• MHK

Sparkar av sig täcket,iskall på morgonen

Har någon råd till mitt problem. Min son är 20 månader gammal och kan verkligen inte ligga still när han sover. Han sparkar av sig täcket hela tiden och jag får stiga upp flera gånger under natten för att lägga täcket på honom igen. Har bytt täcke till filt ifall han tycker att täcket é för varmt men nej, samma problem där också.

Han har pyjamas på sig men ändå så är han kall varje gång jag kommer över till honom. Tänkte köpa en sovpåse från IKEA till honom men han lär hata den. Vad har ni för råd?

• Svar på tråden Sparkar av sig täcket,iskall på morgonen
  • happy 78

Jag får absolut inte lägga på filt eller täcke på min son för då blir han arg .
    Han gillar inte att han fastnar i den när han rör sig en massa.
    Vi har varmare pyjamas, strumpor och mysiga filtar längs sidor och under.
    Funkar mkt bättre än att försöka prångla på honom filten.

• MHK
    Ema86 skrev 2010-10-18 11:58:13 följande:
    värmekudde,,, en kudde fylld av vete tror jag det är som man kan köra i micron så den blir varm. det finns "finare" för barn å .. typ nalleform på apoteket
    Tack för tipset, får köpa en
  • MHK
    Halkatla skrev 2010-10-18 13:02:54 följande:
    Men vänta nu här. Barnet - som sover i pyjamas - sparkar alltså av sig täcket flera gånger per natt för att det blir för varmt för honom. Och era råd är att TS ska tvångsklä honom? Han verkar ju sova som en stock (det är TS som kliver upp på natten och lägger på täcket igen - inte ungen som vaknar och fryser!) och har inga problem med värmeregleringen.

Det är inte en nyfödd vi pratar om! Sparkar han av sig täcket så är det för att han inte kan sova när det är för varmt! Sluta köra över pojkstackarn!
    Han är ju iskall
  • BlommyNess12

Ja, låt han sova utan täcke då, om han fryser så mycket så vaknar han garanterat och klagar, det är en nästan tvååring vi pratar om..

• MHK

Bra tips med fiLt under och strumporpå, ska prova eRa råd ikvälL, tack

• Weird One

Om han är kall, hög värmen i hans rum. Så han kan sova utan täcke.
    Ta på honom pyjamas med ben och sockar på fötterna.

• Pickeli
    Weird One skrev 2010-10-18 15:18:32 följande:
    Om han är kall, hög värmen i hans rum. Så han kan sova utan täcke.
    Ta på honom pyjamas med ben och sockar på fötterna.
    Hlj värmen? Hon kan inte det som du kan läsa i tråden. Men det är klart, det går ju att köpa ett el-element.

TS: tänk på att en vetekudde håller sig varm en timme på sin höjd, onödigt att köpa för den skull bara!! Köp ett element på clas ohlson istället och höj värmen någon grad!
    Google it!
  • Pickeli
    Pickeli skrev 2010-10-18 15:22:05 följande:
    Hlj värmen? Hon kan inte det som du kan läsa i tråden. Men det är klart, det går ju att köpa ett el-element.

TS: tänk på att en vetekudde håller sig varm en timme på sin höjd, onödigt att köpa för den skull bara!! Köp ett element på clas ohlson istället och höj värmen någon grad!
    Haha HÖJ skulle det stå!
    Google it!
  • Weird One
    Pickeli skrev 2010-10-18 15:22:05 följande:

Ja, hellre köpa ett elelement än att lägga en värmekudde mot honom, han blir ju varm när han sover, alltså sparkar han av sig täcket.
    Ska hon koka ungen eller?

Bättre att få upp rumstempen så han kan sova bekvämt utan täcke.
  • BlommyNess12
    Weird One skrev 2010-10-18 15:25:06 följande:
    Ja, hellre köpa ett elelement än att lägga en värmekudde mot honom, han blir ju varm när han sover, alltså sparkar han av sig täcket.
    Ska hon koka ungen eller?

Bättre att få upp rumstempen så han kan sova bekvämt utan täcke.
    Men bäst är väl att låta ungen vara? Om han fryser så kommer han vakna och ta på sig täcket igen?
Svar på tråden Sparkar av sig täcket,iskall på morgonen