• Anonym

Blöder mycket vid mens

Min normala mens vara 4-6 dagar , kan ha normala tamponger , nu har de nog skett något i min kropp som gjort att jag blöder 7 dagar och blöder mycket , får ha de största tampongerna men i början av min mens period får jag byta jätteofta , blöder igen.
    Bara inatt fick byta 4 gånger sen klockan 22.00-06.30

Finns de något man kan göra åt detta , inget kul ha de så här

Kan jag ringa min VC och fråga.

Jag lidit av järnbristanemi förra året men känner samma symptom igen , gjort de länge kan vara mensen som gjort jag fått järnbrist igen??

Äter järntabletter men huvudvärk , trött , kan trilla ihop ibland , yr , snurrig !!

• Svar på tråden Blöder mycket vid mens
  • Anonym
    Philippa skrev 2010-10-21 08:17:28 följande:
    Har du sådana kraftiga blödningar trots att du har p-sprutan ska du ringa gyn redan IDAG....
    Ngn skillnad om jag inte haft p-spruta och blödning då??
  • Anonym
    sextiotalist skrev 2010-10-21 08:18:20 följande:
    Där var namnet, jag kom inte ihåg namnet så jag googlade på det.
    OK
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-10-21 08:18:37 följande:
    Ngn skillnad om jag inte haft p-spruta och blödning då??
    Ja, hormonerna är olika då....
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-10-21 08:19:37 följande:
    Ja, hormonerna är olika då....
    Ahha !

men man ska kolla upp vilket fall som helst om man fått ändrad mens oavsett men har preventinmedel eller ej ?
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-10-21 08:20:13 följande:
    Ahha !

men man ska kolla upp vilket fall som helst om man fått ändrad mens oavsett men har preventinmedel eller ej ?
    Ja, om det sån skillnad som på dig.... !
  • Anonym

kan köpa cyklo.f utan pratat med doktorn ?

Ska ringa bm idag få en tid!

• Anonym (mrsM)
    Anonym skrev 2010-10-22 05:32:31 följande:
    kan köpa cyklo.f utan pratat med doktorn ?

Ska ringa bm idag få en tid!
    Min mamma hade oxå fruktansvärda blödningar vid mens 8-11 dgr, fick rådet att köpa cyklo-F, men det blev snarare sämre... Hon fick tillslut operera bort livmodern. 
    Ring gyn istället!
    Lycka till!
  • Anonym
    Anonym (mrsM) skrev 2010-10-22 06:29:06 följande:
    Min mamma hade oxå fruktansvärda blödningar vid mens 8-11 dgr, fick rådet att köpa cyklo-F, men det blev snarare sämre... Hon fick tillslut operera bort livmodern. 
    Ring gyn istället!
    Lycka till!
    Jag störtblöder inte!
    men de är förändrade!
    Haft mens sen jag var 13 år och nu är jag 27 år och aldrig haft så här mycket blod vid mens som jag haft dessa 3 månaderna som gått ( aug/sep/okt)
  • Anonym

Tisdes onsdes torsdes mera men de minska ju desto längre jag går med mens, nu är det fredag , haft den 4 dagar nu.
    Har största tampongerna jag hittade i affärerna ännu.
    ingen mensvärk , väldigt skönt.

• Anonym

inatt kunnat ha en tampong mellan 22-5 iaf de va skönt , bytat nu klockan 6.30

Svar på tråden Blöder mycket vid mens