• MHK

Sparkar av sig täcket,iskall på morgonen

Har någon råd till mitt problem. Min son är 20 månader gammal och kan verkligen inte ligga still när han sover. Han sparkar av sig täcket hela tiden och jag får stiga upp flera gånger under natten för att lägga täcket på honom igen. Har bytt täcke till filt ifall han tycker att täcket é för varmt men nej, samma problem där också.

Han har pyjamas på sig men ändå så är han kall varje gång jag kommer över till honom. Tänkte köpa en sovpåse från IKEA till honom men han lär hata den. Vad har ni för råd?

• Svar på tråden Sparkar av sig täcket,iskall på morgonen
  • Halkatla

Men vänta nu här. Barnet - som sover i pyjamas - sparkar alltså av sig täcket flera gånger per natt för att det blir för varmt för honom. Och era råd är att TS ska tvångsklä honom? Han verkar ju sova som en stock (det är TS som kliver upp på natten och lägger på täcket igen - inte ungen som vaknar och fryser!) och har inga problem med värmeregleringen.

Det är inte en nyfödd vi pratar om! Sparkar han av sig täcket så är det för att han inte kan sova när det är för varmt! Sluta köra över pojkstackarn!

• Leija
    Halkatla skrev 2010-10-18 13:02:54 följande:
    Men vänta nu här. Barnet - som sover i pyjamas - sparkar alltså av sig täcket flera gånger per natt för att det blir för varmt för honom. Och era råd är att TS ska tvångsklä honom? Han verkar ju sova som en stock (det är TS som kliver upp på natten och lägger på täcket igen - inte ungen som vaknar och fryser!) och har inga problem med värmeregleringen.

Det är inte en nyfödd vi pratar om! Sparkar han av sig täcket så är det för att han inte kan sova när det är för varmt! Sluta köra över pojkstackarn!
    Fast är det som för vår son så blir det för kallt utan istället. Han sparkar av sig, blir kall, fryser och vaknar pga det.
  • Leija

Låt honom sova med pyamas, strumpor och lägg en fleece filt under honom så kanske det håller lite värme iaf. Våran skrutt vill verkligen inte ha täcke, så då får man ta på pyamas och strumpor.

• Eisa

Jag löser det genom att sonen sover i min säng. När han fryser vaknar han och kryper in under mitt täcke och blir very varm omedelbart.

• Hoppfull84

skaffa en sovpåse vettja! de har på IKEA för 99-150 kronor, mysiga, mjuka och bebisen håller sig lagom varm hela natten.

• Halkatla
    Hoppfull84 skrev 2010-10-18 13:13:00 följande:
    skaffa en sovpåse vettja! de har på IKEA för 99-150 kronor, mysiga, mjuka och bebisen håller sig lagom varm hela natten.
    Men nu är det ingen bebis. Barnet är snart två år.
  • VildVittra
    Hoppfull84 skrev 2010-10-18 13:13:00 följande:
    Var på väg att skriva samma sak...sovpåse löser dina problem...finns i massa olika storlekar och utseenden.
    Vi har en nu till vår lilla mullvad..hehehe...ska straxt köpa en större då lillan är på väg att växa ur sin.
    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10
  • Pickeli
    Halkatla skrev 2010-10-18 13:02:54 följande:

Kul att du säger att barnet sparkar av sig täcket för att barnet är för varmt när hans egen mamma säger att han sparkar av sig täcket för att han är "vild" i sömnen och är för kall när hon går upp till honom. men du kanske vet bättre trots allt? Obestämd

Jag måste klä på min pojk pyjamas på kvällen bara för att han sparkar av sig täcket, det gör han oavsett om han är varm eller kall. Det handlar inte om det. Det har han gjort ända sen han var pytteliten bebis. Så gör han även ute i vagnen om han sover under en filt istället för en åkpåse, men jag kanske borde låta honom sova utan filt ute på vintern? Eller vad tycker du?
    Google it!
  • Pickeli
    VildVittra skrev 2010-10-18 13:19:29 följande:
    Var på väg att skriva samma sak...sovpåse löser dina problem...finns i massa olika storlekar och utseenden.
    Vi har en nu till vår lilla mullvad..hehehe...ska straxt köpa en större då lillan är på väg att växa ur sin.
    Hur funkar den att gå i? Jag tänkte om barnet vaknar på natten och rymmer ur sängen? Halkar de inte och slår sig då?
    Google it!
  • VildVittra
    Pickeli skrev 2010-10-18 13:21:14 följande:
    Hur funkar den att gå i? Jag tänkte om barnet vaknar på natten och rymmer ur sängen? Halkar de inte och slår sig då?
    jo sant....min är ju bara sexmånader så jag har ju inte det problemet.......än.
    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10
Svar på tråden Sparkar av sig täcket,iskall på morgonen