• tristania

Piercing på 15 åring?

På dom flesta studios får en 15 åring pierca sej - med förälderns underskrift.  Hål i tungan är 18 däremot (vad jag vet).
    Skulle du låtit din 15 åring pierca sej (med din underskrift)?

Min 15 åring har nyligen fått "snakebites",  (googla om ni inte vet vad det är) och jag tycker det är helt okej.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Piercing på 15 åring?
  • vampyria2
    Halkatla skrev 2010-10-19 21:23:58 följande:
    Absolut inte! Och det beror på att jag vill slippa se piercade ansikten hemma vid frukostbordet. Tycker att det är avskyvärt fult. Skulle ungen få för sig att göra något sådant så får hon göra det på egen hand i smyg. JAG tänker inte hjäpa till. Hellre skulle jag låta ungen supa sig full hemma. (Vilket jag förstås inte tänker göra på riktigt, men så stark är min aversion mot ansiktspiercingar.)
    Så din vilja är lag då eller? Det dina tonåringar vill är inte viktigt eller?  Om de vill bli tex punkare skulle de få det för dig då eller vill du slippa se det också? Om de skaffar pojk/flickvänner som har percingar får de inte komma och hälsa på då, efter som du inte vill se det?
  • Pappamannen

Du tar mig för någon annan än den jag är vampyria. Jag lägger inga värderingar i vare sig piercingar eller tatueringar. Däremot konstaterar jag att du måste räknats som vuxen och tog ett aktivt beslut på egen hand när du gjorde din tatuering. Tyvärr kan jag inte se bilden, säkert någon brandvägg som hindrar mig. Min dator är ett fort!

Förresten har mitt band jag hade en gång i tiden varit förband till Ebba Grön, det var starx efter det att jag sjäv gjorde min första tatuering. Det du!!! Nu är du bra avundsjuk va? 

• Halkatla
    vampyria2 skrev 2010-10-19 21:27:07 följande:
    Så din vilja är lag då eller? Det dina tonåringar vill är inte viktigt eller?  Om de vill bli tex punkare skulle de få det för dig då eller vill du slippa se det också? Om de skaffar pojk/flickvänner som har percingar får de inte komma och hälsa på då, efter som du inte vill se det?
    Visst får kompisar hälsa på, och pojk/flickvänner också, oavsett hur de ser ut. Min poäng är att inget kan få mig att bidra till eländet. Om omyndiga ungar måste ha intyg från föräldrarna på att det är OK, så innebär det att jag som förälder än så länge har rätten att sätta ner foten och säga nej, stopp och belägg. På samma sätt som med spriten. Och knarket.
  • vampyria2
    Pappamannen skrev 2010-10-19 21:36:04 följande:

Du tar mig för någon annan än den jag är vampyria. Jag lägger inga värderingar i vare sig piercingar eller tatueringar. Däremot konstaterar jag att du måste räknats som vuxen och tog ett aktivt beslut på egen hand när du gjorde din tatuering. Tyvärr kan jag inte se bilden, säkert någon brandvägg som hindrar mig. Min dator är ett fort!

Förresten har mitt band jag hade en gång i tiden varit förband till Ebba Grön, det var starx efter det att jag sjäv gjorde min första tatuering. Det du!!! Nu är du bra avundsjuk va? 

Haha japp att jag blev  Men jag hoppas att du förstod att mitt inlägg till dig var mer för att reta dig inte för att sätta några värderingar på dig varken såna du har eller inte har Drömmer
    Halkatla skrev 2010-10-19 22:03:19 följande:
    Visst får kompisar hälsa på, och pojk/flickvänner också, oavsett hur de ser ut. Min poäng är att inget kan få mig att bidra till eländet. Om omyndiga ungar måste ha intyg från föräldrarna på att det är OK, så innebär det att jag som förälder än så länge har rätten att sätta ner foten och säga nej, stopp och belägg. På samma sätt som med spriten. Och knarket.
    Okej ja då är jag med dig även, lät på ditt inlägg som om du enbart sa nej pga att du inte ville se sånt i dit hem, ledsen för att jag missförstod dig då
  • Halkatla
    vampyria2 skrev 2010-10-19 22:28:58 följande:
    Okej ja då är jag med dig även, lät på ditt inlägg som om du enbart sa nej pga att du inte ville se sånt i dit hem, ledsen för att jag missförstod dig då
    Äsch, det är väl inget missförstånd. Jag VILL ju inte se sådant i hemmet! Flört Men jag skulle nog inte ens gräla på döttrarna om de komhem och hade gjort sådant bakom min rygg. Bara titta lite stint på dem och säga att jag tyckte att det var onödigt och att jag inte gillar sådant otyg, och sedan hade det varit färdigskällt. Är det mer värt för dem att betala för att förstöra ansiktet än att behålla husfriden så är det ju ett medvetet val.
  • Helgona

Sonen har snakebites...gjorda när han var över 18. Han vill ha en tatuering, jag har sagt visst men tänk över noga o välj något du kan stå för hela livet... ( så än har han ingen, snart 20).

Dottern är 13 o vill ha en navelpiercing...vilket hon hade fått om jag bara hittat någon som ville göra den

Hål i öronen fick hon m 5 månader...

Jag har själv en tatuering som jag gjorde m 36...o jag är nöjd!
    Har hål i öronen o haft en tungpiercing...

CARPE DIEM
  • Halkatla
    Helgona skrev 2010-10-19 22:41:24 följande:
    Hål i öronen fick hon m 5 månader...

Jag har själv en tatuering som jag gjorde m 36...o jag är nöjd!
    Har hål i öronen o haft en tungpiercing...
    Varför skriver du "m 5 månader" och " m 36"? Är nyfiken på detta språktricks eftersom jag aldrig sett det förr. Hur får man rent logiskt ihop 'när jag/hon var' till bokstaven 'm'? Tacksam om du ids svara.
  • Helgona
    Halkatla skrev 2010-10-19 22:54:40 följande:
    Varför skriver du "m 5 månader" och " m 36"? Är nyfiken på detta språktricks eftersom jag aldrig sett det förr. Hur får man rent logiskt ihop 'när jag/hon var' till bokstaven 'm'? Tacksam om du ids svara.
    m som i "med"
    CARPE DIEM
  • Pyris

Ja! Vill dom verkligen så varför inte och jag ser det bättre som att jag ger mitt godkännande och dom går till en riktig studio och gör det än att låta vem som helst göra det.

• Pyris
    Pyris skrev 2010-10-19 23:00:53 följande:

Ja! Vill dom verkligen så varför inte och jag ser det bättre som att jag ger mitt godkännande och dom går till en riktig studio och gör det än att låta vem som helst göra det.

Menar förstås att dom då gör det ändå och låter då vem som helst göra det som inte kräver ett sådant tillstånd.
Svar på tråden Piercing på 15 åring?