• amisej

Magbilder BF maj 2011

Här e de fortarande likadant. Sd och värk var 5 min. Har så ont i svanken kan knappt ligga ner.
    Ringde till förlossningen igen och berättade hur det kändes och fick frågan:
    Vill du komma in på undersökning?
    Och självklart säger jag nej och vill avakta en stund till trotts att de har höllt på snart i 12 timmar.
    Nu frågR jag mig själv : varför ringer du in då?
    Ju för jag vill höra dom säga: nu låter det som om nått e på gång och vi VILL att du kommer in.
    Har ju fortfarande inte så pass starka värk att de rinner tårar utav smärta utan jag blundar och andas igenom dom.
    Men kommer definetivt ej kunna somna så här. Ush!!!

• amisej

EvaCristina hur går det för dig ??!! Så spännande!!!

För min del blev det ingen bebis. Efter en sömnlös natt och värkar stannade allt av imorse. Ush så jobbigt och jag som blev glad att jag hade värk hihi.
    Har varit på en lång runda nu så hoppas nått händer idag/ kväll.

Hur går det för er andra?
    Grattis till alla blivande mammor där ute. Lite avis blir man vill också ha min bebis i hamnen som jag pussar och gosar med.

• amisej

Glad och nyttig: har du varit hos bm och hur gick det??

Jag misstänker att min slempropp släppte lite smått för snart 3 veckor sen. Under hela grav har jag varit tvungen att ha trosskydd på mig för hade flytningar.
    Men nu en vecka tillbaka knappt några flytningar alls. E det normalt el?

• amisej

Bella11:
    Aaa det borde visst vara tvärtom.
    Aja ska iväg till min bm imorgon och ska ta upp det med henne. Hoppas hon har ett svar på den frågan åt oss ;)

• amisej

Emmelie89 grattis till sonen Devin va fint namn. Jobbigt att de blev lite komplication men så skönt att läsa att allt gick bra till slut.

Nu ska vi få ut denna bebisen. Har varit ute och gått ca 10 km, klippt gräset, städat huset. Nu e ja sååå trött har lagt mig ner för och vila lite men ännu ingen smärta :S

Funkar inga knep på mig el??

• amisej

Vaknade imorse med kraftiga sd och lite ilande mens värk.
    Hoppas de leder till nått nu då..
    Ska på 3 års kalas sen under ef.m där det blir full rulle med barn. Ta och spela lite fotboll och springa med dom kanske :D

• amisej

Nyduchad, nyrakad och redo för att föda.
    Vad fattas??
    Ju en massa värk och en bebis som vill UT men icke!!! Ohhhh

Hörrni har ni hört typ klick ljud från nedra delen av magen under eran graviditet?
    Vet någon vad de kan vara för nått??

• amisej

Hmmm har haft kraftiga sd nu senaste timmen. Dom gör inte ont men w lite obehagliga. Känns som om jag blir jätte varm i ansiktet och att jag plötsligt får svårt att andas. Känns tungt i bröstkorgen på nå vis.
    E detta vanligt el ?
    Känner någon igen detta?
    Har 8-9 min mellan "värken"

• amisej

Habbi hur har det gått för dig?
    Inatt någongång somnade jag och nu på morgonen känner jag lite som mensvärk.
    Så puff allt bara stannade av.
    Börjar bli arg och ledsen på samma gång.
    Vill ha min bebis

• amisej

Grattis Caroline va kul.
    Nu får du njuta och mysa med din prins.
    Du får gärna skriva lite om förlossningen sen när du har tid och ork.

• amisej

Tjejer ville bara säga att HABBI e inne nu och snart kommer hennes bebis. E så glad men lite avis ...
    Läste innan på hennes blogg.
    Hon va öppen typ 4 cm och hade fått ryggmärgsbedövning ...
    Själv ska jag snart ut i de fina vädret med mina tjejer och fika mums

• amisej

Nu har jag varit ute och fikat med mina tjejer i de fina vädret. Och tydligen hjälpte de lite för kom hem gick på toa och såg att det hade kommit bruna flytningar på trosakyddet. Hoppas de e täcken på att nått w på G.
    E det någon som känner igen detta ??
    Hur går de för er andra?

• amisej

Miinella vet du eller någon annan i detta forumet hur länge man ska och kan gå med värk. Har kraftiga värk sen 14.00 idag.
    Värken kommer mellan 10-12 min och magen e hård och spänd.
    Har tatt Alvedon och tagit mig en dusch tidigare men det släppte inte.

Hur länge ska jag ligga med dessa värk och vänta??? Dom blir ju inte tätare Wtf !!
    Vill ha min bebis nu!! :D

• amisej

Hej tjejer...
    Nu e jag e stolt mamma till en fin prins.
    Inatt 03.30 åkte jag in med 4-5 min mellan värken. Väl inne va jag öppen 3 cm.
    Rätt vad det e 8.30 e jag hel öppen.
    08.58 kom våran prins ut
    För att vara förstföderska tyckte bm att kroppen gjorde ett himla bra och snabb jobb. Sprack bara lite fick sy 2 cm
    Men satan va ont det gjorde vid slutet.
    Använde lustgas och vid slutet fick jag ryggmärgsbedövning.

Nu till de lilla tråkiga. Våran prins fick lite svårt att andas märkte vi. Så läkarna tog prover och olika kontroll.
    Visade sig att han hade bajjat i magen min och fått gojjan i lungerna.
    Vi blev skickade med ambulans till Jönköping där bebisen ligger i kuvös behöver hjälp med andningen och får ta antibiotika ... Ush detta e ju värre än själva förlossningen.. Men alla e så himla trevliga och snälla mot oss fast jag vill ha min bebis vid mig.. Ush
    Men han e en stark pojk har läkaren sagt och kommer fixa detta .. Men vi blir kvar här i några dagar.

Hur går det för er andra??
    Kram på er !!!

• amisej

Tack för gratulationer och grattis till er andra nyblivna mammor.
    Ni som väntar fortfarande håll ut snart kommer eran bebis också.

Mineellla:
    Våran "lille" vägde 4025g och va 53 cm och då gick jag "bara" en vecka över så se va inte en liten bebis precis. :D
    Vi har inte valt nått namn ännu e lite osäkra men jag gillar namnet EMIN men e lite nojjig hur de kommer utalas på svenska så att säga... men vi får se.

Vi e fortfarande på sjukhuset. Lillen e på bättringsvägen så det e skönt fast får ligga under kuvös fortf och behöver hjälp med andningen. Så hur länge vi får stanna vet vi inget om ännu. Men han e en kämpe och detta fixar vi. Rätt vad det e så e vi hemma snart och gosar :D

Svar på tråden Magbilder BF maj 2011