• Fjorren

Väldigt tidiga graviditetssymptom?

Som jag skrev i rubriken, kan man ha graviditetssymptom väldigt tidigt, som i mitt fall bara en vecka efter ägglossningen??

Jag känner mig lätt illamående hela tiden nästan! Så där riktigt lite så man inte alltid märker av det, men sen gör det sig påminnt igen och då känner jag av det ...typ nästan konstant.
    Tycker helt klart det är alldeles för tidigt känna av illamående efter så här kort tid efter ÄL...men vad finns det för logisk förklaring då?

Idag är andra dagen i rad som jag känner mig så här och gjorde INTE det förra eller förrförra månaden (när jag oxå hoppades bli gravid).
    Nån mer som känt så som mig, så här kort efter ägglossningen och myssexet?

Har idag även varit extremt törstig...och är det fortfarande nu på kvällen.
    Så jag har druckit en hel del, både vatten, kaffe och the och det är förmodligen helt klart därför jag kissat så ofta och mycket hela dagen.
    Men ändå... kan inte sluta spekulera i ifall det verkligen beror på allt drickande eller OM det kan bero på ett litet gryn (hoppas!!).

Utöver detta så har jag idag oxå varit grymt mycket hungrig och även rätt sugen på nåt salt.
    Gick under eftermiddagen ner till cafeterian på jobbet och hoppades kunna köpa mig nåt salt kex eller så... Gaaah!
    De hade bara italienska biscottisar och varför jag nu köpte mig en vet jag fortfarande inte.
    Trodde det kanske skulle funka lika bra med det. 
    Men neeej; jag gav till slut bort den till en kollega; jag ville bara ha nåt salt i mig, sött gick bara inte ner!!
    Hur ska jag tolka detta då??

Plus nu ikväll har det stuckit och haft sig i brösen....

Alltså ja...jag hoppas detta är tecken...helt klart.
    Men ska vara realist; det är alldeles för tidigt med tecken ännu...tror jag.

Hur tidigt kände ni av era första tecken??? Närmre BIM antar jag va?

• Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymptom?
  • Fjorren

Jäkla skit-karaktär!! Klart som korvspad jag inte kunnat hålla mig till slutet av veckan; testade imorse trots jag visste vad jag skulle få. Och visst fick jag det likväl; ett feting minus... - bläää!
    Min förhoppning nu är att jag bara testat mig för tidigt, ja det är ju trots allt BIM-6 idag....så hoppet är ju inte helt borta ännu, hehe..

Har inte sovit nåt inatt nästan; la mig vid 23 snåret men halv tre var jag fortfarnde vaken; tankarna susade genom skallen och hur mycket jag än försökte sluta och istället slappna av, så malde de på...on and on and on...
    Sen somnade jag så småningom... - och JIPPIE! Kl 5:00 tyckte vår yngsta det var dax att stiga upp.

Zombie? Jag? Nejrå...inte så mycket... Gäsp!  

(¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804 ♥ ¸.?°´¯) justidettanu.blogspot.com/
  • linkmamma

Fjorren- så länge mensen är borta finns det ju alltid en chans.. Lycka till..

• sofie852

Hoppar in i tråden... Vet inte om det är för att jag vill vara gravid som jag inbillar mig eller om man verkligen kan känna av det så här tidigt.

Har en konstig känsla i brösten, hade ont i bröstvårtorna i slutet på förra veckan. Igår fick jag en konstig känsla dom jag aldrig känt tidigare. Känndes ungefär som det pumpade i bröstet plus att jag va super hungrig hela dagen trots illamående. Idag har jag ingen matlust men mår fortfarande super illa.

Ska ha mens om en vecka, är det mensen som spökar tro? Brukar dock aldrig må illa när jag ska ha mens. Vad tror ni??

• Fjorren
    sofie852 skrev 2010-10-25 16:57:06 följande:
    Hoppar in i tråden... Vet inte om det är för att jag vill vara gravid som jag inbillar mig eller om man verkligen kan känna av det så här tidigt.

Har en konstig känsla i brösten, hade ont i bröstvårtorna i slutet på förra veckan. Igår fick jag en konstig känsla dom jag aldrig känt tidigare. Känndes ungefär som det pumpade i bröstet plus att jag va super hungrig hela dagen trots illamående. Idag har jag ingen matlust men mår fortfarande super illa.

Ska ha mens om en vecka, är det mensen som spökar tro? Brukar dock aldrig må illa när jag ska ha mens. Vad tror ni??
    Låter precis som så som jag upplever det!

Gaaah!! Frustrerande!!!
    Nu ska ni få höra!

Under dagen på jobbet har jag tyckt att jag inte haft ett enda symptom whatsoever. Så jag har under dagen tänkt att jag bara inbillat mig alla illamående känslor + allt annat som jag har upplevt mm den senaste veckan...
    Ja sen på vägen hem så börjar jag dock känna av dem igen... och det håller i sig tills detta nu...
    Så kanske inte har inbillat mig ändå?

