade "kasta av sig täcket" period och hon blev inte kall.

• Ema86

finns det nå varmare pyjamasar kanske? eller värmekudde bredvid honom i sängen?

• Bellans mamma

En varmare pyjamas kanske och sockar så gjorde jag med min stora tjej när hon kastade av sig täcket på nätterna att höja värmen i rummet är också bra

• virre85

Mina barn gör likadant, har alltid gjort. Men hemma hos oss räcker det med en vanlig pyjamas för att de ska hållas sig varma.
    Men funkar det inte med mysbyxor och en vanlig tröja och strumpor, de blir kanske varmare.

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • Pickeli

Varmare pyjamas?

Google it!
  • MHK

Har 21 C i rummet, går tyvärr inte att styra värmen eftersom Helsingborgs Hem säger att deras policy är att det erbjuder 21 C. Vad menas med värmekudde? Var köper man sådana? 
    Har köpt värmare pyjamasar men på något sätt så åker benen upp så ibland så é benen bara, ska jag låta honom sova med strumpor?  

• virre85
    MHK skrev 2010-10-18 11:46:15 följande:
    Har 21 C i rummet, går tyvärr inte att styra värmen eftersom Helsingborgs Hem säger att deras policy är att det erbjuder 21 C. Vad menas med värmekudde? Var köper man sådana? 
    Har köpt värmare pyjamasar men på något sätt så åker benen upp så ibland så é benen bara, ska jag låta honom sova med strumpor?  
    Om han har svårt att sova med strumpor kan du ju sätta på honom dom när du går och lägger dig.
    (¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • Pickeli
    MHK skrev 2010-10-18 11:46:15 följande:
    Självklart! På med ett par sköna, varma strumpor! Ha över sturmpan över byxbenet också så de inte hasar upp!

Min kille sparkar också alltid av sig täcket men vi har nog varmt för endast pyjamas.

Föresten 21 grader, shit då hade vi fryst ihjäl! Skönt när man ska sova men inte annars!
    Google it!
  • Ema86

värmekudde,,, en kudde fylld av vete tror jag det är som man kan köra i micron så den blir varm. det finns "finare" för barn å .. typ nalleform på apoteket

• Pickeli
    Ema86 skrev 2010-10-18 11:58:13 följande:
    värmekudde,,, en kudde fylld av vete tror jag det är som man kan köra i micron så den blir varm. det finns "finare" för barn å .. typ nalleform på apoteket
    Fast den håller sig inte varm speciellt länge så det är ingenting jag skulle lägga pengar på just för det avseendet TS!
    Google it!
Svar på tråden Sparkar av sig täcket,iskall på morgonen