Halkatla skrev 2010-10-18 13:02:54 följande:
Men vänta nu här. Barnet - som sover i pyjamas - sparkar alltså av sig täcket flera gånger per natt för att det blir för varmt för honom. Och era råd är att TS ska tvångsklä honom? Han verkar ju sova som en stock (det är TS som kliver upp på natten och lägger på täcket igen - inte ungen som vaknar och fryser!) och har inga problem med värmeregleringen.
Det är inte en nyfödd vi pratar om! Sparkar han av sig täcket så är det för att han inte kan sova när det är för varmt! Sluta köra över pojkstackarn!
Kul att du säger att barnet sparkar av sig täcket för att barnet är för varmt när hans egen mamma säger att han sparkar av sig täcket för att han är "vild" i sömnen och är för kall när hon går upp till honom. men du kanske vet bättre trots allt?
Jag måste klä på min pojk pyjamas på kvällen bara för att han sparkar av sig täcket, det gör han oavsett om han är varm eller kall. Det handlar inte om det. Det har han gjort ända sen han var pytteliten bebis. Så gör han även ute i vagnen om han sover under en filt istället för en åkpåse, men jag kanske borde låta honom sova utan filt ute på vintern? Eller vad tycker du?