Ja men nu kommer jag till mitt utbrott "Gaaah!!"
    Imorse testade jag ju mig; väntade in resultatet medan jag bytte blöja på yngsta och sen hann jag kissa själv; gick väl en sisådär tre fyra minuter kanske...
    Sen kikade jag på stickan och hade ett stort minus!! Superkul! NOT!
    Slängde den argt och besviket i papperskorgen...

Nu kommer jag hem och börjar med att tampas med tjejerna, kisserier och toa besök; byter blöja... och ser morgonens sticka...
    Med ett svagt plus på!!!!!

Sheise!!!

Saken är ju den att man inte ska avläsa resultat längre än 10 minuter efter testet togs... - men hur fasiken ska jag kunna veta ifall plusset dök upp strax efter jag slängde stickan imorse eller långt senare...?!
    Blir ju bara så himla matt nu...vill ju veta!!!..... Suck!

Har iofs två stickor till hemma men hade tänkt vänta tills torsdag eller fredag med att testa mig med nästa... - nu blev jag ju genast så himla nyfiken på OM pluset var ett äkta eller ett spökplus... - så vad tycker ni?
    Testa imorrn igen, på BIM-5? Eller vänta tills torsdag / fredag?

Riiiktiga i-landsproblem detta, tjejer...hehehe 
  • sofie852

Testa igen, jag hade aldrig klarat att hålla mig!! Du kommer säkert inte kunna tänka på något annat än det ändå :) håller tummarna!

Jag mår fortfarande illa och det känns "oroligt" i magen plus att jag är himla trött! Hoppas verkligen att det är något denna gången!

Du får skriva när du gjort nytt test! Lycka till :)

• Fjorren
    sofie852 skrev 2010-10-25 21:14:13 följande:
    Testa igen, jag hade aldrig klarat att hålla mig!! Du kommer säkert inte kunna tänka på något annat än det ändå :) håller tummarna!

Jag mår fortfarande illa och det känns "oroligt" i magen plus att jag är himla trött! Hoppas verkligen att det är något denna gången!

Du får skriva när du gjort nytt test! Lycka till :)
    Hihi..ja du har nog rätt; kommer nog inte klara mig från att testa mig snart igen... Ska försöka hålla mig åtminstone två dagar till...så får vi se
    När har du BIM?

Ja; som du skrev; hoppas verkligen det är nåt, denna gång
  • sofie852

Har bim om 6 dagar, så jag tycker det är tidigt att testa nu. När har du?

Håller tummarna så får vi se om du kan hålla dig i två dagar :)

• estelita

hej.... vet inte om jag lyckats bli gravid el inte... hjälp..

har sj lite symtom som tråd stataren..

hade 6 den 9:e och den 14:e och hade ÄL den runt den 14-17
    beroende på vilken ägglossnings kalender man gör..
    men redan den 19:e-21:a hade jag lätt

ryggont kroppsvärk kramper/ molnvärk begär salt illamående ömma bröst extrem trött Yrsel kissnödig var 2-3 timme typ kan gå 2-3ggr per timme i bland Har fortfarande ömma bröst men speciellt ont i bröstvårt gården..
    killen säger att dom ser annorlunda ut.. själv vill jag inte hoppas för mycke eftersom jag inte vill bli besviken.
    Gjorde gravtest i går med de visade negativt
    men de kanske är för tidigt el så är jag helt enkelt inte gravid vad tror ni..?
    BIM 30 okt
  • Fjorren
    estelita skrev 2010-10-25 22:34:49 följande:
    hej.... vet inte om jag lyckats bli gravid el inte... hjälp..

har sj lite symtom som tråd stataren..

hade 6 den 9:e och den 14:e och hade ÄL den runt den 14-17
    beroende på vilken ägglossnings kalender man gör..
    men redan den 19:e-21:a hade jag lätt
    ryggont kroppsvärk kramper/ molnvärk begär salt illamående ömma bröst extrem trött Yrsel kissnödig var 2-3 timme typ kan gå 2-3ggr per timme i blandHar fortfarande ömma bröst men speciellt ont i bröstvårt gården..
    killen säger att dom ser annorlunda ut.. själv vill jag inte hoppas för mycke eftersom jag inte vill bli besviken.
    Gjorde gravtest i går med de visade negativt
    men de kanske är för tidigt el så är jag helt enkelt inte gravid vad tror ni..?
    BIM 30 okt
    Känns som vi ligger rätt lika till då Vi får följas åt nu under denna vecka
  • estelita
    Fjorren skrev 2010-10-25 22:46:19 följande:
    Känns som vi ligger rätt lika till då Vi får följas åt nu under denna vecka
    ja de får vi göra.. lycka till
Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymptom?