• Anonym

Blöder mycket vid mens

Min normala mens vara 4-6 dagar , kan ha normala tamponger , nu har de nog skett något i min kropp som gjort att jag blöder 7 dagar och blöder mycket , får ha de största tampongerna men i början av min mens period får jag byta jätteofta , blöder igen.
    Bara inatt fick byta 4 gånger sen klockan 22.00-06.30

Finns de något man kan göra åt detta , inget kul ha de så här

Kan jag ringa min VC och fråga.

Jag lidit av järnbristanemi förra året men känner samma symptom igen , gjort de länge kan vara mensen som gjort jag fått järnbrist igen??

Äter järntabletter men huvudvärk , trött , kan trilla ihop ibland , yr , snurrig !!

• Svar på tråden Blöder mycket vid mens
  • Anonym

men natten tills torsdag fick bya tampong ofta natten

• Tingeling83

Hur mycket man blöder skiljer sig mellan olika tjejer precis som det kan skilja sig hur många dagar man har mens. Många tror att de blöder mer än det egentligen gör. Under en mens brukar man som mest blöda en halv deciliter blod men eftersom blodet blandas ut med slemhinna kan det verka som mer.

Men är du oroad ring gyn!

♥ ? * ¨ `* ?
  • Tingeling83

Men om du behöver dubbla mensskydd, måste byta mensskydd på natten eller om det bildas klumpar av blod, kan det betyda att du har kraftig blödning. Det kan bero på att du har mer av ett visst ämne som löser upp stelnat blod.

♥ ? *
  • MamaPapa

Det kan bero på myom (muskylknutor på livmodern) - det kan en gynekolog se på ultraljud om du har eller inte. Ofarligt och ksn behandlas.

• Anonym
    MamaPapa skrev 2010-10-22 07:12:41 följande:
    Det kan bero på myom (muskylknutor på livmodern) - det kan en gynekolog se på ultraljud om du har eller inte. Ofarligt och ksn behandlas.
    Ok aldrig hört talas om de
  • Anonym

På tampong ser man mera små små små små små små små klumpar eller vad man kan kalla dem , mörkt blod ...

• Anonym
    Anonym skrev 2010-10-22 07:14:13 följande:
    På tampong ser man mera små små små små små små små klumpar eller vad man kan kalla dem , mörkt blod ...
    Ring gyn redan idag...
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-10-22 07:33:23 följande:
    Ring gyn redan idag...
    vad ska man säga dem , jobbigt sånt , vet ente riktigt hu jags ak formulera
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-10-22 07:36:27 följande:
    vad ska man säga dem , jobbigt sånt , vet ente riktigt hu jags ak formulera
    Säg precis som du har skivit här, inget krångligt alls.....
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-10-22 07:40:14 följande:
    Säg precis som du har skivit här, inget krångligt alls.....
    undra när dem öppna telefonslussen, 8 ?
Svar på tråden Blöder mycket vid mens