• Fjorren

Väldigt tidiga graviditetssymptom?

Som jag skrev i rubriken, kan man ha graviditetssymptom väldigt tidigt, som i mitt fall bara en vecka efter ägglossningen??

Jag känner mig lätt illamående hela tiden nästan! Så där riktigt lite så man inte alltid märker av det, men sen gör det sig påminnt igen och då känner jag av det ...typ nästan konstant.
    Tycker helt klart det är alldeles för tidigt känna av illamående efter så här kort tid efter ÄL...men vad finns det för logisk förklaring då?

Idag är andra dagen i rad som jag känner mig så här och gjorde INTE det förra eller förrförra månaden (när jag oxå hoppades bli gravid).
    Nån mer som känt så som mig, så här kort efter ägglossningen och myssexet?

Har idag även varit extremt törstig...och är det fortfarande nu på kvällen.
    Så jag har druckit en hel del, både vatten, kaffe och the och det är förmodligen helt klart därför jag kissat så ofta och mycket hela dagen.
    Men ändå... kan inte sluta spekulera i ifall det verkligen beror på allt drickande eller OM det kan bero på ett litet gryn (hoppas!!).

Utöver detta så har jag idag oxå varit grymt mycket hungrig och även rätt sugen på nåt salt.
    Gick under eftermiddagen ner till cafeterian på jobbet och hoppades kunna köpa mig nåt salt kex eller så... Gaaah!
    De hade bara italienska biscottisar och varför jag nu köpte mig en vet jag fortfarande inte.
    Trodde det kanske skulle funka lika bra med det. 
    Men neeej; jag gav till slut bort den till en kollega; jag ville bara ha nåt salt i mig, sött gick bara inte ner!!
    Hur ska jag tolka detta då??

Plus nu ikväll har det stuckit och haft sig i brösen....

Alltså ja...jag hoppas detta är tecken...helt klart.
    Men ska vara realist; det är alldeles för tidigt med tecken ännu...tror jag.

Hur tidigt kände ni av era första tecken??? Närmre BIM antar jag va?

• Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymptom?
  • linkmamma

När jag väntade min dotter testade jag den 27/10 jag trodde då  det var äl+7 fick svagt pluss på 2 test. Testade den 3/11 och fick då svagt då med(detta var ett annat test) dagen efter den 4/10 fick jag ont i magen och åkte in till akuten då de gjorde ul och tog blodprov.
    INGENTING. Hade en gulsäck som man kan ha vid grav eller efter äl men inget annat syntes.
    Dagen efter ringde läkaren och saatt mittblodprov visade inget heller. JAg var inte gravid...

Dagarna gick och jag sade var dag att jag vet att jag är gravid. jag var svullen om magen och tuttarna gjorde ont.
    Den 10/11 en vecka senareplussadejag med clearblue och ringdedå till läkaren som bad mig att komma in. Då visade det sig att jag var gravid. Fick komma in på ul 2 veckorsenare och sågdå ett hjärta som slog.
    Jag hade alltså rätt och läkaren fel. han sade sen att jag var en på typ miljonen som kan pissapluss innan det visar sig i blodet..

Närdet stora ul;et var visade det sig att jag plussat 1:a gången kort efter Äl.
    SÅ MAN KAN KÄNNA TIDIGT.

• Fjorren
    linkmamma skrev 2010-10-22 15:02:13 följande:
    När jag väntade min dotter testade jag den 27/10 jag trodde då  det var äl+7 fick svagt pluss på 2 test. Testade den 3/11 och fick då svagt då med(detta var ett annat test) dagen efter den 4/10 fick jag ont i magen och åkte in till akuten då de gjorde ul och tog blodprov.
    INGENTING. Hade en gulsäck som man kan ha vid grav eller efter äl men inget annat syntes.
    Dagen efter ringde läkaren och saatt mittblodprov visade inget heller. JAg var inte gravid...

Dagarna gick och jag sade var dag att jag vet att jag är gravid. jag var svullen om magen och tuttarna gjorde ont.
    Den 10/11 en vecka senareplussadejag med clearblue och ringdedå till läkaren som bad mig att komma in. Då visade det sig att jag var gravid. Fick komma in på ul 2 veckorsenare och sågdå ett hjärta som slog.
    Jag hade alltså rätt och läkaren fel. han sade sen att jag var en på typ miljonen som kan pissapluss innan det visar sig i blodet..

