Rå bacon?
Kan man äta rå bacon? Alltså i princip bara klippa upp ett paket och äta den som den är? Funderade på detta tillsammans med en kompis igår och vi vet helt inte.
Kan man äta rå bacon? Alltså i princip bara klippa upp ett paket och äta den som den är? Funderade på detta tillsammans med en kompis igår och vi vet helt inte.
När vi äter bacon här hemma så lurar jag i min dotter rå bacon genom att leka hund och så kastar jag i hennes mun.
den är ju rökt så den är ju inte direkt rå. Men jag har ingen aning om det skulle vara farligt på nåt sätt. Svårt att tänka mig det.
Jag tycker det är skitgott, äter alltid lite när jag står och lagar mat.
Kan man säkert.
Det äts ju både rå fisk o rå köttfärs tex.
Ok! Då vet jag! Tycker också det är gott att småäta lite under matlagningen.
Min man säger nej medan jag och dottern snaskar rå bacon medan vi lagar mat ändå. Som sagt, det är rökt, men ändå rått. Jag vet inte heller?
Haha, jag var faktiskt tvungen att kolla om tråden låg i sandlådan!
Bacon är lättrökt, vilket innebär att det är lite tillagat men inte helt. Halvrått med andra ord. Och jag har också för mig att man inte ska äta rått fläskkött så mumsa på ostekt bacon är inget jag kommer ägna mig åt.
Grisar får trikiner från att äta råttor, är inte det fräscht?
Alla grisar i Sverige kollas. Sist en gris hade trikiner i Sverige var visst 1994, så det är nog ingen större fara att äta rå bacon.
http://www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/trikinos/
Men utomlands är iaf jag försiktig med rått fläskkött...
Olika...beror på vilket fabrikat det är.
Har en baconsort från en lokal leverantör, den ser mer ut som rökt skinka i konsistensen, den äter jag rå, smakar även som rökt skinka, fast fetare.
Däremot äter jag inte typ scans rå.
Lyllo, låter betryggande