• amisej

Magbilder BF maj 2011

En morgon bild. I dessa pyjamas ska jag lata mig en hel dag i min säng. såååå skönt!!

Igår gick jag in i v34 wohooo...
    Var hos min BM för kontroll då också och allt såg jättebra ut. Bebisen e fixerad och har de bra där inne.
    Tror h*n sov och hade de mysigt för hjärtljudet låg på 128slag/min.

Och shit säger jag bara nu bärjar kilona stiga hastigt. Bara på 2 veckor har ja gått upp 3 kg :S
    Min barnmorska säger att det kan vara vattnet som har börjat samla på sig en del nu vid slutet.
    Allt som allt har jag alltså gått enligt min räkning upp 13 kg (74 kg nu)
    Enligt BM-s räkning är de 11 kg.
    Sf måttet mätte vi och visade 32,5 cm tycker att magen har växt nått enormt sen vecka 30.
  • amisej

Föresten fick höra att min BM är ganska duktig på och gissa kön.
    Tänkte jag frågar för skoj skull. Och hon tror det är en liten flicka där inne. Alla andra (våra vänner) tror det är en pojk.

Vad tror ni???? Kyss

• amisej

Hörrni behöver eran hjälp.
    Alla dessa ord sammandragning, förvärk osv. Kan inte skilja på dom och vet inte egentligen vad som e vad. E så osäker i mig själ och min kropp.

Hela min grav har varit som en dans.
    Va på UL i fredags och min läkare sa att jag kommer föda tidigare än min BF som är den 25 maj.
    Jag känner ingen värk så jag plågas av det. Men magen blir sten hård, spänd och känner lite små värk. Nu tog jag tid emellan.
    Det var ca 7 min emellan och varade ungefär 1 min på varje.

Nu e min fråga:
    Kan det vara igång trotts att man inte har så ont och e detta sammandragningar jag har eller vad?
    Tack i förhand tjejer ;)

• amisej

Läkaren tror att jag kommer föda tidigare för min slempropp gick förra veckan fast utan några rosa flytningar. Och för att bebisen va fixerad och låg med huvudet ganska lågt neråt :D

• amisej

Kom hem nyss vart och handlade på Ica. Full proppat som vanligt en fredags ef.m och vad händer ju jag får världens värk mellan bena. Bäckenet. Alltså de typ låste sig. Kunde knappt gå fick luta mig mot vagnen.
    Typiskt mig o min man som tycker allt e roligt typ så båda börjar ap skratta medans tårarna forsar på mig hihi
    Ialla fall de tog sig sin tid och komma ut ur affären, in i bilen och raka vägen hem.

Har tatt en Alvedon. De gör fortfarande ont men inte lika mycket.
    Är det någon som vet vad de kan bero på?
    Tur att jag hade trosskydd för tror de kom lite kiss i affären med.
    Eller kan det ha varit vattnet som gick?!

• amisej

Imorgon går man in i v 39.
    Ush vilken natt det har varit med kraftiga SD och liknande mensvärk. Ont i bäckenet när man går och ilningar i svankskotan.
    Hade värk 8-10 min mellan.
    Fick nöja mig med Alvedon hela natten för och kunna somna om någon timme emellan.
    Snälla kan inte detta sätta igång på riktigt nu???

Hur mår ni andra?
    Hur har natten varit för er?

• amisej

Nu har man varit ute med vovven på en ca 4 kms runda. Tryckte på neråt som fan och medans man gick kände man hur SD kom och magen blev sten hård men jag försökte inte tänka på det utan raka vägen fram bara.
    Nu ska jag testa med att massera tuttarna i en kvart.

Sen har jag bett mannen sluta tidigare idag så vi kan ta en fika och unna oss i det fina vädret. Tycker han förtjänar det för han har haft fullt upp på sitt vanliga jobb som elektriker plus att han e deltidsbrandman.
    Och just denna veckan har han jouren typiskt. Men skulle hag behöva rycka in har han fixat byte :D

• amisej

Mammorna där ute behöver eran hjälp.
    Jag e så osäker på min kropp.
    Jag kan inte ligga på rygg för det ilar i ryggen/svanken på mig, har sd och lite värk var 3 min. Värken vill jag beskriva som att magen blir sten hård, det ilar till i slidan och gör ont men har inte sååååå ont att jag gråter eller viker på mig utav smärta.

Är detta förvärk el e det riktiga värk??? Har höllt på så här i nästan 2 timmar

• amisej

EvaCristina:

Har ringt och dom bad mig vänta lite hemma och se vad som händer. Var ute på en promenad med mannen. Har ont i skelletet där nere.
    När ja gick på toa märkte jag att de har kommit lite blod på trosskyddet, lika stor som en tio krona. Men när jag torkade mig va det inget blod på pappret :S

När dina värk började så som mina. När åkte du in och tog det länge innan du fick din bebis????
    Kram

• amisej

EvaCristina tack för svaret!! Va skönt att de gick så fort och bra för dug. Hoppas de blir så för mig med....
    Har tagit nig en lång och varm dusch nu. Värkarna e inte så starka som innan men sd e där fortfarande och har så ont mellan bena kan knappt gå.
    Tänkte fråga er tjejer
    Har ni någonsin hört ett ljud som typ klick där nerifrån???? Hört det 3 gånger nu men inget händer. Undrar vad de kan bero på???

Svar på tråden Magbilder BF maj 2011