SÅ MAN KAN KÄNNA TIDIGT.
    Jisses vad otroligt! Visste inte ens detta var möjligt! men måste i slutändan ha varit en häftig upplevelse för dig att få rätt och veta att du var gravid; som du misstänkt från början

Ja det känns verkligen som jag är gravid men VILL inte börja tänka i de banorna egentligen eftersom jag varit skengravid en gång tidigare och blev totalt superledsen när mensen sen kom.
    Men denna gång är det ändå skillnad; kännbart i brösten och mitt illamående...

Hmm...kan jag hålla mig till den 27e tro? Eller kanske ska testa med ena stickan nu under helgen...?
    Lär få ett minus hursomhelst men kanske ska testa iallafall... - så får jag det ur huvet för en tid iallafall
    (¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804 ♥ ¸.?°´¯) justidettanu.blogspot.com/
  • Bobelin

HiHi! Eller att det biter sig fast ännu mer i huvudet! Är på BIM idag, ingen mens, testade neg på BIM-6 (ja jag kunde inte hålla mig), och på BIM-5, BIM-3, BIM-4, BIM-1 och nu törs jag inte testa mer! Nu väntar jag bara på mensen.

• Fjorren
    Bobelin skrev 2010-10-22 15:40:01 följande:
    HiHi! Eller att det biter sig fast ännu mer i huvudet! Är på BIM idag, ingen mens, testade neg på BIM-6 (ja jag kunde inte hålla mig), och på BIM-5, BIM-3, BIM-4, BIM-1 och nu törs jag inte testa mer! Nu väntar jag bara på mensen.
    Oj..ja....gå i dina fotspår vad gäller testa testa och testa igen känns som nåt som jag mycket väl skulle kunna göra... hehe..

Ge inte upp än; så länge inte mensen kikat fram så tycker jag gott och väl att man kan leva på hopept Eller hur?

Håller tummarna att du får dig ett plus nu istället framöver
    (¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804 ♥ ¸.?°´¯) justidettanu.blogspot.com/
  • linkmamma

fjorren- jo det var underbart.
    jag hoppas på liten i magen nu med. har bim den 28-30/10.Bet att äl var den 15. så nu är det bara att hålla tummarna.

• novalee

Är idag hemma å vabbar då äldsta har fått vattkoppor. Har  inte orkat nånting idag!! Bara vilat å kikat på tv i princip.. Var å borstade tänderna å när jag skulle skölja munnen upptäckte jag att de inte var som de brukade... kollade i handfatet å de var en del blod som kom.. såg på tandköttet att de inte var som vanligt... så nuivet jag varför de smakar järn i munnen :p

• Goya

Har aldrig haft ömmande bröst som symtom.
    En gång fattade jag att jag var gravid för att jag INTE var sugen på choklad. Var då i vecka 3 plus nåt. 
    Brukar bli vansinnigt sugen på choklad från och med ägglossningen fram till mensen (bantning och sånt är därmed ingen idé att inleda den perioden) 
    En annan gång fattade jag det för att det gjorde fruktansvärt ont i magen
    (när ägget fäste, jag förstod vad som hände) 
    Sen tycker jag att man får en helt annan sorts orgasm
    (ursäkta min öppenhet) när man är gravid.
    Orgasmerna blir mycket starkare och tydligare ända från början. 

Konstiga graviditetssymtom, jag vet, men det har stämt på mig så jag förstått att det är vad som varit på g.

Lycka till! 

• Yiskah
    linkmamma skrev 2010-10-22 15:02:13 följande:

SÅ MAN KAN KÄNNA TIDIGT.
    Vi fick MF i somras och jag hoppades lång tid efter beskedet (eller egentligen fortfarande...) att någonting skulle ha gått snett någonstans. Att deras blodprov visade fel. Att deras UL visade fel. Att alla på hela akutmottagningen hade fel. Nu pratar jag inte om traumat och paniken som önskar att få spola tillbaka tiden, för den fanns det gott om, men jag pratar om att jag faktiskt INTE TRODDE på dem. Det är först nu det börjar gå upp för mig. Jag skulle ha varit i v. 25 nu, och det borde synas mer än såhär...

Stort grattis till dig som bevisade motsatsen!
  • linkmamma

Yiskah-Jag beklagar verkligen. Kan inte finnas nått värre än att förlora ett barn hur tidigt det än är. Hoppas att du mår bättre nu .

Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymptom?