• Anonym

Blöder mycket vid mens

Min normala mens vara 4-6 dagar , kan ha normala tamponger , nu har de nog skett något i min kropp som gjort att jag blöder 7 dagar och blöder mycket , får ha de största tampongerna men i början av min mens period får jag byta jätteofta , blöder igen.
    Bara inatt fick byta 4 gånger sen klockan 22.00-06.30

Finns de något man kan göra åt detta , inget kul ha de så här

Kan jag ringa min VC och fråga.

Jag lidit av järnbristanemi förra året men känner samma symptom igen , gjort de länge kan vara mensen som gjort jag fått järnbrist igen??

Äter järntabletter men huvudvärk , trött , kan trilla ihop ibland , yr , snurrig !!

• Svar på tråden Blöder mycket vid mens
  • Anonym
    Philippa skrev 2010-10-21 07:54:31 följande:
    Har du p-sprutan nu?
    haft p-spruta sen 1 år tillbaka , hade mens 3 månader sen försvann den 8 månader sen nu den kommit igen fast i ändrad karaktär i 3 månader !!
  • Esmiso
    Anonym skrev 2010-10-21 07:54:52 följande:
    varför de ??
    Skäl till dem ska göra de ??
    Bara för man blöder riklig mens ??
    om man har väldigt riklig mens KAN  det bero på cellförändringar etc i livmoder. Därför kan det vara ett alternativ om inget annat hjälper.
  • sextiotalist

Prata med en gynekolog, jag har ofta efterblödningar och äter tabletter för det, som inte innehåller en enda hormon, utan bara blödningshämmande, cyklonova (men vi hittade ett billigare jag och apotekaren, som innehåller samma verksama substans)

• Anonym
    Esmiso skrev 2010-10-21 08:01:13 följande:
    om man har väldigt riklig mens KAN  det bero på cellförändringar etc i livmoder. Därför kan det vara ett alternativ om inget annat hjälper.
    Ok!

kan jag ringa till gyn & säga att min mens ändrat sig kraftigt ??
  • Anonym
    sextiotalist skrev 2010-10-21 08:02:19 följande:
    Prata med en gynekolog, jag har ofta efterblödningar och äter tabletter för det, som inte innehåller en enda hormon, utan bara blödningshämmande, cyklonova (men vi hittade ett billigare jag och apotekaren, som innehåller samma verksama substans)
    Ahha ska ringa gyn på sjukhuset & boka en tid då !
  • Anonym

Jag får ju lätt huvudvärk , yr , kan trilla ihop nu dessa 3 månader jag haft riklig mens

• Anonym

tar de bort livmodern ofta hos folk bara för man blöder mkt ???
    Kan man aldrig få barn ju .....

• Anonym

Hört de finns tabletter som kan minska blödningen som heter Cyklo-F

• Philippa
    Anonym skrev 2010-10-21 08:08:30 följande:
    Har du sådana kraftiga blödningar trots att du har p-sprutan ska du ringa gyn redan IDAG....
  • sextiotalist
    Anonym skrev 2010-10-21 08:08:30 följande:
    Där var namnet, jag kom inte ihåg namnet så jag googlade på det.
Svar på tråden Blöder mycket vid mens