• MHK

Sparkar av sig täcket,iskall på morgonen

Har någon råd till mitt problem. Min son är 20 månader gammal och kan verkligen inte ligga still när han sover. Han sparkar av sig täcket hela tiden och jag får stiga upp flera gånger under natten för att lägga täcket på honom igen. Har bytt täcke till filt ifall han tycker att täcket é för varmt men nej, samma problem där också.

Han har pyjamas på sig men ändå så är han kall varje gång jag kommer över till honom. Tänkte köpa en sovpåse från IKEA till honom men han lär hata den. Vad har ni för råd?

• Svar på tråden Sparkar av sig täcket,iskall på morgonen
  • Weird One
    BlommyNess12 skrev 2010-10-18 15:26:54 följande:
    Men bäst är väl att låta ungen vara? Om han fryser så kommer han vakna och ta på sig täcket igen?
    Jo, det kan jag också tycka.
    Men om man prompt ska göra något så är det att höja tempen i hans rum som är det bästa alternativet tycker jag
  • Pickeli
    Weird One skrev 2010-10-18 15:25:06 följande:
    Ja, hellre köpa ett elelement än att lägga en värmekudde mot honom, han blir ju varm när han sover, alltså sparkar han av sig täcket.
    Ska hon koka ungen eller?

Bättre att få upp rumstempen så han kan sova bekvämt utan täcke.
    Han sparkar inte av sig täcket för att han är för varm, han sparkar av det ändå. Precis som min grabb där hemma.
    Google it!
  • Guld gossarnas Super Mamma

ja...hjälp,hur ´´dålig´´ är jag som mamma nu då...jag har inte gått upp på nätterna i 2år för att hålla koll på att en snart 2 åring har täcketpå sig... mina har om det trots varm pyjamas vaknat för att de fryser,tagit på sig sitt täcke själv och sen somnat om,min minsta blir 3 år till våren.

HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • Pickeli
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2010-10-18 15:40:14 följande:
    ja...hjälp,hur ´´dålig´´ är jag som mamma nu då...jag har inte gått upp på nätterna i 2år för att hålla koll på att en snart 2 åring har täcketpå sig... mina har om det trots varm pyjamas vaknat för att de fryser,tagit på sig sitt täcke själv och sen somnat om,min minsta blir 3 år till våren.
    Vad kul att du har så duktiga barn som tar på sig täcket själva. Förstår dock inte varför du måste göra dig lustig över att TS inte vill att hennes barn ska vara kall när han sover?

Och vad vet du? Han kanske sover dåligt och vaknar och gråter för att han är kall? Har TS sagt varför hon går över till honom?
    Google it!
  • Pickeli
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2010-10-18 15:46:07 följande:
    MEN ursäkta mig då!!!!   Demon
    Fråga någon om du kan få en kram, det verkar som du kan behöva en med den där attityden.
    Google it!
  • BlommyNess12
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2010-10-18 15:49:29 följande:
    Man kan ju undra VEM av oss som har ´´den ATTITYDEN´´´suck.
    men jösses...
  • madicken78

Min dotter som blir 2 år om en knapp månad har aldrig någonsin haft täcke fram tills för ca en månad sen då hon började självmant fråga efter sitt täcke. (det har alltid funnits i sängen dock)
    När hon var mindre blev hon fullkomligen galen om vi försökte lägga på henne täcket så vi beslöt oss för att helt enkelt inte använda det. Vi resonerade som så att blev hon besvärad av att hon frös så skulle hon säkerligen vakna och vara ledsen. Vi har alltid haft strumpor på henne när hon sover och pyjamas (om det inte varit en varm sommardag förstås!)
    Rätt som det är börjar säkert din som fråga efter täcke, men fram tills dess tror jag inte du behöver oroa dig, sover han gott så är han säkert alldeles lagom varm!

• Lekia

Köp ett billigt elelement som du bara sätter i kontaktuttaget!

Svar på tråden Sparkar av sig täcket,iskall på morgonen