• amisej

Magbilder BF maj 2011

Både ja o min man fick svininfluensa förra året, blev smittad på jobbet ( dagis ) så nu e vi båda immuna mot den har ja fått höra

• amisej

Tindra: hmmm svininfluensan kunde ja uppleva som vanlig influensa fast en aning starkare. Vi blev liggandes en hel vecka o bytte minst 3 gånger om dagen en massa lakan. Som tur e har vi både mina o hans föräldrar i närheten så dom kom med maten varje dag la det utanför, ringde på dörr klockan o shwish va dom borta igen haha.

• amisej

v22 idag wohooo...
    Va hos barnmorskan lyssnade på hjärtljud och mätte magen ( 20 )
    Sen ja plussade har ja gått upp från 61 till 66 kg idag.

skit i kilona men e såååå rädd för bristningar. Fettet kan brännas bort sen men va fan ska ja göra ifall ja får bristningar me don't like it!!! :S

Ni e såååå himla fina allihopa... så mysigt o kolla på bilderna...
    Tog kort igår kväll på min mage o skulle precis föra över bilden från digital kameran till datan o gissa vad?
    Minnes kortet va aldrig i... Såååå arg. Får jaga mannen ikväll så han tar nytt kort.

• amisej

Oj får panik!!!
    Alla verkar ha köpt nått åtminstonde till sin bebis medans ja sitter här o inte ens har tänkt tanken på de.
    Tänkte gå o kolla på vagn i v.30 e nu på tors i v.23

Borde ja göra de tidigare el va tycker ni andra

• amisej

Länge sen sist ja la in en bild...
    Här kommer en går in i v23 idag wohooo...
    Sen ja plussade visar vågen mellan 66-67 kg det vill säga 5-6 kg+
    Fast sist ja va hos barnmorskan ca 2 veckor sen då räknade hon vikten från den dagen ja va på inskrivning hos henne.. redan i v12 hade ja gått upp 2 kg.
    Hur ska man räkna egentligen????

• amisej
    miinellaa skrev 2011-01-20 21:01:43 följande:
    Oftast så räknar nästan alla BM  från dagen man blev inskriven men sen får man räkna hur man vill själv,
    jag vägde 72 hela sommaren och vi inskrivningen nu visar vågen 74.

Om du har vägt  66-67 kgpå inskrivningen o vågen visar 6-7+ då är det juh så :D om din våg nu går rätt :D
    Nee vid inskrivningen vägde ja 63 kg (v12)
    Äsh de e såå olika.. tar o räknar sen ja plussade istället.. blir ju till o komma ner till dom kilona sen när bebisen kommer ut.. :D

E du från bosnien kanske?
  • amisej
    miinellaa skrev 2011-01-21 18:11:00 följande:
    japp jag är bosnier :)
    ja det är juh så olika , man går upp ändå så det spelar ej så stor  roll bara det inte lir överdrivet mycket. :D hahaha jag gick ner alla min 18 kg ja hade gått upp med min son på 4 månader under den tiden jag ammade ,slutade amma och kg slutade att rasa , :)

PS: Varför undrar du om jag är  bosnier :D
    Varför ja undrar... neee då har vi två saker gemensamt.
    Gravida nästan i samma vecka + båda bosnier... ;)

Aaa ja har hört att man går ner ganska snabbt o lätt när man ammar. Får hoppas på att man kan amma då.
  • amisej

Fullt upp på jobbet har knappt hunnit sätta mig vid datan.

När man väl kommer hem ska man börja fixa mat, städa dona o grejer, hinner ju aldrig med. Oj!!!! Ser ni hur detta "låter" nu och ja har ännu inte barn. :S

Här kommer ialla fall 2 nya bilder v24 wohoooo... fast får nog be mannen ta nya kort när han kommer hem. Ligger fortfarande o pendlar mellan 5-6 kg + så olika vilken tid på dagen man väger sig....

Måste säga såååå fina ni alla är med era växande magen. Kram på er och ha en underbar och trevlig helg!!!!

• amisej
    miinellaa skrev 2011-01-21 18:28:17 följande:
    vaaa  roligt :D bas mi je drago :) försökte komma in på din profil men jag är objuden tråkigt, bjud in mig hallåååå :D
    Caooo...

aaaa ja ska fixa till min sida ... men de e egentligen inte mycket o se där ba liten prest och ska lägga in bilderna hittills..
    Hoppas du o bebisen mår bra... Ha en trevlig helg
  • amisej

Ush Ush Ush...
    Alltså jag känner inte av några symptomer alls.
    Bara bebisen som sparkar för fullt där inne spec på jobbet under morgon sången.
    H*n älskar barn röster har ja upptäckt. Slår för fullt när barnen har högläsning för mig också.. Hur mysigt som helst.

Nee men hoppas de blir bättre för er som lider av halsbränna osv...
    På torsdag e de v25 och då e de dax för en ny bild... ;)

Svar på tråden Magbilder BF maj 2011